مدیریت بهینه چالش ها و تهدیدنمایی ها در سال ۹۹-راهبرد معاصر
محسن رضایی: مجمع نیروهای انقلاب «مانا» برای وحدت نامزدها تلاش می‌کند ۲۵۰ نقطه در دنیا برای اخذ رای از ایرانیان خارج کشور در نظر گرفته شده است پورمحمدی: دولت باید امنیت فعالیت هنری را تضمین کند طحان‌نظیف: برخی از پرونده‌های داوطلبان بیش از یک بار بررسی شدند برنامه‌های دومین روز تبلیغات رادیو و تلویزیونی کاندیداهای ریاست‌جمهوری سرلشکر سلامی: خدمات آیت‌الله طه‌محمدی در عرصه‌های مختلف فراموش نخواهد شد بررسی آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم در دستور کار مجلس علیرضا زاکانی: از فردا مرخصی می‌گیرم اخذ آخرین تصمیمات برای برگزاری انتخابات در جلسه سران قوا محسن منصوری رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی شد قاضی زاده هاشمی از بنیاد شهید مرخصی گرفت مخبر: دولت به وعده‌اش در حوزه اشتغال عمل کرده است ۴ آسیب ساختاری دولتها در ایران از دید محسن رضایی بیانیه موتلفه درباره نظر شورای نگهبان زاکانی در نشست ستاد انتخاباتی: برای تداوم راه شهید رئیسی تکالیف سنگینی داریم
یادداشت اختصاصی علی حمزه‌پور، عضو هیأت علمی دانشگاه

مدیریت بهینه چالش ها و تهدیدنمایی ها در سال ۹۹

مقابله با موج دوم فزاینده کرونا، توسعه مشکلات معیشتی ناشی از سوء مدیریت های دولتی در شرایط تحریم همراه با افزایش افسارگسیخته قیمت ارز، مسکن و ارزاق عمومی، اقدامات خرابکارانه و ناامن سازیهای رژیم صهیونیستی، تصویب قطعنامه های جدید ضد ایرانی، در پیش بودن انتخابات تعیین کننده ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ در شرایط مذکور و ... بخشی از این چالش ها است.
علی حمزه‌پور؛ عضو هیأت علمی دانشگاه
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۳۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 21
کد خبر: ۵۱۴۷۸

مدیریت بهینه چالشها و تهدیدنماییها در سال ۹۹

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ امسال سال سختی در پیش داریم، اما همانند همه چالش ها، علاوه بر تهدیدات، در درون آن فرصت های بی نظیری نیز نهفته است که با عبور موفق، فضای اجتماعی و مدیریتی کشور در حرکت در مسیر گام دوم انقلاب تضمین خواهد شد.

 

مقابله با موج دوم فزاینده کرونا، توسعه مشکلات معیشتی ناشی از سوء مدیریت های دولتی در شرایط تحریم همراه با افزایش افسارگسیخته قیمت ارز، مسکن و ارزاق عمومی، اقدامات خرابکارانه و ناامن سازی های رژیم صهیونیستی، تصویب قطعنامه های جدید ضد ایرانی، در پیش بودن انتخابات تعیین کننده ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ در شرایط مذکور و ... بخشی از این چالش ها است.

 

 این شرایط، دشمنان ناکام انقلاب اسلامی را به طمع انداخته که در واپسین دوران دولت فعلی با بهره گیری از دوقطبی های گفتمانی و آسیب ها و سوء مدیریت ها، تهدیدات ترکیبی جدید در محیط های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را در ایجاد نارضایتی های مشروعیت زدا با بازتولید اغتشاشات ۹۶ و ۹۸ و توسعه آن با بهره گیری از تجربیات گذشته رقم بزند.

 

 در این شرایط حساس، لازم است راهبردهای زیر به صورت جدی در دستور کار جبهه انقلاب قرار گیرد:


1 حفظ آرامش و ثبات کشور در تبعیت مطلق از تدابیر داهیانه ولی امر و رهبر معظم انقلاب اسلامی و پرهیز از دامن زدن به دوقطبی های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در همیاری ملی و مشایعت آرام و پاکسازی مدیریت عالی دولت غرب گرا از‌فضای مدیریت کشور.


2 تلاش در تامین نیازهای اساسی و مقابله با تهدیدات و چالش های کنونی با مشارکت همه قوا، نهادهای لشکری، بسیج و نهادهای غیردولتی انقلابی و همه ظرفیتهای موجود در کشور در تامین رضایتمندی اجتماعی، امیدآفرینی و عبور از بحران ناکارآمدی موجود.


3 مدیریت عالی، هوشمندانه، فراگیر، فعال و بازدارنده رسانه ای در جلوگیری از تهاجمات رسانه ای به بهانه های مختلف از جمله اعدام اغتشاشگران و ... با شفاف سازی و ایجاد ترندهای حق گرایانه و بصیرت بخش.


4 بهره گیری جدی از درس ها و عبرت های مدیریت اغتشاشات و ناآرامی های گسترده و هدایت شده سال های گذشته به ویژه در سال ۹۸


5. اجرای قاطع و سریع مجازات های بازدارنده قانونی پیش از شکل گیری تشکیک و شایعات در فضای عمومی و میدان دادن به فضاهای رسانه ای معاند و افزایش هزینه اجرای عدالت و تامین امنیت عمومی در کشور همراه با تقویت سیاست ها و راهبردهای رسانه ای به موقع در توجیه و اطلاع رسانی صادقانه افکار عمومی


6. ایجاد انسجام در جبهه انقلاب در طراحی و تدوین برنامه جامع تحول همه جانبه در مدیریت کشور و رونمایی از آن در انتخابات سال ۱۴۰۰ توسط کاندیدای توانمند انقلابی.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار