ویژگی های نامزد اصلح چیست؟-راهبرد معاصر
سهراب مظفری میانجی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت و گو با راهبرد معاصر پاسخ داد:

ویژگی های نامزد اصلح چیست؟

سهراب مظفری میانجی، مدرس حوزه و دانشگاه پیرامون ویژگی های نامزد اصلح گفت: به نامزدی باید رای بدهیم که کارنامه قابل تاملی داشته باشد، اهل برنامه و خدمت به مردم باشد و خود را در تعیین سرنوشت جامعه مسئول بداند، نامزدی که اهل ایمان و عمل صالح باشد. فردی که برای عمران و آبادانی کشور شبانه روزی تلاش کند، نامزدی که غیور باشد و تن به خواسته های دشمنان اسلام و انقلاب ندهد.
سهراب مظفری میانجی؛ مدرس حوزه و دانشگاه
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 02
کد خبر: ۹۰۲۵۸

ویژگی های نامزد اصلح چیست؟

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ انتخابات و شرکت در آن که از آن به عنوان تعیین سرنوشت جامعه یاد می شود برهه مهمی در زندگی مردم در نظام های مردمسالاری است، نظام هایی که رای مردم تعیین کننده است، لذا مشارکت مردم برای تعیین فردی که ازصلاحدید آنها تایید شده است بخش مهمی از سرنوشت آن جامعه را تشکیل می دهد، هر چند اگر انتخابی هیجانی صورت بگیرد. بنابراین نقش مردم را در تعیین سرنوشت خوب یا بد برای اداره جامعه خود نمی توان نادیده گرفت و یا نفی کرد. در جامعه اسلامی ما این موضوع از جهات مختلفی به دلیل اهمیت و تاکیدی که دستورات دینی بر موضوع تعیین سرنوشت جامعه اسلامی دارد بیش از جوامع دیگر حائز اهمیت است، لذا برای تبیین اهمیت این موضوع از دیدگاه قرآن و اسلام به سراغ حجت الاسلام والمسلمین سهراب مظفری میانجی نماینده آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران رفتیم تا این موضوع مهم را از منظر قرآن کریم به تماشا بنشینیم.


حجت الاسلام و المسلمین سهراب مظفری میانجی مشاور آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی در گفت و گو با راهبرد معاصر در خصوص اهمیت مشارکت مردمی در انتخابات 1400 و تعیین سرنوشت خود از منظر دینی و ملی گفت: مساله تعیین سرنوشت از نظر خداوند متعال آنقدر مهم است که این موضوع در قرآن کریم مطرح شده که خداوند فرموده است: سرنوشت هیچ قومی تغییر داده نمی شود، مگر آنکه آنها خود را تغییر دهند. به عبارت دیگر این سنت و قانون طبیعی زندگی بشر است که اتفاقا یکی از پایه های اساسی جهان‌بینی و جامعه شناسی در اسلام نیز به شمار می‌رود.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: خداوند متعال به ما تاکید می کند مقدرات شما قبل از اینکه چیزی یا افراد دیگری برای آنها تعیین تکلیف کنند در دست خود شماست و هرگونه تغییر و دگرگونی در جهت خوشبختی جامعه در درجه اول به خودتان باز می گردد، بنابراین با انتخاب راه و مسیر و دولت و مسئول اصلح می توانید سربلند و سرافراز، پیشرو، مترقی و متمدن باشید یا برعکس تن به ذلت، زبونی و شکست دهید.


حجت الاسلام و المسلمین سهراب مظفری میانجی کارشناس مسائل سیاسی و اعتقادی خاطر نشان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در این زمینه می فرمایند: آنکس که صبح کند و به امور مسلمانان اهمیت ندهد مسلمان نیست، ضمن اینکه از امام علی علیه السلام روایتی داریم که بیان می کنند هیچ مملکتی اصلاح نمی شود مگر اینکه کارگزاران و مسئولین آن کشور سالم باشند و اهل اصلاح باشند، این موضوع با استقامت و پشتکار مردم انجام شدنی است، از این رو اگر یکایک ما بخواهیم سهمی در شکوفائی کشور و همچنین آینده فرزندانمان داشته باشیم می بایست احساس مسئولیت کرده و در انتخابات به صورت پرشور شرکت کنیم، یعنی در برابر سرنوشت کشور خود نباید بی تفاوت باشیم، اگر خواهان شکوفایی، عزت، عظمت و اقتدار کشور هستیم، همچنین رفاه و آسایش جامعه را طلب می کنیم باید حضور پررنگی در انتخابات داشته باشیم.


وی در ادامه در خصوص کاندیدای اصلح و لزوم رای دادن به چنین کاندیدایی گفت: قطعا به نامزدی باید رای بدهیم که کارنامه قابل تاملی داشته باشد، اهل برنامه و خدمت به مردم باشد و خود را در تعیین سرنوشت جامعه مسئول بداند، یعنی کار باید به دست کاردان با مسولیت سپرده شود، نامزدی که اهل ایمان و عمل صالح باشد. فردی که برای عمران و آبادانی کشور شبانه روزی تلاش کند، نامزدی که غیور باشد و تن به خواسته های دشمنان اسلام و انقلاب ندهد، چرا که خداوند متعال انسان های غیرتمندی را دوست دارد، انسان هایی که در برابر دشمنان و مخالفان اسلام ذلیلی و خوار بودن را در پیش نمی گیرند.

 

نماینده آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران در ادامه اظهار داشت: از این رو غیرت دینی و غیرت ملی می‌طلبد که در برابر سرنوشت کشور خود بی تفاوت نباشیم به آینده، رفاه و آسایش مردم جامعه به انتخاب رئیس جمهور اصلح کمک کنیم، ضمن اینکه انتخاب کورکورانه ایی نداشته باشیم تعصب جناحی را بر منافع ملی ترجيح ندهیم، لذا به نامزدی رای بدهیم که اهل صداقت و امانت باشد نه دروغ و تزویر تا اعتماد عمومی جامعه به مسئولین افزایش بیابد و شاهد کاهش نارسایی‌ها و فشارهای اقتصادی، رشد اقتصادی، ثبات شغلی و کاهش تورم در کشور باشیم.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده