سردار فدوی: دانش‌آموزان راهیان نور حرکت خود را با رمز لبیک یا خامنه ای آغاز می‌کنند-راهبرد معاصر

سردار فدوی: دانش‌آموزان راهیان نور حرکت خود را با رمز لبیک یا خامنه ای آغاز می‌کنند

جانشین فرماندهی کل سپاه با حضور در آیین سراسری اردوهای راهیان نور دانش آموزی کشور در حرم امام خمینی(ره) اظهار داشت: اعزام کاروان‌های راهیان نور بالاترین وجه تربیتی برای دانش آموزان است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 02
کد خبر: ۲۶۶۹۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ همه ساله اردوهایی در قالب دانش آموزی و دانشجویی جهت بازدید از مناطق جنگی دفاع مقدس ذیل نام اردوهای راهیان نور عازم جنوب کشور می شوند. رخدادی فرهنگی که هر ساله پرشکوه تر از سال گذشته برگزار شده و موجب آشنایی جوانان و نوجوانان با تاریخ دفاع مقدس می شود.

 

دریادار علی فدوی روز شنبه در آیین سراسری اردوهای راهیان نور دانش آموزی کشور در حرم امام خمینی(ره) اظهارداشت: کاروان‌های اعزامی راهیان نور جا پای رزمندگان دفاع مقدس گذاشته‌اند و شروع این اردوها با رمز دفاع از ولایت و آرمان‌های انقلاب آغاز می‌شود.

 

وی تصریح کرد: کاروان راهیان نور قدم در جایی می‌گذارند که انسان‌هایی جان خود را در آنجا فدا کردند و با انجام واجبات الهی به پیروزی رسیدند.

 

فدوی با بیان اینکه اعزام کاروان‌های راهیان نور بالاترین وجه تربیتی برای دانش آموزان است، گفت: هم اکنون نوبت دانش‌آموزان و جوانان است تا راه اسلام، قرآن و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را ادامه دهند.

 

وی تصریح کرد: راهی که این دانش‌آموزان آغاز می‌کنند برای ایجاد و ساخت تمدن بزرگ اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت است.

 

جانشین فرمانده سپاه گفت: اکنون دانش‌آموزان حرکت بزرگ خود را با رمز لبیک یا خامنه ای آغاز می کنند و تا ظهور حضرت مهدی این راه را ادامه خواهد داد.

 

وی ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی آغاز شد رزمندگان ما از فرصت اطاعت از ولایت استفاده کردند و موفقیت های انقلاب را یکی پس از دیگری رقم زدند و هم اکنون نوبت جوانان است تا این راه را ادامه دهند.

 

جانشین فرمانده سپاه گفت: رزمندگان ما در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و واجبات الهی قدم گذاشتند و در این راه شهید شدند همچنان که خیل عظیمی از جوانان و دانش‌آموزان ما نیز سعی در ادامه این راه را دارند.

 

وی ادامه داد: زمانی که دلدادگان ولایت جان در راه خداوند دادند و خون پاکشان بر زمین ریخت این خاک نیز عرفان و معنویت پیدا کرد.

 

فدوی تفکر را نخستین گام راه شهدا عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان باید راجع به خداوند و دستورات الهی بیشتر تفکر کنند و واجبات را انجام دهند.

 

جانشین فرمانده سپاه بیان کرد: اگر در راه دفاع از ارزش های انقلاب و واجبات خداوند موفق شویم وظیفه خود را به انقلاب، امام و شهدا به خوبی ادا کرده ایم.

 

وی ادامه داد: خط سرخ شهادت از روز عاشورا در صحرای کربلا آغاز شد و همچنان تا ظهور حجت ادامه دارد و جوانان ما باید همچنان این راه را ادامه دهند.

 

فدوی به اعزام کاروان‌های دختران دانش‌آموزی اشاره کرد و عنوان کرد: امام خمینی (ره) سه بار در دوران عمر پر برکت خود، زنان و دختران را رهبران خود نامید، چرا که زنان در زمان انقلاب و بعد از آن خط شکنی کردند و همواره نقش مهمی در انقلاب ایفا کردند.

 

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه دختران تبلور و تجلی حضرت زهرا(س) هستند و همواره نقش بزرگ و کاملی را در کشور ایفا می کنند، بیان کرد: دختران ما اگر نقش خود را به خوبی انجام دهند می‌توانند جامعه بزرگ اسلامی را به خوبی ترسیم و حکومت الهی و اسلامی را اجرا کنند.

 

وی با بیان اینکه ائمه ما همواره سعی در اجرای واجبات الهی داشتند، گفت: یکی از واجباتی که خداوند در قرآن دستور داده است رعایت حجاب است و باید دختران به این مهم توجه کنند.

 

آیین بدرقه چهار هزار دانش آموز بسیجی از استان تهران مازندران و البرز امروز شنبه با حضور جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدیران وزارت آموزش و پرورش در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

اردوهای راهیان نور بهترین ابزار انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جدید

علیرضا کاظمی در آیین افتتاحیه سراسری اردوهای راهیان نور کشور در مرقد امام خمینی(ره) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز به‌ویژه شهید فهمیده به‌عنوان الگو و اسوه نظام جمهوری اسلامی گفت: هفته بسیج دانش‌آموزی را گرامی می‌داریم و خدا را شکر می‌کنیم که این حرکت فرهنگی و دفاعی در آستانه این هفته و روز ۱۳آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که خاطرات تلخی را برای استکبار جهانی رقم زدیم آغاز می‌شود.

 

وی از دستگاه‌های مجری این حرکت بزرگ تشکر و قدردانی کرد و با ابلاغ پیام وزیرآموزش و پرورش گفت: از حمایت‌ها و پشتیبانی وزیرآموزش و پرورش برای برگزاری اردوها تقدیر می‌کنم. امیدوارم با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مادی و معنوی عزیزان این فرصت تربیتی ارزشمند را در اختیار تمام دانش‌آموزان بگذاریم.

 

کاظمی خطاب به دانش‌آموزان گفت: اردوهای راهیان نور صرفا آشنایی با تاریخ انقلاب و تاریخ جنگ نیست بلکه حضور در یک مجموعه ارزشمند و سرشار از معارف دینی و ارزشی و قرآنی و سیره شهدا است. قدر حضور در این میدان و فرصت استثنایی را بدانید.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: یقینا اردو بهترین ابزار انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جدید در چله دوم انقلاب است. مرور تاریخ انقلاب اسلامی ایران و آنچه بر این انقلاب گذشته از مهم‌ترین دستاوردهایی است که امروز جوانان و دانش‌آموزان باید از آن مطلع باشند. جنگ۸ساله و دفاع از آن بخش بزرگی از تاریخ تمدن اسلامی است.

 

او افزود: دشمن تمام سعی و تلاش خود را بر این داشته است تا یاد و نام شهدا را فراموش کنیم لذا بزرگترین تهدید در قبال ما فراموشی ولی نعمت‌های انقلاب و سبک و سیره شهدا است.

 

کاظمی گفت: اردوی راهیان نور بزرگ‌ترین حرکت در جهت خنثی‌سازی توطئه دشمن است. انتقال تجارب دفاع مقدس و افتخارات نیز از دستاوردهایی است که امروز در گام دوم انقلاب می‌تواند ما را کمک کند.

 

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: باورکردن جوانان و نوجوانان در واسپاری بسیاری از مسئولیت‌های دفاع از انقلاب برای دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف است. یقینا دانش‌آموزانی که از این فرصت‌ها استفاده کنند خواهند توانست رهروان خوبی برای مقام معظم رهبری و شهدا باشند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که امسال اردوهای راهیان نور را با رونق‌تر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود و پیام‌رسان خوبی برای امام و شهدا باشد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده