جدول افزایش حقوق کارمندان در سال 1400-راهبرد معاصر

جدول افزایش حقوق کارمندان در سال 1400

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که افزایش حقوق کارمندان در سال 1400 به طور متوسط 34 درصد خواهد بود. در ادامه جدول افزایش حقوق کارمندان را ببینید.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 May 26
کد خبر: ۸۹۴۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر امسال دولت برای ایجاد شرایط عادلانه در افزایش حقوق کارمندان میزان آن را یکسان اعمال نکرده است. هرچند متوسط افزایش حقوق کارمندان 1400 میزان 34 درصد بوده اما رقم آن برای کارمندان مختلف متفاوت بوده است. به این معنی که حقوق کارمندانی که کمتر از 4 میلیون تومان دریافتی داشتند 53 درصد و حقوق کارمندانی که بالاتر از 18 میلیون حقوق می گرفتند 22 درصد افزایش یافته است. با این سیاست بیشترین افزایش حقوق مربوط به حداقل بگیران بوده است. در ادامه می توانید جدول افرایش حقوق کارمندان را ببینید.

 

جدول افرایش حقوق کارمندان در سال 1400

 

پرداختی قبلی کارمندان میزان افزایش حقوق 
کارمندان باحقوق 4 میلیون  53 درصد
کارمندان با حقوق بالای 18 میلیون تومان 22 درصد
کارمندان با حقوق بالای 10 میلیون تومان 29 درصد
کارمندان با حقوق 4 تا 6 میلیون تومان 45 درصد

 

 

افزایش حقوق کارمندان

کدام کارمندان بیشترین افزایش حقوق را داشتند؟

هر چند متوسط افزایش حقوق ۳۴ درصد بود اما حقوق افرادی که کمتر از ۴ میلیون تومان می گرفتند، با رشد ۵۳ درصدی روبرو شد که بیشترین میزان افزایش حقوق در سال 1400 بوده است. 

 

کدام کارمندان کمترین افزایش حقوق را داشتند؟

 حقوق افرادی که بالاتر از ۱۸ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند رشدی در محدوده ۲۲ درصد را تجربه کرد که کمترین میزان افزایش حقوق در سال 1400 است. 

 

حقوق کارمندان 1400

 

افزایش حقوق کارمندان 

محاسبات نشان می‌دهد که ۹۳ درصد کارمندان دولت مشمول افزایش ۲۵ درصدی حقوق خواهند شد زیرا حکم حقوقی آن‌ها کمتر از پنج برابر حداقل دستمزد است و فقط هفت درصد باقی مانده مشمول درصد افزایش کمتری می‌شوند.

اما در این جلسه، سیدحمید پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه به عنوان نماینده دولت به شدت با تصویب این پیشنهاد مخالفت کرد.

وی با اشاره به این که براساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است ضریب افزایش حقوق را با توجه به میزان هزینه‌های خود و میزان تورم مشخص کند، گفت: براساس این پیشنهاد کسانی که حکم آن‌ها تا پنج برابر حداقل حقوق است یعنی ۱۴ میلیون تومان، این ها ۲۵ درصد افزایش حقوق خواهند داشت ولی افرادی که بالاتر از این حقوق می گیرند، افزایش ۲۵ درصدی نخواهند داشت.

وی افزود، در نتیجه، مثلا فردی که ۱۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، حقوقش ۲۵ درصد افزایش می‌یابد ولی کسی که مثلا ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد، حقوقش اصلا افزایش نمی‌یابد. بنابراین طبقات حقوقی کلاً جابه جا می شود یعنی کسانی که حقوق پایین تری می گرفتند حقوق بالاتری می گیرند و برعکس.

پورمحمدی افزود: چه کسانی بالاتر از ۱۴ میلیون تومان می‌گیرند؟ قضات ما، هیئت علمی ما، انرژی اتمی ما، کسانی که روی سکوهای نفتی ما در جنوب هستند. یک دفعه یک توقف انجام می‌دهیم و حجم بسیار زیادی نارضایتی ایجاد می‌کنیم.وی اضافه کرد: دولت با این پیشنهاد قویا مخالف است و آن را مخالف قانون برنامه ششم توسعه می‌داند.موضوع اما برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق رفت.

 

افزایش حقوق کارمندان در سال 1400

 

حقوق کارمندان/ مصوبه جدید کمیسیون تلفیق چیست؟

در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه، جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) بررسی و افزایش ۲۵ درصدی حقوق‌ها در سال آینده مصوب شد اما برای این افزایش حقوق سقف مشخصی تعیین شد.گفتنی است، در لایحه اولیه بودجه افزایش ۲۵درصدی حقوق برای تمامی حقوق بگیران لحاظ شده بود.در مرحله اول کمیسیون تلفیق نیز همین فرمول را تایید کرد.

در مرحله بعد و پس از رد کلیات بازهم دولت بر فرمول خود یعنی افزایش ۲۵درصدی حقوقها تاکید کرد. اما در این مرحله با مطرح شدن پیشنهادات در صحن علنی کمیسیون تلفیق از فرمول جدید برای افزایش حقوق رونمایی کرد.

 بر این اساس سقف ۲ میلیون و پانصد هزار تومانی برای افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد که براساس آن حقوق‌های بالای ۱۰ میلیون تومان بعد از افزایش ۲۵ درصدی نباید بیشتر از ۲.۵ میلیون تومان به آنها اضافه شود.به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، ۲۵ درصد افزایش مشروط به این است که میزان افزایش حقوق هیچ شخصی نسبت به سال ۱۳۹۹ از ۲۵ میلیون ریال بیشتر نشود.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
0
0
امسال حقوق خیلی از کارمندان قرارداد کار معین افزایش نداشت در حالی که کل حقوق این کارمندان 3500 بود درحال حقوق برخی کارمندان 2500 افزایش داشته است . عدالت کجاست
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
0
0
پس شما که از تورم زایی به بازنشستگان دم می زنید جلو فوق العاده معلمان و نفتی ها را هم بگیرید نه بازنشستگان را مورد هجمه و قربانی دعواهای سیاسی خود کنید
تحلیل های برگزیده