پیش بینی قیمت طلا فردا 16 بهمن-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت طلا فردا 16 بهمن

قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا 16 بهمن 99 بپردازند. کارشناسان پیش بینی کردند که با نوسان قیمت دلار، طلا و سکه گران شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 03
کد خبر: ۷۶۲۷۴

به گزارش راهبرد معاصر قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. پیش بینی قیمت طلا یکی از اقداماتیست که کارشناسان بازار طلا انجام میدهند . پیش بینی قیمت طلا فردا 16 بهمن را در ادامه این خبر بخوانید زیرا کارشناسان پیش بینی کردند که با نوسان قیمت دلار، طلا و سکه گران شد.

پیش بینی قیمت طلا فردا 16 بهمن

پیش بینی قیمت طلا 16 بهمن

طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با ۱۰ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۸۷ هزار تومان رسید. بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت با کاهش قیمت انس جهانی طلا و دلار، طلا هم ارزان شد. پیش‌بینی می‌شود طلا فردا روند ثابتی داشته باشد.

با کاهش ۹ دلاری انس جهانی طلا و رسیدن به کانال یک هزار و ۸۳۷ دلار و افت قیمت دلار، قیمت طلا در بازارهای داخلی ارزان شد.

به گفته بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، واردات واکسن کرونا تاثیر مستقیمی در کاهش انس جهانی طلا دارد. هر چه تولید واکسن کرونا و تاثیرگذاری آن در سطح جهان بیشتر باشد، انس جهانی بیشتر روند نزولی می‌گیرد.

سید محمود فضل آذر شربیانی معتقد است: فردا آخرین روز کاری هفته است و پیش‌بینی می‌شود طلا روند ثابتی داشته باشد.

پیش بینی قیمت طلا فردا 16 بهمن

او با اشاره به وضعیت خرید و فروش طلا به مناسبت روز مادر گفت: تقاضا برای خرید طلا چندان زیاد نیست و افرادی هم که می‌خواهند خرید کنند، به جای طلا، سکه می‎‌خرند.

 

سکه چقدر ارزان شد؟

با کاهش قیمت دلار قیمت سکه چه تغییری کرد؟ بذرافشان در پاسخ به این سوال توضیح داد: طلای ۱۸ عیار با ۱۰ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز به قیمت یک میلیون و ۸۷ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید اما ۲۶۰ هزار تومان کاهش یافت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با ۴۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه هم با کاهش ۳۰ هزار تومانی با قیمت ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی هم ثابت باقی ماند و با قیمت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

پیش بینی قیمت طلا فردا 16 بهمن

کاهش اندک قیمت طلا / سکه ۱۱میلیون تومان شد

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 91 هزار تومان، قیمت دلار 24 هزار و 150 تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 800 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 250 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 100 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک میلیون و 91 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 461 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 730 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت طلا و سکه طرح جدید در روز جاری نسبت به روزکاری قبل با کاهش جزئی همراه شده است؛ از جمله دلایل نوسان در بازار طلا و سکه تغییرات قیمتی در طلای جهانی و دلار است؛ قیمت ارز در بازار تهران تحت تأثیر خبرهای سیاسی است.

پیش بینی قیمت طلا فردا 16 بهمن

کاهش قیمت بازار فلزات گرانبها

تحلیل‌گران بر این باورند که ادامه روند افزایشی بازارهای سهام از جمله عواملی است که بر روند نزولی قیمت بازار فلزات گرانبها تاثیرگذار بوده است. بر این اساس روز گذشته، معاملات آتی طلای آوریل با کاهش ۲۶.۱۰ دلاری به قیمت ۱۸۳۷.۸۰ دلار و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با ۲.۷۶۸ دلار کاهش به قیمت ۲۶.۶۵ دلار در هر اونس معامله شد. عقب نشینی قابل توجه نقره نسبت به قیمت ۳۰.۳۵ دلار در هر اونس روز دوشنبه که دستیابی به بالاترین رکورد هشت ساله بود، در بازارهای آتی مارس بیانگر آن بود که تلاش‌های معامله‌گران خرد برای ایجاد یک فشار سریع و کوتاه مدت بر این بازار شکست خورده است. جهش بزرگ معاملات آتی نقره توجه کمیسیون معاملات آتی کالاها CFTC را به خود جلب کرد و راستین بهنام سرپرست مدیرعاملی این کمیسیون عنوان کرد فعالیت‌های بازار را از نزدیک کنترل می‌کند چرا که معاملات آتی نقره در هفته جاری افزایش چشمگیری یافته است.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته معاملات را عمدتا بدون تغییر قابل توجهی به پایان رساندند. در ایالات متحده آمریکا اما هر سه شاخص اصلی همچون روز دوشنبه روند افزایشی رضایت بخشی داشتند. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در طول هفته جاری در شرایطی که ویروس کرونا همچنان روند رو به رشد خود را در برخی کشورها از جمله در کشورهای اروپایی ادامه می‌دهد با دیدی مثبت معاملات را ادامه می‌دهند، به نظر می‌رسد توزیع منظم واکسن کرونا در بین کشورهای مختلف بر این روند آرامش تاثیرگذار بوده است. افزون بر این مساله، احتمال تصویب قریب الوقوع بسته دوم محرک مالی ایالات متحده در هفته‌های آینده از جمله عوامل تسکین بخش بازارها بوده است. همچنین به نظر می‌رسد اتفاقات تجاری پیش آمده بین شرکت گیم استاپ و شبکه ردیت که اکنون تا حدودی متوقف شده، بر آرامش بازارها تاثیرگذار بوده است. بازار بار دیگر بر گزارش عملکرد شرکت‌ها و داده‌های اقتصادی آتی که شامل گزارش وضعیت اشتغال ماهانه است که روز جمعه منتشر خواهد شد، تمرکز کرده است.

پیش بینی قیمت طلا فردا 16 بهمن

در بازارهای مهم خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا به روند افزایشی خود ادامه داد و یک شبه به بالاترین سطح هفت هفته گذشته خود رسید. نکته مهم آنکه تحلیل‌گران معتقدند شاخص دلار آمریکا به صورت کوتاه مدت روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد و برخی بازارهای معاملات آتی ارز که در حال حاضر در روند نزولی کوتاه مدت قرار دارند، از آن متاثر خواهد شد. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس نیز با ادامه روند صعودی روز گذشته به بالاترین سطح ۱۲ ماه گذشته رسید و هر بشکه به قیمت ۵۴.۶۵ دلار معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز روز گذشته در محدوده ۱.۱۱ درصدی معامله شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده