حشدالشعبی خطاب به آیت الله سیستانی: فرزندانتان متعهد به رهنمودهایتان هستند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حشدالشعبی خطاب به آیت الله سیستانی: فرزندانتان متعهد به رهنمودهایتان هستند

حشدالشعبی با انتشار بیانیه ای ضمن سپاس فراوان از تقدیر مرجعیت شیعه از اقدامات حشدالشعبی در خلال مبارزه با داعش؛ خویشتن را فرزندان مرجعیت دینی دانسته و اعلام نموده اند همچون گذشته سربازان وفادار خداوند، مرجعیت و ملت عراق خواهند بود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 09
کد خبر: ۲۷۳۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ بیانات نماینده آیت الله سیستانی در نماز جمعه کربلا با واکنش مثبت حشدالشعبی عراق مواجه شده و در بیانیه ای از مواضع مرجعیت دینی عراق تشکر نموده اند.

 

نماینده آیت الله سیاسی در خطبه های نماز جمعه گفته بود: «نیروهای مسلح ما و کسانی که در دفاع از عراق و مبارزه با تروریسم داعشی نقش ایفا کردند به خصوص کسانی که امروز در مرزها و مناطق حساس مشغول حراست از ملت و سرزمین عراق هستند حق بر گردن همه دارند و ما نباید فداکاری انها را فراموش کنیم و نباید آنها حرفی بشنوند که از میزان فداکاری آنها بکاهد چرا که اگر امروز می توان تظاهرات و اعتصابهای مسالمت آمیز به دور از آزار و تروریست ها برپا می شود همه به دلیل حضور این مردان قهرمان است که برا آنها احترام ویژه ای قائل هستیم.»

 

مواضع فوق الذکر با استقبال حشدالشعبی مواجه شده و بیانیه ای در این رابطه صادر نمودند. حشد شعبی جمعه شب در بیانیه خود آورده است: ما با اهتمام و توجه زیاد گفتمان پدرانه مرجعیت دینی را پیگیری کردیم.

 

این بیانیه افزود: ما کلام و گفتمان مرجعیت دینی را مشعلی در تاریکی می دانیم که راه مقابله با طمع ورزان و بیگانگان خواهان فتنه انگیزی و شرارت را نشان می دهد.

 

این بیانیه تاکید کرد: فرزندان شما شدیدا متعهد به تمام رهنمودهای مرجعیت دینی هستند و از مطالبات برحق حمایت می کنند.

 

حشد شعبی در بخش دیگری از این بیانیه آورده است: ما همراه با ملت خود با صدای واحد خواهان پاسخ سریع به انتظارات مردم برای برخورداری از کرامت و زندگی آزادانه در کشوری با کرامت هستیم.

 

این بیانیه تصریح کرد: ما محتوای کلام و گفتمان مرجعیت دینی را بسیار ارج می نهیم.

 

حشد شعبی افزود: ما ستایش مرجعیت دینی از تلاش های فرزندان خود در حشد و نیروهای امنیتی و تاکید مرجعیت بر لزوم فراموش نکردن جانفشانی های آنها را ارج می نهیم.

 

حشد شعبی تاکید کرد: بر سر پیمان هستیم که همچنان در همه شرایط سربازان وفادار خداوند و میهن و مرجعیت و مردم سربلند کشورمان باشیم.

 

عبدالمهدی الکربلایی، نماینده مرجعیت دینی عراق در خطبه های نماز جمعه شهر کربلای معلی ضمن اشاره به اتفاقات اخیر در این کشور از تمامی نیروهای سیاسی خواست که در مدت زمانی مشخص از فرصت مناسبی که در برابر آنها قرار داده شده جهت رسیدگی به نیازهای مردم استفاده کنند.

 

به گزارش سومریه نیوز مرجعیت عراق تاکید می کند دخالت نیروهای خارجی در عراق که سابقه ای چندین ساله دارد و امروز سعی دارند تا با سو استفاده از حرکت اعتراضی مردم که در جهت مطالبات به حق خود صورت می گیرد مجددا عراق را با مشکلاتی مواجه کنند که مردم حاضر در صحنه باید مراقب تلاش آنها باشند تا از تغییر مسیر اعتراضات اصلاحی مردم جلوگیری شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده