جاسوس امیر رحیم پور کیست؟-راهبرد معاصر

جاسوس امیر رحیم پور کیست؟

حکم اعدام جاسوس امیر رحیم پور امروز صادر شد و توسط سخنگوی قوه قضاییه اعلام شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 04
کد خبر: ۳۵۲۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ حکم اعدام جاسوس امیر رحیم پور امروز صادر شد و سخنگوی قوه قضاییه در مورد امیر رحیم‌ پور اطلاعات بیشتری نداد.

 

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز سه‌شنبه ۱۵ بهمن در نوزدهمین نشست خبری خود گفت: امیر رحیم‌پور که جاسوس سیا بود و دستمزدهای کلان می‌گرفت و تلاش می‌کرد بخشی از اطلاعات هسته‌ای ایران را در اختیار سرویس آمریکایی قرار دهد، محاکمه و به اعدام‌ محکوم شده بود.

 

جاسوس امیر رحیم پور کیست؟

 

وی افزود: اخیرا دیوان عالی حکمش را تایید کرد و به‌زودی سزای عملش را خواهد دید. 

 

 سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره دستگیری اخیر تعدادی از جاسوسان گفت: در طول سالیان گذشته دشمنی آمریکا مصادیق متعددی علیه ما داشته است.

 

سخنگوی قوه قضاییه در مورد امیر رحیم‌ پور، نوع و نحوه کشف فعالیت، زمان و چگونگی بازداشت، محاکمه و محکومیت او اطلاعات بیشتری نداد.


امیر رحیم پور کیست؟

او یکی از افرادی که بوده که در سازمان انرژی هسته ای فعالیت داشته بود ولی به این سازمان خیانت کرده و اطلاعات محرمانه را در اختیار سازمان جاسوسی سیا امریکا میداده است و در قبال ارائه این اطلاعات مبلغ بسیار بالایی را به عنوان پاداش دریافت میکرده است.

 

در رشته برق قدرت تحصیل کرده است و مدتی در سازمان انرژی اتمی به عنوان مهندس فعالیت میکرده است و اطلاعات محرمانه را برای سازمان سیا ارسال میکرده که توسط وزارت اطلاعات شناسایی و لو میرود و سپس دستگیر شده و راهی زندان میشود.

 

جاسوس امیر رحیم پور کیست؟

 

او چند سالی است که در زندان بوده و مراحل دادگاهش برگزار شد .

 

اطلاعات چندانی از امیر رحیم پور در دسترس نیست. در کنفرانس خبری امروز اسماعیلی گفت :امیر رحیم‌پور که جاسوس سیا بود و دستمزدهای کلان می گرفت و تلاش میکرد بخشی از اطلاعات هسته ای ایران را در اختیار سرویس امریکایی قرار دهد محاکمه و به اعدام‌ محکوم شده بود و اخیرا دیوان عالی حکمش را تایید کرد و بزودی سزای عملش را خواهد دید.

 

به گفته سخنگوی قوه قضاییه "اخیراً نیز دو نفر دیگر از جواسیس سیا که در قالب یک موسسه و بنیاد خیریه فعالیت می‌کردند، شناسایی و محاکمه و به جرم جاسوسی به ۱۰ سال حبس و به جرم اقدام علیه امنیت به ۵ سال حبس محکوم شدند."اسماعیلی همچنین گفت که خاطر قطعی نبودن احکام، از بیان اسامی خودداری می‌کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
1
1
پس دانشمندهسته ای بوده?!!!! ونفوذی!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
3
خاک برسرت که وطن خودتو بخاطر پول به کفتارهای مثل امریکا.و... میفروشی.
شیعه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
1
0
مجله نا معتبر نورگرام نوشته عکس تزئینیه.
یکی براشون توضیح بده کجا و از چه عکسایی میشه به عنوان تزئینی استفاده کرد.
لطفا به نورگرام نرین که به هدفش که بازدید بیشتره نرسه.ممنون
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
0
وطن فروش ....بمیر
تحلیل های برگزیده