نحوه مشاهده رای دادگاه در سامانه ثنا-راهبرد معاصر

نحوه مشاهده رای دادگاه در سامانه ثنا

ارائه خدمات الکترونیک قضایی از طریق سامانه ثنا، از طرح‌های بزرگ و مهم دستگاه قضایی بشمار می رود و پس از راه اندازی سامانه ثنا، اوراق قضایی با استفاده از این سامانه ابلاغ شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 18
کد خبر: ۳۶۳۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛مهم ترین قسمت های دادرسی در قوه قضاییه ابلاغیه های قضایی است. سال ها با توجه به عدم وجود سامانه ثنا این ابلاغیه ها بصورت دستی و کتبی به مردم می رسید و همین امر باعث می شد مشکلات زیادی برای آن قشر از مخاطبان بوجود آید، اما اکنون با الکترونیکی شدن ابلاغ های قضایی و ایجاد سامانه ثنا ، معضلات مربوط به روش سنتی ابلاغ رفع شده است.

 

امروزه با ورود و گسترش انواع شبکه های مجازی و بهره وری عموم اقشار جامعه با هر سطح سواد و دانشی از اینترنت و فضاهای اینترنتی و نیز ارتقای سطح دسترسی آنان به امکانات و تسهیلات فناوری اطلاعات و ارتباطات نسبت به گذشته، امکان کاهش مراجعات مردم به مراجع قضایی را نیز تسهیل نموده است و آن‌ها می‌توانند جهت طرح دعوا بدون مراجعه به محاکم یا دادسرا‌ها به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

 

بی شک با راه اندازی و بهره برداری از سامانه ثنا، گامی مهم در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه قضایی و توسعه حکومت الکترونیک در کشور برداشته شد.

 

 آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه طی پیامی مورخ 96/10/12 به همایش ابلاغ الکترونیکی گفت: با راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی بر بستر شبکه ملی عدالت، خدمات الکترونیکی قضایی به یکی از نقاط اوج بلوغ خود رسیده است.  

 

آیت الله آملی لاریجانی اشاره نمود: با راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی به همت مرکز آمار و فناروی اطلاعات قوه قضائیه که بر اساس طرح کلان عدالت الکترونیکی و بر بستر شبکه ملی عدالت عرضه شده است، خدمات الکترونیکی قضایی به یکی از نقاط اوج بلوغ خود رسیده است.

 

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
0
رای دادگاه
آرش رارعی ‌
Japan
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
0
ممنونم از تمامی کارکنان قوقضایه پیشاپیش سال نو مبارک
آرش رارعی ‌
Japan
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
0
ممنونم از تمامی کارکنان قوقضایه پیشاپیش سال نو مبارک
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار