تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی-راهبرد معاصر

تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی

معاون ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه در اولین کارگاه نقش هوش مصنوعی در ایمنی صنعت بر ضرورت بهره مندی از هوش مصنوعی در پیشگیری از آسیب‌ها و خسارات در سازمانها تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۴۱۲۱۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ اولین کارگاه نقش هوش مصنوعی در ایمنی صنعت با مشارکت معاونتهای فن آوری اطلاعات و ارتباطات و ایمنی و اقدامات سپاه برگزار شد.

 

سردار امیرحسین عابد دوست معاون ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه در این برنامه با اشاره به کارکردها و مزایای متعدد و تحولی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه ایمنی صنعت بر ضرورت حرکت به سوی بهره مندی از هوش مصنوعی تاکید و خاطرنشان کرد: با استفاده از هوش مصنوعی در سازمانها و مراکز، می‌توان با شناسایی زمینه‌های آسیب‌ها و مخاطرات قبل از وقوع، از خسارات و تلفات احتمالی پیشگیری کرد.

 

وی ادامه داد: همچنین با استفاده از ظرفیتهای فن آوری هوش مصنوعی می‌توان نوع و سطح آسیب‌ها در فرآیندهای پرخطر را تشخیص داده و قبل از رسیدن به نقطه بحرانی و بروز حوادث ناگوار و جبران ناپذیر، نسبت به مهار و کنترل آنها اقدام کرد.

 

وی در پایان، با بیان اینکه با هوش مصنوعی می‌توان از طریق تجزیه و تحلیل پیش بینی، تصمیمات بهتر و دقیق تری برای بهبود ایمنی و امنیت گرفت، پیاده سازی ایمنی و امنیت مبتنی بر هوش مصنوعی براساس نوع و سطح آسیب و تهدید، بمنظور افزایش هرچه بیشتر بهره وری و تسهیل در دستیابی به اهداف سازمانی را مورد تاکید قرار داد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده