جزئیاتی از طرح جدید توزیع سیم کارت دانش‌آموزی-راهبرد معاصر

جزئیاتی از طرح جدید توزیع سیم کارت دانش‌آموزی

طرح توزیع سیم کارت دانش‌آموزی با توافق میان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ارتباطات در دستور کار این مجموعه‌ها قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 08
کد خبر: ۸۶۹۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ حدود یک ماه پیش بود که محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات درباره سیم کارت دانش آموزی توضیح داد و آنطور که او گفت قرار بر این شده بود تا ١٠ میلیون سیم کارت جدید و بسته‌های اینترنتی رایگان به دانش آموزان عرضه شود، خبری که چندی بعد سید جواد حسینی معاون وزیر و مسئول طرح هدایت هم آن را تصدیق و بار دیگر اعلام کرد.

 

به دنبال این اخبار، موضوع سیم‌کارت دانش‌آموزی که با رونق گرفتن آموزش مجازی و آسیب‌های موجود از طریق شبکه‌های اجتماعی مدتی می‌شود که به مطالبه‌ای جدی برای خانواده‌ها تبدیل شده است، رونق بیشتری پیدا کرد.



طرح سیم‌کارت دانش آموزان متفاوت با سیم‌کارت‌های کودک و نوجوان
محمود حبیبی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش درباره جزئیات توزیع سیم کارت دانش آموزی با اشاره به اینکه این موضوع متفاوت از طرح انارستان است، اظهار کرد: با وزارت ارتباطات جلسات مختلفی داشتیم و مطالعات دقیقی روی این کار انجام شد تا اینکه در جلسات با معاونان وزارتخانه‌های مربوط در نهایت طرح سیم کارت دانش‌آموزی تهیه شد.


او ادامه داد: این طرح در حال نهایی شدن است و بعد از تعیین تکلیف تمام جوانب کار، به امضای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ارتباطات خواهد رسید.



استفاده از سیم‌کارت دانش‌آموزی اجباری نیست
به گفته مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این طرح مرحله به مرحله به اجرا خواهد رسید و کاملا متفاوت با طرح‌های منسوب به سیم کارت کودک و نوجوان خواهد بود البته ممکن است در مواردی ویژگی‌های آن‌ها هم‌پوشانی‌هایی داشته باشد، ولی در مجموع اختلافاتی با آن داشته و طرح کاملا مجزایی است.

 

حبیبی در پاسخ به این پرسش که استفاده از این سیم‌کارت‌ها برای دانش آموزان اجباری است یا خیر، بیان کرد: با توجه به مطالبه و نیازی که در این مورد از سوی خانواده‌ها وجود داشت انتظار می‌رود که با اقبال خوبی مواجه خواهد شد، اما با این وجود هیچ اجباری برای دریافت سیم‌کارت دانش‌آموزی نداریم و امکاناتی با توجه به نیاز مطرح شده در نظر گرفته شده است.

 

او درباره چگونگی توزیع و اپراتور در نظر گرفته شده برای این سیم کارت اظهار کرد که در حال بررسی ابعاد کار هستیم و جلسات کارشناسی برگزار می‌شود تا جزئیات این موارد به طور دقیق تعیین شود و در آینده‌ای نزدیک بعد از انعقاد تفاهم نامه میان وزارتخانه‌های نام برده شده ابعاد کار به طور کامل تبیین می‌شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار