تولیت آستان قدس: از نفوذی ها لطمه زیادی خورده ایم-راهبرد معاصر
مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد ادای احترام 90 تن از سران و مقامات کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای به مقام رئیس جمهور شهید و همراهان حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی امیر سرتیپ هادیان: یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند بیانیه پایانی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد تشییع پیکر شهدای کادر پرواز شهادت در پایگاه یکم شکاری ارتش رهبر انقلاب در دیدار «رئیس مجلس لبنان»: ملت ایران از حادثه تلخ اخیر به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد رهبر انقلاب در دیدار «رئیس جمهور تونس»: همدلی‌های کنونی میان ایران و تونس باید تبدیل به همکاری‌های میدانی شود امیر قطر با رهبر انقلاب دیدار کرد رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر پاکستان: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه شد رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد وزیر خارجه مصر: خواستار تقویت روابط با ایران هستیم حسینی‌پور سرپرست معاونت امور مجلس رئیس‌‎جمهور شد

تولیت آستان قدس: از نفوذی ها لطمه زیادی خورده ایم

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی با اشاره به جنگ توامان دشمن در جبهه های سخت و نرم، رسانه را مهمترین ابزار جنگ دشمن در عرصه کنونی دانست و اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی با بهره گیری از این ابزار در پی پیروزی بدون جنگ بر ایران اسلامی هستند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 13
کد خبر: ۲۷۸۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ همایش سراسری اعضای هیاتهای نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رویکرد آموزشی روز گذشته در مشهد با سخنان آیت الله جنتی آغاز بکار کرد. شماری از شخصیت های سیاسی و فرهنگی با حضور در این همایش به تشریح تحولات معطوف به انتخابات آتی پرداخته اند.

 

صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه همایش اعضای هیاتهای نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سراسر کشور در مشهد در سخنانی اظهار داشت: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حربه جنگ نرم و سخت را علیه ایران بکار گرفت امل با وجود استفاده از همه امکاناتش نتوانست در شاخص‌ترین عرصه جنگ سخت یعنی دفاع مقدس به نتیجه برسند لذا به توصیه متفکرانشان به سراغ جنگ نرم با جمهوری اسلامی رفته‌اند.

 

وی در ادامه به وجود سرمایه‌های مادی و معنوی فراوران در کشور اشاره و بیان کرد: آنچه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به آن تاکید داشته‌اند حضور، اعتماد و همراهی مردم با نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بر همین اساس هم‌اینک دشمنان جمهوری اسلامی سعی در کمرنگ کردن حضور مردم ایران در عرصه‌های مشارکتی نظام دارند.

 

وی "رسانه" را مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم توصیف و بیان کرد: آنها با استفاده از پشتیبانی قدرتمند رسانه‌های خود می‌خواهند از حضور و مشارکت مردم بکاهند. هر چند امروز مردم با مشکلات و چالشهایی روبرو هستند اما اگر با آنها در کنار انقلاب اسلامی ایستاده و مقاومت نماییم بر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیروز خواهیم بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین گفت: باید برای مردم تبیین کنیم که اگر می‌خواهیم کشور حرکت پرشتاب و رو به جلو داشته باشد نیازمند حضور نیروهای جوان، انقلابی، کارآمد، متخصص و البته متعهد نسبت به انقلاب اسلامی هستیم.

 

وی با اشاره به مسئولیت حساس ناظران شورای نگهبان گفت: بر اساس روایتی از پیامبر، دشمنان شما را رها نمی‌کنند و در صورت امکان جنگ می‌کنند تا دینتان را از شما بگیرند، چیزی که امروز مشاهده می‌کنید.

 

تولیت آستان قدس تأکید کرد: آمریکا دین ما را می‌خواهد و هدف نهایی‌شان سبک زندگی دینی و ارزش‌های دینی ما است که می‌خواهند تغییر دهند.

 

حجت‌الاسلام مروی اظهار داشت: آنگونه که پیامبر (ص) می‌فرمایند، این‌ها (دشمنان) سعی می‌کنند مردم را تحقیر کنند، تا اعتماد به نفس و عزت نفس جامعه را بگیرند و در این راه هم از جنگ سخت و هم از جنگ نرم استفاده می‌کنند.

 

تولیت آستان قدس با بیان اینکه در تاریخ اگر دقت کنید از نفوذی‌ها لطمه زیادی خورده‌ایم؛ خانه‌نشین کردن حضرت علی علیه‌السلام، وادار کردن امام حسن علیه‌السلام به پذیرش صلح‌نامه با معاویه و حادثه عاشورا از جمله مواردی است که دشمن با نفوذ رقم زد.

 

حجت‌الاسلام مروی اعدام شیخ فضل‌الله نوری را حاصل نفوذ روشنفکران غرب‌زده در مشروطیت عنوان و درباره نفوذ در انقلاب اسلامی تصریح کرد: یکی از جریانات نفوذی بسیار خطرناک در انقلاب اسلامی منافقین بودند که چه سرمایه‌های بزرگی را از انقلاب گرفتند.

 

وی با بیان اینکه مسأله نفوذ یک امر تاریخی است، البته ابزار استفاده نفوذ مناسب با زمان و شرایط خودش است، گفت: در اوایل انقلاب اسلامی از طریق جنگ مسلحانه منافقین، قضایای کردستان، خلق عرب خوزستان و سایر اقدامات از این دست دنبال ضربه به نظام بودند که موفق نشدند، بنابراین صدام را وارد میدان کردند و جنگ هشت ساله را تحمیل کردند که از آن هم با رهبری امام و بصیرت مردم طرفی نبستند و از جنگ سخت نا امید شدند و آمدن سراغ جنگ نرم تا نظام را استحاله کنند.

 

گفتنی است که ۷۰۰ عضو هیاتهای نظارت بر انتخابات در چارچوب این همایش علاوه بر آشنایی با خط مشی شورای نگهبان در مورد انتخابات اسفند ماه آتی، نظرهای مسئولان مختلف کشور را پیرامون این رویداد سیاس در سخنرانیهای آنان در صحن همایش دریافت می‌کنند.

 

بنا بر اعلام مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، نشستهای اصلی همایش اعضای هیاتهای نظارت بر انتخابات در مشهد بدون حضور خبرنگاران جریان دارد اما با پیش‌بینی محلی در کنار سالن همایش کشوری حاضر در این رویداد با اصحاب رسانه پیرامون همین موضع گفت‌وگو می‌کنند.

 

اظهارات امروز تولیت آستان قدس رضوی نیز در همین چارچوب بیان شد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده