سودان تحویل البشیر به دادگاه لاهه را بررسی می‌کند-راهبرد معاصر
گروسی: به احترام عزاداری‌ها، مذاکرات با ایران با وقفه کوتاهی مواجه شده است بازتاب گسترده تشییع میلیونی شهدای خدمت در رسانه‌های عربی میزبانی دولت ایران از ۶۰ هیأت عالی‌رتبه کشور‌های مختلف خبرنگار انگلیسی: رسانه‌های غربی درباره نامحبوب بودن رئیسی دروغ گفته‌اند ۳ کشور اروپایی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ورود غیرقانونی وزیر جنجالی صهیونیست به مسجد الاقصی آمریکا: درآستانه توافقی آمریکایی - سعودی هستیم هنیه: شهید رئیسی بر حمایت از آرمان فلسطین تاکید داشت پرچم‌ها در تایلند نیمه افراشته شدن حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به جنین در دومین روز متوالی سفیر ایران: قرار بود شهید امیرعبداللهیان به لبنان بیاید یمن جشن ملی خود را تا پایان عزای عمومی ایران به تاخیر انداخت گفتگوی واشنگتن با تل‌آویو درباره حمله به شهر رفح استعفای مقام امنیتی تل‌آویو به‌دلیل انتقاد از نحوه مدیریت جنگ غزه نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود

سودان تحویل البشیر به دادگاه لاهه را بررسی می‌کند

دادستان کل سودان در جلسه‌ای با هیأت حقوقی دارفور درباره تحویل «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق این کشور به دادگاه لاهه گفت‌وگو کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 24
کد خبر: ۲۵۹۱۵

به گزارش راهبرد معاصر؛  «تاج السر علی الحبر» دادستان کل سودان روز چهارشنبه (دیروز) در مقر دادستانی با هیأت وکلای دارفور دیدار و درباره امکان تحویل «عمر البشیر» رئیس‌جمهور مخلوع این کشور به دادگاه لاهه گفت‌وگو کرد.

 

«صالح محمود» معاون رئیس هیأت وکلای دارفور گفت که در این دیدار پاره‌ای از موضوعات از جمله تحویل عمر البشیر به دادگاه لاهه، طرح اصلاح قوانین، کمیته‌های تحقیقاتی و عملکرد دفتر دادستانی دارفور بررسی شد.

 

طبق گزارش خبرگزاری سودان (سونا)، طرفین در این دیدار توافق کردند که زمان برای اظهارنظر درباره تحویل البشیر به دادگاه لاهه مناسب نیست و اظهارنظر در این باره زود است.

 

در خصوص اصلاح قوانین نیز دو طرف درباره ضرورت لغو قوانین غیرهمسو با قانون اساسی و معیارهای بین‌المللی توافق کردند.

 

پیشتر «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان گفته بود که تحویل البشیر به دادگاه لاهه هرگز سیاسی نخواهد بود.

 

حمدوک ۹ اکتبر در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی گفت که دستگاه قضایی درباره تحویل البشیر به دادگاه لاهه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 

وی افزود: «اجرای اقدامات جدی برای ایجاد نظام قضایی مستقل، شفاف و به دور از تأثیرات سیاسی را آغاز کرده‌ایم.»

 

دادگاه لاهه در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ دستور بازداشت البشیر به اتهام نسل‌کشی و ارتکاب جنایت در منطقه دارفور را صادر کرده است.

 

البشیر چند ماه پیش پس از گذشت ۳۰ سال حکومت و به دنبال اعتراضات گسترده مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، توسط ارتش سودان عزل شد و اکنون بنا به اتهاماتی از جمله فساد مالی در زندان بسر می‌برد.

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار