تحمیل بی هویتی و ولنگاری با سند ٢٠٣٠-راهبرد معاصر
یادداشت اختصاصی محمدرضا مرندی، کارشناس مسائل فرهنگی

تحمیل بی هویتی و ولنگاری با سند ٢٠٣٠

جریان های انقلابی ملی گرا به معنای واقعی کلمه یعنی کسانی که دلسوز کشور و ملت هستند و حفظ فرهنگ ایرانی اسلامي را یک اولویت واجب می دانند با سند ٢٠٣٠ که فرهنگ لیبرالی سکولار و مادی را مبنای خانواده و تربیت فردی و اجتماعی و فردی از جمله دانش آموزان قرار می دهد به شدت مخالف هستند.
محمدرضا مرندی؛ کارشناس مسائل فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 02
کد خبر: ۵۷۲۸۲

تحمیل بی هویتی و  ولنگاری با


به گزارش راهبرد معاصر؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با مسوولین آموزشی کشور در اجلاس سالانه آموزش و پرورش از اجرای بخشی از سند منحط و غیر اسلامی و حتی غیر انسانی ٢٠٣٠ انتقاد کردند. اعتراض ایشان به این مساله از این جهت بسیار حائز اهمیت است که سند ٢٠٣٠ در تعارض شدید با فرهنگ اسلامی ایرانی است. سندی به دنبال خدشه وارد کردن شدید و عمیق به فرهنگ ناب و والای ایرانی و اسلامی در حالی که فرهنگ اولویت بسیار بالایی در نظام دینی و اخلاقی جامعه اسلامی ما دارد.


آنچه دنیای غرب به عنوان سند آموزشی ٢٠٣٠ می خواهد بر جهان اسلام و حتی غیر اسلامی به تمام انسان های آزاده تحمیل کند، تسلیم و بردگی به شیوه های جدید است. در حقیقت استقلال فرهنگی که تضمین کننده استقلال سیاسی، اقتصادی، علمی و حتی صنعتی به شمار می رود با آموزش های انحرافی در چنین سندهایی متلاشی می شود و الگوی زندگی بومی ملت ها را دچار تناقض های شدیدی می کند.

 

در ایران دو نگاه بومي و انقلاب جامع معتقد به حفظ ارزش های اسلامی و فرهنگی و ایرانی خودی است. پایبندی به فرهنگ ایرانی اسلامی و ارزش های بومی و فرهنگی خودمان‌ در این موضوع بسیار مهم است، بنابراین اگر ارزش‌های غربی وارد جامعه و خانواده شود این دو نهاد را دچار آسیب های جدی می کند. بی تردید اهمیت شدیدی که مقام معظم رهبری به نهاد خانواده و انسجام جامعه می دهند یکی از مواردی است که ایشان را مخالف جدی و سرسخت سند ٢٠٣٠ کرده است.


جریان های انقلابی ملی گرا به معنای واقعی کلمه یعنی کسانی که دلسوز کشور و ملت هستند و حفظ فرهنگ ایرانی اسلامي را یک اولویت واجب می دانند با سند ٢٠٣٠ که فرهنگ لیبرالی سکولار و مادی را مبنای خانواده و تربیت فردی و اجتماعی و فردی از جمله دانش آموزان قرار می دهد به شدت مخالف هستند.


در تلقی و آموزشی که از سند ٢٠٣٠ که برگرفته از فرهنگ منحط غربی است این موارد بیرون می آید، مثل آنچه اخیرا آقای ماکرون در هفته پیش بدان اشاره کرد که نباید از لفظ پدر و مادر استفاده کرد این یک اهانت به همجنسگرایان به شمار می رود، بلکه بابد گفت والدین اول و دوم! در این فرهنگ کار به جایی رسیده که به کار گیری لفظ پدر و مادر را اهانت می دانند! چگونه انتظار می رود این سند و این فرهنگ به جامعه اسلامی ایرانی تزریق شود؟!


فرهنگ غربی که امروزه کاملا ارزش های همجنس گرایانه و ارزش های منحط غریزه محورانه و مادی گرایانه غربی در آن اوج گرفته هیچ جایی در نظام آموزش و پرورش ما ندارد. مسوولین باید متوجه این موضوع مهم باشند که خانواده های ما اجازه چنین تربیتی را به هیچ نهاد آموزشی نمی دهند. والدین ایرانی در کشور اسلامی انتظار دارند آموزه های اسلامی و ایرانی به جای آموزه های غربی و سکولار در مدارس و در مهد کودک ها به فرزندان آنها داده شود. متأسفانه برخی اخبار که حکایت از آموزش رقص و پایکوبی و آموزش جنسی به بچه ها در مهدهای کودک می دهد بسیار نگران کننده است. مربیان آموزشی ما به هیچ وجه نباید آموزش جنسی و تربیت غربی را وارد آموزه های تربیتی اسلامی ایرانی کنند. ترویج بی حیایی در نظام آموزشی ما به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.


مربیان نظام آموزش و پرورش و مدیران و مسئولان باید به این موضوع واقف باشند که این سند فرهنگی نیست، بلکه سند استعمار تمام ملت های دنیا براساس فرهنگ لیبرالی است. ٢٠٣٠ هیچ گاه نمی تواند برای نظام تربیتی اسلامی حرفی برای گفتن داشته باشد، هر چند برخی از طرفداران اجرای این سند عنوان می کنند باید به جامعه جهانی بپیوندیم اما ما در اجرای هر سندی با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی و اخلاقی تربیتی خود سند را مورد بررسی قرار می دهیم که بپذیریم یا نپذیریم، لذا به اسم قرار گرفتن در توسعه پایدار و جهانی شدن نمی توانند چنین سندهایی را به نظام اسلامی تحمیل کنند. بی تردید نباید تمام هویت خودمان را تقدیم دشمنان کنیم برای اینکه به قول آنها می خواهیم با دنیا هم مسیر شویم. حق تحفظ برای همه کشورها در امضای سندها وجود دارد، ضمن اینکه ما دارای سند ملی اموزش و پرورش هستیم، سندی بر اساس اصول عقلانی دینی و ملی خود، لذا حاضر به پذیرش چنین سندهایی نيستيم.


در خاتمه باید گفته شود گلایه مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی در قصور در مساله ٢٠٣٠ بسیار به جاست، چرا که ایشان چند سال است بر جلوگیری از اجرای این سند تاکید می کنند و خطرات آن را هم عنوان کرده اند اما شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ اقدامی در مورد بازدارندگی اجرای این سند تا کنون از خود نشان نداده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده