چهار شهر ایرانی به جرگه شهرهای خلاق جهان پیوستند-راهبرد معاصر

چهار شهر ایرانی به جرگه شهرهای خلاق جهان پیوستند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در توئیتی نوشت: شهرهای سنندج (در موسیقی) و بندر عباس (در صنایع دستی و هنرهای مردمی) پس از رشت (در غذا) و اصفهان (در صنایع دستی) به شبکه شهرهای خلاق جهان توسط یونسکو پیوستند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 02
کد خبر: ۲۶۶۳۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ روز گذشته بود که با اعلام یونسکو اسامی شهرهایی که به شبکه خلاق ملحق شدند اعلام شد که در این میان سنندج نیز به عنوان شهر خلاق موسیقی در فهرست یونسکو ثبت جهانی شده است.

 

علاوه بر سنندج، بندر عباس نیز دیروز به جرگه ی شهرهای خلاق جهان از دید یونسکو پیوست. حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران با اعلام این خبر اظهار کرد: پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرصتی تازه برای این شهرها است تا از تجربه‌های جهانی استفاده کنند و داشته‌های خود را به جهان بهتر معرفی کنند.

 

وی یادآور شد: یکی از وظایف مهم کمیسیون ملی یونسکو در همه کشورها استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در سازمان جهانی به نفع کشور خود و پیگیری منافع ملی است. یکی از پروژه‌هایی که چند سالی است که در یونسکو مورد استقبال قرار گرفته پیوستن به شبکه شهرهای خلاق و یادگیرنده است و کشورهایی که موفق می شوند پرونده های کاملی را در این رابطه ارائه کنند و زیرساخت‌های خود را به حدی ارتقا دهند که به عنوان شهر خلاق جهانی شناخته شوند اندک بوده و این شهرها می توانند داشته‌های خود را بهتر معرفی کنند و با این اتفاق شاهد ارتقای رفت و آمد ها و رونق گردشگری و استفاده از تجربیات جهانی و انتقال تجربیات خود به دیگر کشورها باشیم.

 

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران بر این اعتقاد هستیم که بسیاری از شهرهای ما حرف‌های ناگفته بسیاری دارند و در بسیاری عرصه‌ها قابلیت جهانی شدن دارند از این‌رو در سال گذشته تلاش بسیار خوبی در کمیسیون ملی انجام شد و در اتفاقی خوب و ارزشمند، ۴ شهر ایران به شبکه شهرهای یادگیرنده پیوستند که با حضور وزیر علوم و رییس کمیسیون ملی لوح این شهرها اهدا و پلاک‌کوبی برخی شهرهای یادگیرنده انجام شد.

 

ایوبی افزود: در ۷ عرصه شهرهای خلاق تعریف شده و ما تاکنون دوشهر خلاق داشتیم. شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک و شهر اصفهان شهر خلاق صنایع دستی. سال گذشته در کمیسیون ملی با همکاری تحسین برانگیز وزارت کشور و سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و آقای جمالی‌نژاد ریاست این سازمان از بین داوطلبان فراوان، پرونده ۴ شهر آماده به یونسکو ارسال شد .

 

وی تصریح کرد: هر دو سال یکبار ۴ پرونده از طرف کشورها در یونسکو قابل طرح است و این پرونده ها با ویرایش نهایی کمیسیون با همکاری دستگاه های مختلف به واحد مربوطه در یونسکو ارسال می شود.

 

در همین ارتباط سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شهرهای سنندج (در موسیقی) و بندر عباس (در صنایع دستی و هنرهای مردمی) پس از رشت (در غذا) و اصفهان (در صنایع دستی) به شبکه شهرهای خلاق جهان توسط یونسکو پیوستند.

 

وی افزود: مجالی تازه برای شهرهای ایران تا از تجربه‌های جهانی استفاده کرده و داشته‌های خود را بیشتر و بهتر به جهانیان معرفی کنند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده