علت مخالفت دولت با تعطیلی پنجشنبه ها-راهبرد معاصر

علت مخالفت دولت با تعطیلی پنجشنبه ها

طرح تعطیلی پنجشنبه ها در هیئت دولت مطرح و به رای گذاشته شد که در نهایت اعضای این هیئت به این طرح نمایندگان مجلس رای مخالف دادند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 16
کد خبر: ۲۵۰۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ معاون پارلمانی رئیس جمهور؛ حسینعلی امیری با اعلام مخالفت دولت با طرح مجلس شورای اسلامی برای تعطیلی روز پنجشنبه  گفت: اجرای این طرح برای دولت بار مالی ایحاد می‌کند. امیری گفت رئیس سازمان امور اداری و استخدامی برای اعلام نظر هیئت دولت در خصوص این طرح در مجلس حاضر خواهد شد.

 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: هیئت دولت با طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد. 

 

حسینعلی امیری امروز در حاشیه سفر خود به کرمانشاه اظهار داشت: طرحی که از سوی نمایندگان برای تعطیلی پنجشنبه‌ها تهیه شده بود برای دریافت نظرات بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه این طرح‌ موافقان و مخالفانی داشت که هر کدام‌ برای خود استدلال‌هایی می‌آوردند عنوان کرد: طرح در نهایت در هیئت دولت مطرح و به رأی گذاشته شد که اعضای هیئت دولت به آن رأی مخالف دادند.

 

 

امیری گفت: شرایط شهرستان‌ها با تهران متفاوت است و مسائل زیست محیطی و ترافیکی به شدت پایتخت در شهرستان‌ها مطرح نیست از این رو در صورت اجرای این طرح بسیاری از کارخانه‌ها و ادارات تعطیل می‌شوند و بار مالی قابل توجهی برای دولت دارد از این رو خلاف قانون اساسی است.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
0
تهران مرکز اقتصاد ایران است اگر دولت در این خصوص صداقت دارد تعطیلی 5 شنبه را برای کلیه ادارات در پایتخت هم حذف کند. ضمنا برای استحضار ایشان شرکت های گاز و پخش فرآورده های نفتی استانها و شهرستانها همین الان 5 شنبه ها تعطیلند
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
0
باسلام و ادب.
بنده بعنوان کارمند بانک که شغل ما فرسایشی و جز مشاغل حساس و سخت میباشد از نمایندگان مجلس و هئیت دولت عاجزانه تقاضا میکنم کارمندان شعب بانکها رو در طرح تعطیلی پنجشنبه ها مستثی نکنند. ما هم آدمیم ما هم خانواده داریم. برای اینکه مراودات بانکی و سفارتخانه های ایران با کشورهایی که شنبه و یکشنبه رو تعطیل هستند با مشکل مواجه نشوند،بهترین و معقولانه ترین کار تعطیلی شنبه ها بجای پنجشنبه ها است.
تحلیل های برگزیده