فرصت خوبی برای بازسازی بدنه اصلاحات داریم-راهبرد معاصر
جواد امام در گفتگو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

فرصت خوبی برای بازسازی بدنه اصلاحات داریم

جواد امام: استعفای آقای عارف بنا بر تشخیص و تصمیمی فردی بود و ربطی به جریان و جبهه اصلاحات ندارد. در شورای عالی سیاستگذاری یکی از بحث های جدی بحث اجماعی است که باید به آن رسید و باید توان اجماع سازی در شخصیت ها وجود داشته باشد این کار پیچیده ای است شاید آقای عارف ترجیح دادند این سختی و پیچیدگی را فعلا نپذیرد و از این جهت فاصله بگیرند.
جواد امام؛ عضو هیئت مدیره و مدیر عامل بنیاد باران
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 18
کد خبر: ۵۰۹۷۳

فرصت خوبی برای بازسازی بدنه اصلاحات داریم

 

جواد امام، عضو هیئت مدیره و مدیر عامل بنیاد باران در گفت و گو با راهبرد معاصر در پاسخ به این پرسش، آیا استعفاهای اخیر چهره های سرشناس اصلاح طلبی را می تواند در راستای تضعیف هر چه بیشتر این جریان قرار بگیرد؟ گفت: استعفای آقای عارف بنا بر تشخیص و تصمیمی فردی بود و ربطی به جریان و جبهه اصلاحات ندارد. در شورای عالی سیاستگذاری یکی از بحث های جدی بحث اجماعی است که باید به آن رسید و باید توان اجماع سازی در شخصیت ها وجود داشته باشد این کار پیچیده ای است شاید آقای عارف ترجیح دادند این سختی و پیچیدگی را فعلا نپذیرد و از این جهت فاصله بگیرند. وگرنه دکتر عارف درون جبهه حضور دارند و شخصیت مورد احترامی در این جریان هستند. چون افراد مورد قبول دیگری در جبهه اصلاحات حضور دارند از این منظر نمی توان گفت این جبهه تضعیف شده است. ضمن اینکه ادامه فعالیت شورای عالی به بازنگری جدی و آسیب شناسی نیاز دارد و احزاب و گروه هایی که عضو این شورا بودند این هدف را در دستور کار قرار داده اند و برای بروز رسانی و یا تغییر این ساختار اقدام می کنند. البته ما از کناره گیری دوستان خوشحال نیستیم ولی با کناره گیری این افراد جریان تضعیف نمی شود.

 

وی در ادامه گفت: با توجه به تجربیاتی که در چند دوره انتخاباتی گذشته با شورای عالی داشتیم جا دارد که بازنگری داشته باشیم و اگر ضعف ها و انتقاداتی نسبت به عملکرد شورا و یا ساختار بود حتما باید تجدید نظر کنیم و تقویت داشته باشیم.

 

امام با اشاره به اسم های نبوی و نوری که می توانند جایگاه عارف را داشته باشند گفت: این کار جمعی است هر فرد به تنهایی نمی تواند کاری انجام بدهد. کار تصمیمی گروهی بنا بر اراده جمعی می خواهد. این افراد پیشنهاد شده اند و باید به انتخاب اعضای شورا عمل شود. ضمن اینکه شخصیت مورد نظر اعضا باید اعلام آمادگی کند. ما نمی گوییم اصلاحات لطمه ندید ولی بیش از آن نظام متضرر شد. باید در سیاست ها تجدید نظر کنیم و اعتماد رفته بازسازی شود و مردم بپذیرند و پشتیبان حکومت و نظام قرار بگیرند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: ما شخصیت های زیادی داریم. این دو گزینه نیز دو مورد مطرح هستند. نظر خود من هم همین دو مورد است ولی شخصیت های دیگری هستند و دست جبهه اصلاحات از این منظر پر است ما هم برای کاندیدا دست پری داریم و هم برای ریاست شورا نفرات زیادی داریم.

 

او درباره وضعیت حال حاضر اصلاح طلبان گفت: اگر اعتماد سازی نسبت به حکومت صورت بگیرد و به دنبال بازسازی باشیم و در انتخابات شاهد حضور سلیقه های مختلف باشیم وضعیت بهتر خواهد بود. در مورد حمایت ما از آقای روحانی هم برای شخص ایشان مانع ایجاد شد و تلاش کردند به هر نحوی اصلاح طلب ها را حذف کنند اگر شاهد تجدید نظر حکومت باشیم مردم با علم بر تاثیر رای بر سرنوشتشان حتما در انتخابات 1400 شرکت می کنند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده