جزئیات پرونده تیم بازداشت شده در خصوص پروژه ترور سردار سلیمانی-راهبرد معاصر
بررسی نحوه اجرای قانون ساماندهی خودرو در دستور هفته جاری مجلس پیام رهبر انقلاب: برائت از جلادان غزه به همه جهان تسری یابد انتشار فهرست کابینه دولت پزشکیان غیرواقعی است نامه نمایندگان به منظور درباره احکام بازنشستگان فرهنگی انهدام باند توزیع مواد مخدر در نوار مرزی جنوب غرب توسط سپاه پاسداران برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها در صدا و سیما امروز شنبه 26 خرداد رهبر انقلاب: برائت امسال باید فراتر از موسم حج در همه‌ جای جهان تسرّی یابد حمایت خاتمی از کاندیداتوری پزشکیان اطلاعیه جدید ستاد انتخابات صداوسیما درباره ماجرای نظرسنجی‌ها مخبر در تماس با پوتین: ايران مصمم به اجرای همه توافقات است قالیباف: خدمت و پیشرفت بر مسائل فرهنگی اثرگذار است پورمحمدی: در کوتاهترین مدت به فیلترینگ خاتمه می‌دهم جلیلی در «صف اول»: شعار ما «یک جهان فرصت، یک ایران جهش» است زاکانی: حفظ مختصات دولت شهید رییسی ضروری است مردم ‌در پای صندوق‌های رأی پاسخ‌ بدخواهان نظام را می‌دهند
دادستان کرمان تشریح کرد؛

جزئیات پرونده تیم بازداشت شده در خصوص پروژه ترور سردار سلیمانی

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: اعضای تیم پروژه ترور به اتهام مشارکت در اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، محاربه و کمک به سرویس های اطلاعاتی کشورهای بیگانه و متخاصم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 08
کد خبر: ۲۴۲۹۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه در بیست و سومین مجمع عالی فرماندهان سپاه از طراحی و برنامه‌ریزی چندین ساله سرویس‌های امنیتی عبری-عربی برای ترور سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ایجاد جنگ مذهبی در ایام فاطمیه و محرم و ناکامی و شکست آنان و نهایتاً دستگیری اعضای تیم ترور پرده‌برداشت.

 

رییس سازمان اطلاعات سپاه در خصوص ابعاد این طرح شوم اظهار داشته: دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران پس از ناکامی توطئه ها و فتنه های مختلف برای تسلیم جمهوری اسلامی و راه اندازی دوقطبی جنگ و مقاومت و پیامدهای معکوس آن با شکل گیری احساس غرور ملی و افزایش روحیه مقاومت و استقامت برابر فشارهای اقتصادی، در صدد بودند در ایام فاطمیه و یا ایام محرم اقدامی در جنوب شرق کشور انجام دهند که به واسطه فضای حاکم و اشراف همه جانبه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و اقدامات خوب نیروی زمینی سپاه موفق نشدند.

 

وی افزود: آنها با سرخوردگی از ناتوانی در اقدام ضد امنیتی در این خصوص و نیز عملیات علیه مقرهای سپاه، برنامه ریزی چند ساله خود برای ترور سردار حاج قاسم سلیمانی را عملیاتی کردند تا بتوانند وی را در داخل کشور و در استان کرمان هدف قرار دهند.


رئیس سازمان اطلاعات سپاه در تشریح بخشی از طراحی سرویس های عبری-عربی برای ترور فرمانده نیروی قدس سپاه وی بیان داشت: در این طراحی قرار بود تیم تروریستی وابسته و اجیر شده با ورود به کشور در ایام فاطمیه ، محلی در جوار حسینیه مرحوم پدر سردار سلیمانی را خریداری کرده و با استقرار در آن ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلو مواد منفجره را تهیه و از طریق ایجاد کانال در زیر حسینیه قرار دهند تا زمانی که این سردار عزیز به رسم همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورا در این حسینیه و در جمع عزاداران حسینی حضور می‌یابند، آن را منفجر کنند.

 

در همین خصوص، دادخدا سالاری روز سه شنبه در تشریح جزئیات طرح ترور سرلشکر سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: باتوجه به اشراف کامل اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه و با احکام و دستورات قضائی تمامی عناصر اصلی و محوری تیم ترور، همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی ظرف کمتر از ۱۰ساعت در چندین نقطه مختلف مورد ضربه قرار گرفتند و دستگیر شدند.

 

وی با اشاره به اینکه این پروژه صرفا در مرحله طراحی باقی نمانده بود افزود: تمامی عملیات اجرایی این پروژه از قبیل جذب جاسوس، آموزش آنان، تهیه سلاح و مهمات و مواد منفجره و وسایل و تجهیزات ارتباطی و نظامی در سطح وسیع و گسترده تهیه و از سوی پشتیبانان طرح از طریق یکی از مرزها به داخل کشور منتقل و آماده بهره برداری بود.

 

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان اظهار داشت: سازمان اطلاعات سپاه از ۶ماه قبل از دستگیری اعضای این تیم ترور در شهریور ماه سال جاری، اقدامات و فعالیت های این تیم را در خارج و داخل کشور به صورت شبانه روزی مورد رصد اطلاعاتی قرار می داده است.

 

وی ادامه داد: اعضای تیم پروژه ترور به اتهام مشارکت در اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، محاربه و کمک به سرویس های اطلاعاتی کشورهای بیگانه و متخاصم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

 

سالاری تصریح کرد: در پی ناکامی‌های مکرر مثلث شوم عبری، عربی و آمریکایی در منطقه خاورمیانه در جهت ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جبهه کفر و نفاق در اتاق‌های فکر مشترکشان به سراغ پروژه جدیدی با نیت شوم از هم گسستن اتحاد فی ما بین جوامع جهان اسلام رفته و طرح ترور سردار سلیمانی را ‌به عنوان روشن نمودن فتیله انفجار بزرگ آن هم در ایام فاطمیه و یا عاشورای حسینی در دستور کار سرویس های مشترک استکبار قرار گرفته بود.

 

وی افزود: معاندان با انجام این ترور قصد ایجاد اختلاف و شروع جنگ داخلی بین جامعه متحد اهل تسنن و شیعه را داشتند و از سوی دیگر با این اقدام می خواستند جنگ خانمان سوز عرب و عجم را بر افروخته و با این ترور در جهان اسلام بین برادران شیعه و سنی اختلاف بزرگ و تاریخی بوجود آورند.

 

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بیان کرد: یکی دیگر از اهداف این عملیات این بود تا جبهه مقاومت جهان اسلام را زمین‌گیر و دچار شکست نمایند.

 

وی با قدردانی از مجاهدت های خاموش و چندین ماهه و شبانه‌روزی سازمان اطلاعات سپاه در کشف و خنثی سازی این طرح پیچیده ضد امنیتی گفت: اجرای این پروژه می توانست ضربه ای بزرگ و جبران ناپذیری را نه‌ تنها بر ارکان ساختاری و امنیتی کشور بلکه بر جهان اسلام وارد نماید که با عنایت حضرت ولی عصر (عج) این پروژه با شکست مواجه گردید.

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمان بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی تحت زعامت و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه ای و در سایه توجهات و عنایات خاصه حضرت صاحب الامر از گردنه های سخت و موانع سرراه به خوبی عبور نموده و اکنون مقتدرانه بر قلعه فتح و نصرت ایستاده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده