مهاجرت و پیوستن فرزاد حسنی به اینترنشنال صحت داد؟-راهبرد معاصر

مهاجرت و پیوستن فرزاد حسنی به اینترنشنال صحت داد؟

فرزاد حسنی مجری جنجالی صدا و سیما است که این روزها خبر مهاجرت و پیوستن فرزاد حسنی به اینترنشنال در فضای مجازی منتشر شده است صحت و سقم این خبر را در راهبرد معاصر بخوانید.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 07
کد خبر: ۸۳۰۶۹

به گزارش راهبرد معاصر مهاجرت و پیوستن فرزاد حسنی به اینترنشنال یکی از اخبار امروز فضای مجازی است که کاربران این خبر را تایید میکنند و بعد از مزدک میرزایی این دومین مهاجرت به اینترنشنال است. اما فرزاد حسنی در یک مصاحبه کوتاه با ایرنا این خبر را تکذیب کرد. پس از فوت آزاده نامداری همسر سابق فرزاد حسنی ، این مجری جنجالی در معرض شایعات قرار گرفت.

 

فرزاد حسنی شایعاتی مبنی بر مهاجرت و پیوستن فرزاد حسنی مجری صداوسیما به شبکه ایران اینترنشنال در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده است. ایران اینترنشنال شبکه فارسی زبان ضد حکومت ایران است که با حمایت مالی عربستان سعودی در لندن فعالیت می کند.

 

فرزاد حسنی متولد سال ۱۳۵۶ است. او با برنامه‌های نیم رخ و کوله پشتی به شهرت رسید و در چندین سریال و فیلم سینمایی هم بازی کرده است.حسنی مجری پر حاشیه صداوسیما است و در مقاطعی نیز کنار گذاشته شد.

 

واکنش فرزاد حسنی به خبر پیوستن او به شبکه ایران اینترنشنال

از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۸ فروردین)، شایعه مهاجرت و پیوستن فرزاد حسنی به شبکه ایران اینترنشنال، چنان فضای مجازی را پُر کرد که این مجری سابق تلویزیون را وادار ساخت تا واکنش نشان دهد.

حسنی در گپی کوتاه با ایرنا، با تکذیب شایعه پیوستن خود به شبکه فارسی زبان مستقر در لندن گفت:

«پشت میز مطالعه مشغول خواندن کتابی هستم شیرین
در منزل پدری
و در کنار حضرت مادر.
و انشاء الله تا آخر عمر خدمت‌گزار همین خاک پاکم

مهاجرت فرزاد حسنی

زندگی شخصی فرزاد حسنی

فرزاد حسنی در بیمارستان عیوض زاده خانی آباد تهران متولد شد. وی دو برادر دیگر به نام های فرهاد و فرشاد دارد که از خودش کوچکتر هستند.

مادر فرزاد از سادات است و نامش شکوه السادات می باشد و به گفته خودش هیچگاه نصایح مادرش را از یاد نمی برد و در یک خانواده کاملا مذهبی بزرگ شده و مادرش همیشه با وضو به او شیر داده است. بشدت به مادرش وابسته است . سعی می کند هیچ گاه نمازش قضا نشود مخصوصا نماز صبح . نام پدرش مرتضی است.

به بازی بازیگرانی چون عزت ا... انتظامی " رضا کیانیان " پرویز پرستویی " خسرو شکیبایی و ... علاقه دارد . هر وقت دلش بخواهد می تواند شعر بگوید .

دوران کودکی اصلا بچه شیطانی نبود و همیشه شاگرد اول بود . از فوتبال متنفر است . جسارت و حاضر جوابی خاصی دارد . زیاد اهل حساب و کتاب نیست و ولخرجی اش را همه می دانند .او احترام به دیگران و حتی کوچکتر از خود را هیچ گاه از یاد نمی برد . از خدا حسابی می ترسد . زیاد از رانندگی خوشش نمی اید . زیاد مطالعه می کند . خیلی ادم عاطفی است و اصولا قاضی خوبی هم ? هست .

همیشه به دنبال اجراهایی است که در ان ازادی عمل داشته باشد و ان را طبق خواسته و روش خود پیش ببرد . به موقع جدی است ولی اکثر مواقع شوخ طبع است و به قول معروف در شوخی حتی به خودش هم رحم نمی کند . زیاد اهل مسافرت نیست و سفرکردن را دوست ندارد .
وارد مسائل حاشیه نمی شود و از کارهای خاله زنکی خوشش نمی اید . اصلا خودش را نمی گیرد و دوست دارد با مردم باشد و در کنار انها " به همین دلیل مدام از وسائل نقلیه عمومی از جمله تاکسی و اتوبوس استفاده می کند . او می گوید :وقتی ادم با خودش صادق نباشد " برای دیگران هم ادا در می اورد .


ازدواج و جدایی فرزاد حسنی و آزاده نامداری

در اردیبهشت 1392 فرزاد حسنی و آزاده نامداری با حضورشان در کنسرت فرزاد فرزین ازدواج خود را رسانه ای و در 6 تیر 1392 به عقد هم درآمدند و سید حسن خمینی عاقد آن ها بود. اما بعد از حدود یک سال در خرداد 1393 این دو از هم جدا شدند.

فرزاد حسنی اینترنشنال

درباره شبکه معاند ایران اینترنشنال

ایران اینترنشنال یک شبکه تلویزیونی خبری فارسی‌زبان با تمرکز بر برنامه‌های سیاسی و اجتماعی ایران، مستقر در لندن است. این شبکه روز پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، از ساعت ۷ شب (به وقت تهران)، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، پخش برنامه‌های خود را به صورت زنده آغاز کرد.

امتیاز شبکه متعلق به یک شرکت فرملی به نام Global Media Circulating است که عادل العبدالکریم اهل عربستان مالک آن است. سرمایه‌گذاران این شبکه تبعه عربستان سعودی هستند. عادل العبدالکریم سابقه همکاری طولانی با غول‌های رسانه‌ای عربستان، چون عبدالرحمن راشد، عضو هیئت مدیره گروه سعودی پژوهش و بازاریابی و مدیر پیشین شبکه العربیه و سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط، را دارد.

بنا بر اظهارات فردی که قبلاً برای شاهزاده محمد بن سلمان کار می‌کرده‌است، بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری شبکه توسط دربار عربستان سعودی تأمین می‌شود.

این منبع ناشناس به چارچوب زمانی اشاره نکرده‌است، اما به نوشته گاردین با احتساب اجاره دفتر و حقوق کارمندان، این بودجه برای ۵ سال کافی است، یعنی سالی پنجاه میلیون دلار. طبق ترازنامهٔ مالی مالک شبکه، آن‌ها در سال ۲۰۱۷، مبلغی برابر ۲۶ میلیون پوند ضرر کرده‌اند.

وال‌استریت ژورنال نیز نوشت افراد مرتبط به دربار سعودی، سرمایهٔ تلویزیون را تأمین و آن را راه‌اندازی کرده‌اند. شبکه ایران اینترنشنال در بیانیه‌ای ادعا‌ها درباره منابع مالی شبکه را تکذیب کرد. در این بیانیه آمده‌است: «مالک ایران اینترنشنال شرکت بریتانیایی وُلنت‌مدیا است؛ شرکتی خصوصی و با مسئولیت محدود که دفتر آن در لندن است و سهام‌دارانش اشخاص حقیقی و مستقل‌اند. این شرکت هیچ‌گونه ارتباطی با محمد بن‌سلمان یا دولت عربستان سعودی (یا هر دولت دیگری، از جمله دولت ایران) ندارد… دی‌ام‌ای مدیا همچنین هرگونه تلاش جهت مخفی‌سازی هویت مالک ایران‌اینترنشنال را تکذیب می‌کند.»

فرزاد حسنی ایران اینترنشنال

این شبکه در همان روز حمله به رژه نظامی در اهواز (۳۱ شهریور ۱۳۹۷) با یعقوب حر التسطری، سخنگوی گروه الاحوازیه، که مسئولیت حمله را بر عهده گرفته بود مصاحبه کرد. این اقدام از سوی سفارت ایران در بریتانیا به آفکام، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا، گزارش شد.

فردای آن روز کاردار بریتانیا در تهران بابت رفتار این شبکه تلویزیونی احضار شد. علی‌اصغر رمضان‌پور که سردبیری خبر تلویزیون ایران اینترنشنال را برعهده دارد شکایت ایران از این شبکه را تلاش برای فشار بر شبکه و سانسور آن خوانده‌است که در پی افزایش بینندگان این شبکه صورت می‌گیرد. آفکام اعلام کرد که این مصاحبه از قوانین تخطی نکرده‌است. دست‌کم یک روزنامه‌نگار، پس از حمله اهواز، شبکه را ترک کرد.

ایران اینترنشنال تعداد زیادی از ایرانیان مقیم خارج، از جمله فعالان حقوق بشر، را استخدام کرده‌است. به نوشته گاردین علنی شدن وابستگی شبکه از لحاظ مالی به عربستان سعودی، ممکن است خانواده‌های کارکنان شبکه که اکثراً تبعه ایران هستند، را به خطر اندازد. یکی از کارکنان شبکه به گاردین گفته‌است به او به‌دروغ گفته بودند که حتی یک ریال سعودی به این شبکه تزریق نمی‌شود. اگر او واقعیت ماجرا را از اول می‌دانست به شبکه نمی‌پیوست. او ادامه می‌دهد که «می‌توانم بگویم که تلویزیون ایران اینترنشنال به سکویی برای دامن زدن به تعصبات قومی و فرقه‌گرایی مبدل شده‌است.»

یکی از کارمندان سابق شبکه گفته است که کارکنان شبکه در مخمصه گیر افتاده‌اند: «تازه فهمیده‌اند که حقیقت ماجرا را به آن‌ها نگفته‌اند، که نمی‌دانستند حقوقشان را در واقع سعودی‌ها می‌پردازند. اما در عین حال نمی‌توانند فوراً استعفا دهند یا شغلشان را ترک کنند، چون طبق قراردادهایشان باید غرامت بپردازند. برخی هم برای ادامه اقامت در لندن، به ویزای حمایت کارفرما، محتاج هستند.»

مزدک میرزایی، گزارشگر سرشناس ایرانی اواخر تیرماه ۹۸ به این شبکه تلویزیونی پیوست.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده