جزییات دستگیری شهروز سخنوری معروف به الکس دلال دختران ایرانی-راهبرد معاصر

جزییات دستگیری شهروز سخنوری معروف به الکس دلال دختران ایرانی

شهروز سخنوری بعد از ۳ سال کار اطلاعاتی صبح امروز در مالزی دستگیر و به ایران منتقل شد.جزییات دستگیری شهروز سخنوری معروف به الکس دلال دختران ایرانی را در این خبر میخوانید.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 18
کد خبر: ۴۳۲۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، شهروز سخنوری یا الکس که موسس باند اسکورت دختران ایرانی بود بعد از ۳ سال کار اطلاعاتی صبح امروز در مالزی دستگیر و به ایران منتقل شد.جزییات دستگیری شهروز سخنوری معروف به الکس دلال دختران ایرانی را در این خبر میخوانید.

 

جزییات دستگیری شهروز سخنوری معروف به الکس دلال دختران ایرانی

 

الکس سال ۹۰ و بعد از دیپورت شدن از دوبی، به همراه مادر و یک دختر معروف به «مانلی» اقدام به تأسیس باند اسکورت دختران ایرانی کرد. وی بعد از راه انداختن سرویس اسکورت ایرانی، ایران را به مقصد مالزی ترک کرد تا از این کشور به مدیریت باند خود بپردازد.

 

این گروه تبهکار به سرکردگی فردی با نام مستعار "الکس"، به مدت ٣ سال و با توجه به ارتباطات گسترده خود در کشورهای مختلف، دختران ایرانی را به منظور بهره‌کشی جنسی از آنان به خارج از کشور قاچاق می‌کرد و به فروش می‌رساند.

 

لحظه دستگیری شهروز سخنوری 


علاوه بر دستگیری نفر اول باند قاچاق دختران ایرانی، تمام افراد این باند در داخل و خارج کشور نیز طی یک عملیات اطلاعاتی توسط پلیس امنیت عمومی ناجا دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

 

شهروز سخنوری کیست؟

شهروز سخنوری پیش از سال ۹۰ مقیم آمریکا بود که به علت فعالیت‌های غیرقانونی از این کشور دیپورت و مدتی در دبی ساکن شد.
 
او از دبی نیز به علت ارتکاب جرائمی مانند تجاوز به زنان و دختران دیپورت شد تا به ایران بازگردد.
 
مانلی دست راست الکس، درباره علت دیپورت شهروز سخنوری از دوبی می‌گوید: «الکس به همراه چند تن دیگر در دبی اقدام به گروگان‌گیری اعضای یک خانواده کردند. آن‌ها جلو چشم پدر خانواده به مادر خانواده و دختر آن‌ها تجاوز کردند. الکس به‌دلیل این کار ۶ ماه زندانی و بعد هم دیپورت شد.»
 
الکس بعد از بازگشت به ایران با مانلی دوست شد تا همراه با مادرش و مانلی شبکه مخوف خود را پایه‌گذاری کند.
 

جزئیات تأسیس اسکورت ایرانی

الکس با تهیه چند عکس برهنه از مانلی و ارسال آن برای دوستان خود در خارج از کشور مقدمات سفر مانلی و مادرش به دبی را فراهم کرد.
 
سرانجام در سال ۹۱ مانلی و مادر شهروز به نام شاینا برقی که تابعیت آمریکا را نیز دارد، وارد دبی شدند تا به اولین مشتری خود خدمت ارائه کنند.
 
بعد از بازگشت مانلی به ایران، الکس که در این مدت ۲ دختر دیگر را نیز به دام انداخته بود، آن‌ها را این بار با مدیریت مانلی به دبی فرستاد.
 
جزییات دستگیری شهروز سخنوری معروف به الکس دلال دختران ایرانی

الکس در این مدت با به‌کارگیری یک مهندس هندی به طراحی وب‌سایت اسکورت دختران ایرانی اقدام کرد و تصاویر برهنه مانلی و ۲ دختر دیگر را روی سایت بارگذاری کرد.

 

گردش مالی عجیب شهروز سخنوری با صنعت اسکورت

صنعت اسکورت دومین صنعت غیرقانونی در دنیا محسوب می‌شود که الکس نمونه ایرانی آن را به همراه مادرش و مانلی راه‌اندازی کرد. در این صنعت که در حقیقت روسپیگری سازمان‌یافته است، حدود ۴۰ میلیون نفر در دنیا فعالیت می‌کنند.
 

الکس بعد از راه انداختن سرویس اسکورت ایرانی، ایران را به مقصد مالزی ترک کرد تا از این کشور به مدیریت باند خود بپردازد.
 

الکس در تمام این مدت طعمه‌های خود را از میان دخترانی انتخاب می‌کرد که تصاویر برهنه خود را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته بودند.
 

به گفته هم‌دستان الکس، درآمد وی از فروش دختران ایرانی ماهانه ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.
 

حامیان بانفوذ سخنوری در ایران

الکس برای آنکه بتواند در ایران امنیت نیرو‌های خود را تأمین کند، چند حامی با نفوذ در میان مسئولان برای خود پیدا کرد. یکی از این حامیان با نام مستعار «دُکی» از مسئولان با نفوذ دولتی بود که در چند مورد دختران باند الکس را از بازداشت نیروی انتظامی آزاد کرده بود.
 
به گزارش شهرآرا، با دستگیری هم‌دستان الکس در ایران، وی نیز در مالزی بازداشت و به ایران بازگردانده شد.
 

جزییات دستگیری شهروز سخنوری معروف به الکس دلال دختران ایرانی


مستندی در مورد سردسته بزرگترین باند قاچاق دختران ایرانی

سال ۹۶ مهدی نقویان در مستندی با عنوان ءپول و پورن» به بررسی چگونگی فعالیت این شبکه در ایران و اغفال دختران برای فروش در دیگر کشور‌ها پرداخت.

 

پس از شبکه جهانی مواد مخدر با بیش از ۲ هزار میلیارد دلار گردش مالی، صنعت سکس و پورن در رتبه دوم قرار می‌گیرد. تنها در آمریکا گردش مالی آن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلار است. بیزنسی که با باند‌های بزرگ قاچاق انسان و زنان در ارتباط است.

 

برای رصد فعالیت‌های باند‌های مواد مخدر، پورن، پولشویی و قاچاق اسلحه، هرگز نمی‌توان با فعالیت‌های معمولی اینترنتی به اطلاعاتی دست یافت، اما دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی که همواره درگیر این مسائل اند، به نقاط تاریکی دست پیدا می‌کنند که گاهی انتشار بخشی از آن، باعث تعجب مخاطبان می‌شود. در همین زمینه مستند پول و پورن با استفاده از اطلاعاتی از یک باند تحت ریاست یک ایرانی آمریکای تبار به نام الکس تولید شد.

 

در اواخر مهرماه سال ۹۶، شعبه دادگاه انقلاب برای اعضای یک باند با نام اسکورت سرویس، ۱۰۰ سال محکومیت زندان تعیین کرد. این باند با فعالیت دوساله در زمینه قاچاق دختر به دوبی و مالزی بیش از ۸۰۰ دختر را از کشور خارج کرده و در بازار سکس مالزی و دوبی به مشتریان ارائه سرویس می‌داد. شبکه‌ای پیچیده و گسترده که با نفوذ اطلاعاتی سرویس جرایم سایبری سپاه شناسایی و اعضای اصلی باند در تهران دستگیر شدند.

 

مستندات پرونده "اسکورت سرویس به ریاست الکس و مادرش" دستمایه‌ای شد برای ساخت یک مستند با عنوان "پول و پورن" توسط مرکز مستند سوره در حوزه هنری و یک مستندساز جوان مهدی نقویان به همراه برادرش؛ حسین نقویان که یکی از مشاوران وی در جریان ساخت فیلم بوده است. اطلاعات این مستند توسط نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی در اختیار این مستندساز قرار گرفته تا برای آگاهی بخشی به خانواده‌ها و افراد آسیب پذیر توسط پول، به کار گرفته شود.در مستند پول و پورن، انگشت بر روی دو نقطه ضعف انسان‌ها گذاشته شده است. دخترانی به طمع پول و زندگی لاکچری اغوا می‌شوند و سپس با رهسپار شدن به دبی و مالزی به عنوان خدمت کاران جنسی ده‌ها هزار مشتری در می‌آمدند.

 

جزییات دستگیری شهروز سخنوری معروف به الکس دلال دختران ایرانی

 

الکس که با مادرش در آمریکا زندگی می‌کرد به دلایلی از این کشور دیپورت و به دبی پناه می‌آورد در دبی نیز با خاطر تجاوز و ارتکاب جرائمی به زندان و پس از آزادی از آنجا نیز اخراج می‌شود. در نهایت تهران مقصد بعدی الکس می‌شود و وی نیز با استفاده از تجربیات خود بستر فعالیت یکی از مخوف‌ترین و کثیف‌ترین باند‌های تبهکاری را راه اندازی می‌کند.

 

دام فریب الکس به کمک مادرش، با اغفال دخترانی پهن می‌شود که همگی آن‌ها تحت تاثیر زندگی لاکچری در شمال شهر تهران و خودرو‌های لوکس قرار گرفته اند و با پیشنهادات اغوا کننده همکاران جدید الکس، راهی هتل‌های دبی می‌شوند.

 

الکس به مرور با به خدمت گرفتن دختران بیشتری که با حربه‌هایی به دام وی می‌افتند، شبکه را گسترش و خود از خارج از کشور به وسیله واسطه ها، شبکه را کنترل و مدیریت می‌کند. یکی از پیام‌های اصلی که در مستند قرار دارد، ولنگاری افراطی است که در شبکه‌های اجتماعی از سوی دخترانی منتشر می‌شود و با به نمایش گذاشتن تصاویر خارج از عرف، سعی در ارضای حس دیده شدن می‌کنند.

 

اینستاگرام دقیقا به شبکه بازاریابی باند الکس تبدیل شده و ده‌ها دختر از این طریق جذب شبکه الکس می‌شوند. دخترانی که با آرزوی زندگی آزاد و پول بسیار راهی دبی و مالزی می‌شوند، اما آنچه انتظار آن‌ها را می‌کشید، هزارن مشتری برای بهره گیری از اندام آن‌ها بود.

 

هرچند این دختران از مقاصد باند برای خدمت در صنعت پورن آگاه بودند، اما برخورد با واقعیت‌ها آن‌ها را از کرده خود پیشمان می‌ساخت، ولی دیگر هیچ راه فراری نداشتند. الکس با ترفند‌هایی آن‌ها را مجبور به ارائه سرویس می‌کند که در مستند به خوبی به نمایش در آمده است.

 

مستند پول و پورن، زیر پوست شهری را به نمایش می‌گذارد که بوی منجلاب از آن بر می‌خیزد. اگر تا سال‌های قبل قاچاق دختران ایرانی به دبی تکذیب می‌شد، ولی واقعیات غیرقابل انکار در نهایت گوشه‌ای از این جرائم سازماندهی شده را که حتی برخی نهاد‌های دولتی و نظارتی نیز در آن شریکند، به نمایش گذاشت.این مستند صریح و جنجالی، بدون توجه به فرم و نحوه ساخت و تولید، یک ابتکار جدید و مهم پس از مستند‌های اجتماعی اوایل دهه هشتاد مانند مستند فقر و فحشا مسعود ده نمکی است. نقویان، کارگردان اثر عنوان می‌کند: «در جریان این پرونده متوجه شدم کسانی که در این پرونده قربانی شده‌اند یا مدیریت آن را برعهده داشتند به دنبال یک زندگی بسیار مرفه یا لاکچری بودند. آن‌ها همگی از یک زندگی متوسط برخوردار بودند و حتی شخصیت اجتماعی خوبی داشتند.

 

مثلاً مانلی دانشجوی رشته‌ی هنر بود و شعر هم می‌گفت و درآمد خوبی داشت. به همین دلیل ما به دنبال انگیزه‌ی این افراد بودیم و در این راستا هم جمله‌ی مدّ نظر شما را در فیلم گذاشتم. یعنی اصلاً عمدی در بین نبود و این‌که پشت ماجرا چه مسأله‌ی عجیب و غریبی است را خبر ندارم. اما می‌دانم که امروز شیعیان دارای استراتژی مشخص هستند که برای تمدن غرب خطرناک است و آ‌ن‌ها از هر راهی برای ضربه‌زدن به آن استفاده می‌کنند. در این میان آن‌ها از راه قاچاق دختران به دبی تنها برای ضربه‌زدن به زنان شیعه استفاده نمی‌کنند، بلکه برای خود نیز درآمد کسب می‌کنند. زیرا سیستم «اسکورت سرویس»، دومین صنعت پول‌ساز در دنیا بعد از قاچاق مواد مخدر است.

 

 

مستند پول و پورن، به یکی از مهمترین معضلات اجتماعی کشور اشاره کرده و به قول این کارگردان در این زمینه شروع کار است و ممکن است نقد‌هایی به مستند وارد باشد، ولی باید این مسائل را جدی گرفت و آگاهی بخشی گسترده‌ای از ابزار‌های اغوا کننده به خانواده‌ها و جوانان صورت داد.

 

به گزارش دانشجو، در حال حاضر اقدامات فرهنگی برای روشنگری تغییرات شگرفی کرده اند و در حالیکه شبکه‌های اجتماعی محیطی را برای تبادل اطلاعات فراهم آورده اند همچون چاقوی دو لبه خطراتی نیز به دنبال دارند و بستری‌های را برای اقدامات خارج از عرف و خطرآفرین ایجاد کرده اند. بستری که مطئنا باند‌های تبهاکار بر روی آن‌ها سرمایه گذاری گسترده‌ای انجام داده اند و هر گونه غفلتی برای به دست آوردن شهرت، پول و اعتبار می‌تواند به بهای سنگینی برای افراد در دام افتاده، خانواده‌ها و حتی جامعه ایجاد کند. مستند پول و پورن با محور قرار دادن پورن، به بخشی از معضلات حاکم بر فضای شبکه‌های اجتماعی و تغییرات سبک زندگی در جامعه اشاره کرده است.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر مفدم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
چرا جواب سوال سریع نمیدید آدمو معطل میکنین
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار