داعش مرگ البغدادی را تایید کرد-راهبرد معاصر

داعش مرگ البغدادی را تایید کرد

گروه تکفیری داعش با انتشار یک پیام صوتی مرگ ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه را تایید کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 31
کد خبر: ۲۶۵۴۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ چند روز پس از اعلام مقامات سیاسی و نظامی آمریکا مبنی بر مرگ سرکرده داعش در حمله نیروهای آمریکایی، این گروه تروریستی با انتشار یک پیام صوتی بر این مسئله صحه گذارد.

 

مؤسسه‌ رسانه‌ای«فرقان» وابسته به داعش در این پیام صوتی شش دقیقه‌ای که «ابو حمزه قرشی»، سخنگوی رسمی این گروه تروریستی قرائت کرد، از مرگ بغدادی خبر داد. داعش می‌گوید در کنار سرکرده معدوم خود، «ابو الحسن المهاجر» سخنگوی سابق این گروهک نیز کشته شده است.

 

داعش همچنین در این پیام از تعیین جانشین برای البغدادی خبر داده است. بر این اساس، «ابو ابراهیم الهاشمی القرشی» به عنوان سرکرده جدید داعش انتخاب شده است.

 

در این پیام صوتی شش دقیقه‌ای که توسط «ابو حمزه قرشی» سخنگوی رسمی داعش قرائت شد، علاوه بر مرگ البغدادی، کشته شدن «ابو الحسن المهاجر» سخنگوی سابق این گروه نیز تایید شده است.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در نطق تلویزیونی اعلام کرد:نیروهای آمریکایی در عملیاتی که با هماهنگی روسیه، عراق، ترکیه و سوریه انجام شده است، البغدادی سرکرده تروریست‌های داعش را به هلاکت رسانده‌اند.

 

این اعلام ترامپ در حالی است که سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه گفت این سازمان قادر به تایید ادعای آمریکا مبنی بر کشته شدن البغدادی نیست.

 

همچنین دمیتری پسکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد: از آنجا که مدارک موثقی مبنی بر کشته شدن «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش وجود ندارد و هریک از طرف‌های مدعی مشارکت در این عملیات چیز متفاوتی می‌گویند، کل ماجرا زیر سئوال رفته است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده