ریابکوف: آمریکا بداند امکان مذاکره با روسیه از موضع قدرت وجود ندارد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ریابکوف: آمریکا بداند امکان مذاکره با روسیه از موضع قدرت وجود ندارد

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا این را درک کند که امکان مذاکره با مسکو از موضع قدرت وجود ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 17
کد خبر: ۷۷۸۷۷

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از شبکه اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو هیچگاه تسلیم فشار‌های آمریکا نخواهد شد.

 

سرگئی ریابکوف روز چهارشنبه به مقامات آمریکایی یادآور شد امیدوار است آن‌ها درک کنند که نمی‌توانند از موضع قدرت با کشورش وارد مذاکره شوند.

 

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: اگر واشنگتن از سیاست خصمانه خود برای فشار بر مسکو دست نکشد، مسکو می‌تواند به سیاست "مهار فعال" روی بیاورد.

 

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد: صرف نظر از تحریم‌های آنها، ما در روابط خود با ایالات متحده رویکرد سازنده را رها نخواهیم کرد. با این حال نمی‌توانیم این کار را به تنهایی اجرا کنیم. اگر سیاست ایالات متحده بدون تغییر باقی بماند، اگر آن‌ها همچنان اولویت خود را بر فشار علیه ما حفظ کنند، ما سیاست مهار فعال ایالات متحده در همه جبهه‌ها را در پیش خواهیم گرفت.

 

به گفته این دیپلمات روس، سیاست مهار فعال شامل مقابله با تحریم‌ها و تلاش‌های ایالات متحده برای تأثیرگذاری بر امور داخلی روسیه است.

 

ریابکوف ادامه داد: مسکو همچنین از نظر بین المللی این ایده را تقویت می‌کند که یک جهان چندجانبه مفهومی انتزاعی نیست، بلکه گزینه‌ای جایگزین برای دیکتاتوری آمریکاست که همراه با سیاست تحکیم نیرو‌های سالم در جامعه بین المللی برای مقابله با سیاست خارجی و تهاجم اطلاعاتی آمریکا می‌باشد.

 

در بخشی از سخنان معاون وزیر خارجه روسیه آمده است: در لفاظی‌های به اصطلاح آمریکایی مدتهاست که عناصر تطابق با واقعیت و نیز نشانه‌های عقل سلیم از رفته است. من شرورانه‌تر و به دور از واقعیت‌تر از مواضع و ارزیابی هایی که دستگاه تبلیغاتی آمریکا بواسطه رسانه‌های تحت کنترل دولت ارائه می‌کند را به خاطر ندارم.

 

ریابکوف چنین مواضعی را نشان دهنده خصومت اساسی با روسیه دانست و تاکید کرد: ما با این مسئله مقابله خواهیم کرد.

 

ریابکوف بار دیگر بر آمادگی روسیه برای همکاری با رئیس جمهور آمریکا و تیم او برای حل مسائل مربوط به نمایندگی‌های دیپلماتیک دو کشور تاکید کرد و گفت: ما برای این گفت‌وگو آماده می‌شویم. در حال حاضر از طریق سفارتخانه‌های خود این کار را دنبال، اسناد را منتقل و با آمریکایی‌های اینجا صحبت می‌کنیم و همین امر در واشنگتن از طریق سفارت و وزارت امور خارجه ما در جریان است. اما، به غیر از ارتباط از طریق کانال‌های دیپلماتیک، تهیه نوعی مبانی ملموس برای سازماندهی مشاوره‌های تخصصی جهت دور خاصی از گفت‌وگو‌ها حائز اهمیت است.

 

مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در پایان بار دیگر هشدار داد: با این حال اگر ایالات متحده تلاش کند در کار دیپلمات‌های روس و کارکنان سفارت روسیه از جمله از طریق محدودیت ویزایی اخلال ایجاد کند، آن‌ها پاسخ کارشان را دریافت خواهند کرد. ما راهی را برای پاسخ دادن حتی به صورت نامتقارن پیدا خواهیم کرد. در این باره شکی نیست./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده