استیضاح زنگنه از دستور کار خارج شد-راهبرد معاصر

استیضاح زنگنه از دستور کار خارج شد

سرانجام و پس لابی گسترده دولتی ها در مجلس، یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از منتفی شدن استیضاح وزیر نفت از سوی مجلس خبر داده ست.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 16
کد خبر: ۳۱۰۱۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرانجام و پس از کش و قوس ها فراوان و لابی گسترده دولتی ها، گویا بحث استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت منتفی شده است. پیشتر حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر نفت گفته بود: آنچه در پشت پرده می‌گذرد، لابی گسترده آقای زنگنه است که مانع ارسال گزارش استیضاح به هیئت رئیسه مجلس شده است.

 

ظهر امروز نیز سخنگوی دولت با اشاره به پروسه استیضاح وزیر نفت اظهار داشت: به گواه بسیاری زنگنه یکی از کارآمدترین وزرای دولت است. وی با بیان اینکه آقای زنگنه در خط مقدم جنگ اقتصادی آمریکا با ملت ایران است، گفت: ما به صلاح نمی‌دانیم در چنین جنگ اقتصادی نابرابر و ضد انسانی کشور یکی از اصلی‌ترین سربازان خود را تغییر دهیم زمانی که به اعتراف خود مقامات آمریکایی جنگ اقتصادی علیه ایران هست و تحریم به مثابه جنگ را در ایران دنبال می‌کنند ما حتماً وزرایی مثل وزیر کشور و وزیر نفت که در این شرایط می‌توانند کمک کنند به عبور ایران از دوران سخت و دشوار قطعاً می‌تواند ماندن این ها موثر باشد.

 

در همین راستا ساعاتی پیش سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت که این فراکسیون مخالف استیضاح وزیر نفت است. مهرداد لاهوتی در گفت‌وگویی با ایسنا با اشاره به طرح استیضاح وزیر نفت که در مجلس در حال پیگیری است، گفت: فراکسیون مستقلین نگاه مخالفی نسبت به آقای زنگنه ندارد و این به خاطر شخص ایشان و عملکردشان است.

 

وی افزود: تصور من این است که استیضاح وزیر نفت در مجلس مطرح نخواهد شد و اگر هم مطرح شود موضع فراکسیون نسبت به ایشان منفی نیست بلکه ما مخالف استیضاح هستیم.

 

سرانجام و پس ازرایزنی های متعدد، یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به رایزنی نمایندگان مجلس و فضای کنونی کشور، استیضاح وزیر نفت منتفی و از دستور کار خارج شد.

 

«جلال میرزایی» امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه استیضاح وزیر نفت از دستور مجلس خارج شد،‌ ادامه داد:‌ پس از نارضایتی ایجاد شده به دنبال اصلاح قیمت بنزین که طبیعی نیز بود،‌ برخی نمایندگان به دلیل اینکه مورد مشورت قرار نگرفته بودند،‌ موضوع استیضاح را مطرح کردند.

 

وی افزود:‌ تعدادی از نمایندگان بحث استیضاح وزیر نفت،‌ شماری استیضاح وزیر کشور و عده ای نیز استیضاح وزیر آمومزش و پرورش را دنبال می کردند.

 

میرزایی تاکید کرد:‌ با این حال مشخص شد، جامعه و جریان های اجتماعی با وجود نارضایتی که از اصلاح قیمت سوخت داشتند اما از استیضاح حمایتی نکردند و استقبالی از این موضوع نشد.

 

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، موضوع استیضاح وزیر نفت بیشتر سیاسی بود و ماهیت سیاسی داشت.

 

وی گفت: با توجه به بازخورد این استیضاح، فعالان سیاسی و عقلای مجلس و نیروهای سیاسی بیرون از مجلس با توجه به شرایط کشور، استیضاح را مورد ارزیابی قرار دادند.

 

میرزایی افزود:‌ با ارزیابی های صورت گرفته، در این ارتباط تجدید نظر شد و با توجه به تحریم و برگزاری انتخابات در اسفند ماه خود استیضاح کنندگان نیز بازنگری کردند و استیضاح از دستور خارج شد.

 

استیضاح وزیر نفت بعد از اصلاح قیمت بنزین و سهمیه بندی آن از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح شد و بیژن زنگنه در دو نوبت با حضور در کمیسیون انرژی به سوالات استیضاح کنندگان پاسخ داده بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده