شاعران و نویسندگانی که عازم کربلا شدند +اسامی-راهبرد معاصر

شاعران و نویسندگانی که عازم کربلا شدند +اسامی

شب گذشته مراسم بدرقه کاروان شاعران و نویسندگان ایرانی عازم کربلای معلی در حوزه هنری تهران برگزار شد.‎
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 10
کد خبر: ۲۴۵۳۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ زیارت امام حسین (ع) به هر شکل و با هر وسیله‌ای که باشد برای انسان ارزشمند و لذت بخش است حال اگر پیاده به این سفر معنوی برویم که ثوابش بیشتر و ارزش آن هم بالاتر است؛ چراکه به این وسیله عشق و ارادت خود را بیشتر نشان می‌دهیم. در احادیث دینی از امام صادق(ع) نقل شده که ایّام زیارت حضرت امام حسین علیه السّلام جزء طول عمر زائر شمرده نشده و از اجل‌شان محسوب نمی‏‌گردد.

 

بر اساس خبر رسیده، این کاروان که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری تشکیل شده، تهران را به مقصد کربلا ترک کرد.

 

در ابتدای مراسم بدرقه، مستند «طواریج واژه‌ها» به کارگردانی حسن حبیب‌زاده برای حاضران اکران شد؛ این مستند روایت نخستین سفر کاروان شاعران و نویسندگان ایرانی در سال ۱۳۹۶ به کربلا بود.

 

در بخش بعدی مراسم محسن مومنی شریف - نویسنده و رئیس حوزه هنری - برای حاضران سخنرانی کرد. او در سخنانش حوزه هنری را خانه همه شاعران و نویسندگان انقلاب خواند.

 

رئیس حوزه هنری همچنین اظهار کرد این کاروان ادبی عازم کربلا و شعرخوانی‌هایش در مواکب و در حضور زائران، او را به یاد کاروان‌های شاعرانی که عازم جبهه‌های جنگ شدند و در سنگرها شعرخوانی کردند، می‌اندازد.

 

سخنران دوم این مراسم محمدرضا وحیدزاده - شاعر و از مسئولان اصلی این کاروان - بود. او در سخنان خود شرحی از چگونگی شکل‌گیری این کاروان و تاریخچه‌اش و نیز گزارشی از برنامه‌های پیش روی این کاروان برای مخاطبان ارائه داد. همچنین از اجرای یک ایده ادبی در کاروان و روایتش توسط جابر مطهری‌زاده کارگردان و مستندساز حاضر در کاروان خبر داد.

 

سخنران سوم برنامه سعید حدادیان - شاعر و مداح اهل بیت (ع) - بود که در سخنان خود از حضور شاعرانه در اربعین و اهمیت روایت‌گری و فعالیت شاعران و نویسندگان به عنوان نخبگان فرهنگی کشور در این رویداد سخن گفت.

 

حدادیان مجموعه سوالاتی را که هر زائر و به‌ویژه یک زائر هنرمند در این سفر باید از خود بپرسد برای حاضران برشمرد و از شعر و سفرنامه‌های موفقی که نویسندگان و شاعران قدیمی‌تر در سفرهای این‌چنینی نگاشته‌اند یاد کرد.

 

او تاکید کرد: همان‌طور که «پرستو در قاف» علیرضا قزوه مکه و مدینه را برای دانش‌آموزان دبستانی روایت کرده است شاعران و نویسندگان جوان هم باید کربلا و اربعین را برای کودکان و نوجوانان روزگار خود روایت کنند.

 

علی‌اصغر عزتی پاک، مصطفی محدثی خراسانی، مهدی جهاندار، عباس احمدی، حامد جلالی، ابراهیم اکبری دیزگاه، مهدی زارعی، محمدحسین انصاری‌نژاد، محمدقائم خانی، محمد خادم، علیرضا سمیعی، مبین اردستانی، سیدحسین موسوی‌نیا، عالیه مهرابی، مرضیه نفری، ایمان طرفه، زهرا سپهکار، فاطمه سلیمان‌پور، فاطمه نانی‌زاد، بشری صاحبی، منصوره محبی و ... از جمله شاعران و نویسندگانی هستند که در این کاروان ادبی حضور دارند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده