آمریکا ماهیانه 30 میلیون دلار نفت سوریه را به سرقت می برد-راهبرد معاصر

آمریکا ماهیانه 30 میلیون دلار نفت سوریه را به سرقت می برد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه مدعی شد که آمریکایی ها ماهیانه از فروش نفت سوریه، 30 میلیون دلار کاسب می شوند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 02
کد خبر: ۲۶۶۳۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه زمانی چندانی دوام نیاورد و بلافاصله ترامپ از ضرورت حفاظت از مراکز نفتی سوریه توسط نظامیان این کشور و شبه نظامیان کُرد خبر داد.

 

هفته پیش بود که شماری نظامی آمریکایی به مواضع یگان های مدافع خلق در شهر نفت خیز دیرالزور پیوستند تا هم مانع حملات احتمالی ارتش ترکیه شوند و هم از سوی دیگر مانع از استیلای ارتش سوریه بر این مناطق شوند.

 

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه طی یک نشست خبری در شهر ولگوگراد این کشور گفت: آمریکا به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش ماهانه 30 میلیون دلار نفت سوریه را قاچاق می‌کند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه همچنین تصریح کرد: «ایالات متحده آمریکا به همین دلیل نمی‌خواهد از شمال سوریه خارج شود. اقدامات آمریکا در شمال شرق سوریه غیرقانونی است».

 

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز روز گذشته صراحتا به سرقت نفت سوریه توسط آمریکا اشاره کرده و اظهار داشت: ترامپ را نه به خاطر سیاست خوب بلکه به خاطر "شفافیت بسیار زیاد" وی بهترین رهبر ایالات متحده می دانم.

 

رئیس جمهور سوریه گفت: " ترامپ با صراحت می گوید: "ما به نفت نیاز داریم، "ما می خواهیم از شر کسی رها شویم"، ما می خواهیم در مقابل پول خدمات ارائه دهیم". سیاست آمریکا چنین است. چه چیزی بهتر از دشمن آشکار و صریح اللهجه می تواند باشد".

 

بشار اسد همچنین روسای جمهور آمریکا را جنایتکارانی نامید که موفق شده اند با تحقق منافع لابی ها حتی جایزه صلح نوبل دریافت کنند.

 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دوشنبه (6 آبان ماه 1398) گفت که ما نفت سوریه را نگه می‌داریم که به یاد بیاورید ماهانه ۴۵ میلیون دلار، در آمد ببار می آورد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده