توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵-راهبرد معاصر

توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف تولید سه نوع پراید و پژو ۴۰۵ بنزینی در تا ابتدای سال آتی خبر داده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 23
کد خبر: ۲۵۷۸۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ مسئله توقف تولید پراید مدت هاست که از سوی نهادها و اقشار گوناگون جامعه مطرح شده و هر از گاهی سروصدا کرده و مجددا به حاشیه رانده می شود. با این حال رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت این بار و قاطعانه از طرح توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ سخن به میان آورده است.

 

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» افزود: اصلاح ساختار و ساماندهی صنعت خودرو یکی از برنامه های جدی وزارت صنعت است.

 

وی بیان داشت: تولید پژو ۴۰۵ GLX بنزینی تا پایان امسال متوقف می شود.

 

رحمانی همچنین با بیان اینکه تولید سه نوع پراید نیز در ماه‌های آینده متوقف خواهد شد، ادامه داد: تولید این سه محصول نیز در دی‌ماه ۹۸، اردیبهشت و تیرماه ۹۹ متوقف خواهد شد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ارتقای کیفیت و افزایش رضایت مردم را از مهم‌ترین دلایل این تصمیم برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم در کنار افزایش کمّی خودروها، کیفیت آنها نیز ارتقا یابد و در این راستا حذف برخی محصولات می‌تواند راهگشا باشد.

 

وی همچنین از جایگزین شدن خودروهای جدید به جای محصولاتی که از رده خارج می شوند، خبر داد.

 

اظهارات رحمانی در حلای است که پیشتر رئیس پلیس راه کشور گفته بود حتی در صورت ادامه تولید پراید در سال آینده شماره گذاری نمی شود.

 

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص حذف شماره گذاری پراید از سال ۹۹ اظهار کرد: بر اساس ۱۱ سال تحلیل تصادفات که انجام داده ایم، متوجه شدیم بیشترین آسیب در تصادفات رانندگی با خودرو پراید بوده است، که خطرات زیادی را برای سرنشینان دارد.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: البته ۹۲ درصد علت تصادفات عامل انسانی است و اگر رانندگان طبق مقررات رانندگی کنند، قطعاً آسیبی نخواهند دید و تصادفات تنها مشمول پراید نمی‌شود، بلکه برای تمام خودرو‌ها است.

 

سردار سردار هادیانفر ادامه داد: ما به استناد قانون تاکید کردیم که شرکت سایپا باید امسال به تعهدات خود عمل کند و از سال ۹۹ تولید پراید متوقف کند و انشالله شماره گذاری این خودرو را در سال ۹۹ نداشته باشیم.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده