خانه پدری توقیف شد-راهبرد معاصر

خانه پدری توقیف شد

فیلم «خانه پدری» با دستور مستقیم دادستانی فرهنگ و رسانه توقیف شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 28
کد خبر: ۲۶۲۱۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ فیلم «خانه پدری» پس از گذر یک هفته‌ای از رفع توقیف و در آغاز دومین هفته توقیف شد؛ «خانه پدری» که در سال 1389 ساخته شده، بخاطر صحنه های خشونت بارش در تمام این سال‌ها اکران نشد.

 

عیاری در تمام این چند سال بارها تاکید کرده بود، «خانه پدری» دچار یک سوءتفاهم بیهوده شده و اگر فیلمش تلخ است به تلخی ذاتی خودش برمی‌گردد. او گفته بود: هیچ‌گاه قصد سیاه‌نمایی نداشتم و فقط آسیبی اجتماعی را مطرح کردم اما از آن‌جایی که فیلم‌هایی که می‌سازم قرار است ماحصل نوع نگاهم باشد در نتیجه آثارم مفرح و برای تفریح مردم نیست. با این حال برای من تفریح مناسب از تنویر افکار عمومی مهم‌تر است چون شرم می‌دانم روزی را که برای تنویر افکار عمومی فیلم بسازم.

 

مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، نازنین فراهانی، مینا ساداتی، معصومه بافنده، آزاده موحدبشیری، رسول سلیمیان، ستاره میرمحمد، آیناز آذرهوش، نگاه خاقانی، ملیکا فردوسیان، پادینا رهنما، مژده همرنگ، حسین فلاح، مرمر جعفری، مهدی خیراللهی، معین الدین عشاقی در این فیلم سینمایی مقابل دوربین داریوش عیاری بازی کردند. بهزاد عبدی موسیقی متن این فیلم را ساخت و کیانوش عیاری خود شخصاً اثری را تدوین کرد.

 

هم اکنون فیلم «خانه پدری» پس از گذشت ۱۰ روز از اکران به دستور دادستانی توقیف شد. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأیید خبر توقیف اکران فیلم خانه پدری گفت: این فیلم به دستور دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شده است.

 

وی درباره علت توقیف این فیلم گفت: کارگران خانه پدری تعهد به تغییر و حذف صحنه‌های خشن فیلم داده بود که این کار انجام نشد، در نتیجه دادسرای فرهنگ و رسانه حکم به توقیف فیلم داد.

 

مسعود فراستی منتقد سینما که بارها اعلام کرده بود موافق توقیف هیچ فیلمی نیست و حتی درباره فیلم بد "یک خانواده محترم" اعلام کرده بود موافق توقیف این فیلم نیست و مردم با ندیدن فیلم پاسخ آن را خواهند داد. در کلاس نقدش درباره "فیلم خانه پدری" اعلام کرد: این فیلم تنها فیلمی است که موافق توقیف آن است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده