ظریف: شهید سلیمانی و المهندس نماد مقاومت دو ملت ایران و عراق هستند-راهبرد معاصر

ظریف: شهید سلیمانی و المهندس نماد مقاومت دو ملت ایران و عراق هستند

وزیر امورخارجه بابیان اینکه مردم عراق و ایران در برابر دشمنان مشترک از صدام گرفته تا داعش مبارزه کردند و پیروز شدند گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نماد مقاومت دو ملت هستند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 April 26
کد خبر: ۸۵۳۶۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در بدو ورود به عراق در محل شهادت شهیدان ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی حضور یافته و به مقام سرداران مقاومت ادای احترام کرد.

 

وی گفت: کشور عراق یکی از مهمترین کشور‌های همسایه ما است. روابط بسیار نزدیکی با این کشور داریم.

 

وزیر امور خارجه تصریح کرد: مردم عراق و ایران در برابر دشمنان مشترک از صدام گرفته تا داعش مبارزه کردند و پیروز شدند. همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مشترکی داریم و شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نماد مقاومت برای این دو کشور هستند.

 

ظریف تأکید کرد: برای یک سفر نسبتا طولانی در بغداد هستم، علاوه بر مقامات عراق با احزاب عراق هم دیدار خواهم داشت. فردا به اقلیم کردستان سفر خواهم کرد و با برادران اقلیم دیدار خواهم داشت.

 

وی با تأکید بر اینکه امیدوارم گسترش روابط ایران و عراق به صلح و امنیت پایدار منطقه کمک کند، گفت: ایران و عراق همکاری‌های در حوزه راه آهن و استفاده از منابع مشترک دارند. در حوزه همکاری‌های اقتصادی، بانکی، مالی و مسائل منطقه‌ای، عراق نقش مهمی در منطقه داشته است و ما مایل هستیم هر روز این نقش گسترده‌تر شود./ خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار