نقطه اصلی و مرکزی بیانیه گام دوم انقلاب «امید» است-راهبرد معاصر
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری:

نقطه اصلی و مرکزی بیانیه گام دوم انقلاب «امید» است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: نقطه اصلی و مرکزی بیانیه گام دوم انقلاب «امید» و پیوست آن هم «ما می‌توانیم» است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 14
کد خبر: ۲۴۹۱۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: نقطه اصلی و مرکزی بیانیه گام دوم انقلاب «امید» و پیوست آن هم «ما می‌توانیم» است.

 حجت الاسلام و المسلمین «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» در همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که صبح امروز دوشنبه ۲۲ مهر در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: بیانیه گام دوم لایه‌های عمیق فراوانی دارد که نیاز است با نگاهی عالمانه و اجتهادی، فقه سیاسی شیعه را در عصر حاضر قدر بدانیم.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: نقطه اصلی و مرکزی بیانیه گام دوم انقلاب «امید» و پیوست آن هم «ما می‌توانیم» است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مخاطب ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی «جوانان» هستند اظهار کرد: در نیرو‌های مسلح به واسطه حضور سربازان وظیفه یک فرصت مناسبی برای تبیین بیانیه فراهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

حاج علی اکبری با بیان اینکه «نظام انقلابی» کلیدواژه حساس بیانیه گام دوم است گفت: انقلاب همچنان ادامه دارد و نظام برخواسته از انقلاب به واسطه انقلابی بودن خود می‌تواند ادامه مسیر دهد.

 

وی تاکید کرد: نظام انقلابی همواره در مسیر جامعه پردازی و تمدن سازی است و زیرساخت‌های آن نیز همان سلول‌های تشکیل دهنده انقلاب اسلامی هستند.

 

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: اخیرا مقام معظم رهبری در ارتباط با مسأله اربعین نیز به موضوع نقش تمدن ساز اربعین حسینی تاکید کردند.

 

حاج علی اکبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: بسیاری از اوقات مسئولان و دستگاه‌های مسئول ما فکر می‌کنند که در این زمینه وظیفه جدی بر عهده ندارند و این درحالی است که سرمایه‌گذاری دشمنان در این بخش است.

 

وی در پایان با بیان اینکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به وظایف حاکمیت در ترویج مسائلی اخلاقی اشاره و تاکید می‌کنند که کوتاه‌ها در محور دستگاه‌های مسئول جبران شوند، شوند، گفت: وظیفه ما بردن مردم به بهشت نیست، اما باید مقدمات ورود مردم به بهشت را فراهم کنیم و با کسانی که می‌خواهند مردم را به زور به جهنم ببرند مقابله کنیم.

منبع: میزان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده