میزان افزایش حقوق کارمندان سال ۹۹-راهبرد معاصر

میزان افزایش حقوق کارمندان سال ۹۹

وضعیت دستمزد کارمندان در سال جاری مشخص شد و میزان افزایش حقوق کارمندان سال ۹۹ اعلام شد که بر این اساس کارمندان در سال ۹۹ نباید کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق دریافت کنند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 29
کد خبر: ۳۹۱۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، هر ساله بر اساس شرایط اقتصادی جامعه و بودجه کشور و همچنین نرخ تورم و طبق قانون حقوق کارمندان افزایش پیدا می‌کند امسال نیز بر اساس تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ که به تصویب شورای نگهبان رسیده، میزان افزایش حقوق کارمندان سال ۹۹ مشخص شد

 

نکته:  حداقل حقوق کارمندان دولت و حداقل دریافتی بازنشستگان نباید کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد.

 

 

میزان افزایش حقوق کارمندان سال ۹۹

 

حقوق کارمندان در سال جاری ۱۵درصد از محل سنوات و ۵۰درصد هم از طریق امتیاز‌های فصل دهم افزایش خواهد یافت.

 

بر اساس لایحه بودجه ۹۹ تعیین شده بود که حقوق کارمندان در سال جاری ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

 

لایحه بودجه در مجلس رای نیاورد، اما به دلیل شرایط خاص کشور با حکم رهبر بدون نیاز به رای مجلس به شورای نگهبان برای تایید نهایی رفت.

 

با تایید شورای نگهبان تعیین شد که ضریب ریالی حقوق کارمندان ۱۵ درصد افزایش یابد. بعد از آن هرکدام که با این افزایش حکمشان باز هم زیر ۲ میلیون و ۸۰۰ تومان باشد آنقدر به آن اضافه می‌شود تا به این عدد برسد. با این حساب حداقل حقوق کارمندان در سال ۹۹، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

حداقل دریافتی بازنشستگان هم با این افزایش ۱۵ درصدی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

 

کلیه مشترکین صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری هم ۱۵ درصد افزایش حقوق خواهد داشت.

 

امسال با بخشنامه‌ای که سازمان برنامه و بودجه در بهمن ماه منتشر کرد مقرر شد مجوز افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای کلیه کارکنان دولتی از جمله نیرو‌های قراردادی صادر شود.

 

این افزایش ۵۰ درصدی امتیاز حقوق کارمندان از سال گذشته در هیات دولت مطرح بود که گفته می‌شد به دلیل تامین مالی بالای آن تا امسال انجام نشد.

 

اوایل دهه ۹۰ برخی از نهاد‌ها از این افزایش امتیازات حقوقی و فوق‌العاده شغل‌ها استفاده کردند از جمله قوه قضاییه، وزارت کشور، وزارت نیرو و...، اما امسال مجوز استفاده از آن به همه دستگاه‌های اجرایی داده شد.

 

با این حساب حقوق کارمندان در سال ۹۹ افزایش ۱۵ درصدی سنواتی و ۵۰ درصد افزایش از محل افزایش امتیاز‌ها خواهد داشت و در نهایت کارمندان حقوقی کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت نخواهند کرد.

 

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امراله مهماندوست
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
0
اینجانب ازعشایر بنکوی عرب تیره ایگدر طایفه عمله ایل قشقایی هستم که از طرف پدر بزرگ خان محلی (درزمان احمد شاه قاجار) و پدر خان محلی (رضا شاه پهلوی) و خود خان محلی (محمد رضا شاه پهلوی) به جد اینجانب و پدر بزرگ اینجانب و پدراینجانب ظلم نموده اند که درنهایت به شخص اینجانب ظلم نموده اند. کلاس اول ابتدایی (قبل از انقلاب) خانم گشاده رو یا زیبا که احتمالا از اهالی شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بودند که خیلی مختصر اما با توجه به قدرت سرکوب حکومت شاهنشاهی حاکم بر کشور ایران احتمالا تمام توان ایشان بوده است اینجانب را با مرحوم آیت الله موسوی خمینی (امام خمینی) و کاری که می خواهد انجام دهد (انقلاب اسلامی) آشنا کردند اما ازاول انقلاب تا کمی قیل ازهم اکنون درشهرهای خنج و کلان شهر شیراز و شهرجدید صدرا بسیجی فعال بوده ام حدود بیش از دو سال داوطلبانه از طرف بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلاامی درخط مقدم دفاع مقدس از جنوبی ترین محور مرزی کشور تا غربی ترین محورمرزی کشور در دفاع مقدس حضوری فعال داشته ام حدود یکسال به عنوان وظیفه ای که صد درصد داوطلبانه بوده از طرف کمیته انقلاب اسلامی (لشکر 28 روح الله) درخط مقدم محورهای مرزی جنوب کشورحضوری فعال دردفاع مقدس داشته ام ازاول دفاع مقدس تا پایان آن چند باری تا مرز اسارت و شهادت پیش رفته ام اما جانبازی (با سه بارمجروحیت) دردفاع مقدس نصیبم شده است که دلیل عدم حضورم درسوریه برای دفاع ازحرم می باشد با این سابقه طولانی که به شرح فوق درزندگی خود فعالیت هایی برای استحکام حکومت جمهوری اسلامی ایران داشته ام حال می گویم که تمام کارهایی که دولت جمهوری اسلامی ایران می گوید برای ایثارگران درکشورایران انجام داده است تبلیغات دروغین دولتی است برای مثال اینجانب اشتغالم را در ... مدیون شخص آقای ... هستم نه ایثارگربودنم خیلی دوست دارم تا محلی پیدا شود تا موارد دیگری را بنویسم و منتشر شود.
تحلیل های برگزیده