پایان مشخصی برای پایان اپیدمی کرونا در اختیار نداریم-راهبرد معاصر
روحانی:

پایان مشخصی برای پایان اپیدمی کرونا در اختیار نداریم

رئیس جمهور گفت: نمی‌توانیم کار را تعطیل کنیم، باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و در عین حال مقابله با ویروس کرونا باید ادامه داشته باشد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 06
کد خبر: ۴۴۶۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در جلسه امروز گزارشی از آمادگی وزارت بهداشت و درمان داده شد که یک هزار و ۲۰۰ مرکز آماده نمونه‌گیری کرونا در سراسر کشور هستند.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه نمونه گیری‌ها انجام و نتیجه ابلاغ می‌شود که این یک شرایط و وسیله خوبی در کشور ما است، اظهار کرد: همچنین ۱۷ هزا رو ۵۰۰ خانه بهداشت در سراسر کشور آماده خدمات بهداشتی هستند که این هم یک افتخار بزرگی برای کشور است.

 

او ادامه داد: امروزه بسیاری از ایرانیان و غیرایرانیان در خارج کشور در نوبت قرار دارند که برای معالجه به ایران سفر کنند و این افتخار برای همیشه نصیب بخش بهداشت و درمان ما شده است؛ همچنین ۴۰ تجهیز بیمارستان در شرایط کرونایی هم یکی از اقدامات ارزشمند در این دوران بوده است.

 

روحانی گفت: سی تی اسکن جدید برای بیمارستان‌ها آماده شده و افزایش تخت‌های بیمارستانی برای ما از اولویت بالایی قرار دارد؛ به همین جهت از مدافعان میدان سلامت و کادر درمانی تشکر می‌کنم.

 

پایان نامعلوم اپیدمی کرونا


رئیس جمهور گفت: مردم باید به این نکته توجه کنند که اپیدمی کرونا طولانی خواهد بود و پایان مشخصی امروز برای پایان این اپیدمی در اختیار نداریم، تا زمانی که به واکسنی مورد تایید دست پیدا کنیم، ممکن است مدت طولانی در پیش داشته باشیم.

 

او افزود: ما نمی‌دانیم به طور دقیق پایان ویروس کرونا چه زمانی است، رعایت اصول بهداشتی زمان خاصی ندارد و باید این طرز تفکر حذف شود، زیرا پایان بیماری مشخص نیست؛ اجتماعات و مجالس عروسی و عزا را باید کنار بگذارید تا وزارت بهداشت و درمان اعلام کند. طبق گزارش وزیر بهداشت در جلسه امروز شاهد پیک اپیدمی هستیم که یک عروسی مسبب آن بوده است.

 

رئیس جمهور بیان کرد: اکنون از لحاظ علمی کسی نمی‌تواند بگوید که ویروس کرونا ضعیف شده است، ضد انقلاب مداوم تبلیغ می‌کند که باید همه کار‌ها تعطیل شود، ما همه باید کار کنیم و نمی‌توانیم کار را تعطیل کنیم، باید مراقبت کنیم، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و در عین حال مقابله با ویروس کرونا باید ادامه داشته باشد.

 

روحانی گفت: سه اصل است که همه باید رعایت کنند، اصل اول نظافت شخصی است و اصل دوم فاصله گذاری اجتماعی است، تجمع را باید فعلا کنار گذاشت. اصل سوم این است که ما در فعالیت اجتماعی حتی‌الامکان باید از فضای مجازی استفاده کنیم و فضای حقیقی باید اولویت دوم باشد. ما هر قدمی که برمیداریم باید احتیاط کنیم، اما نباید مردم را مضطرب، نگران و وادار به وسواس کنیم.

 

او افزود: دولت وظایفی را که در این شرایط حساس برعهده دارد به خوبی دنبال می‌کند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده