روش پایین آوردن قند خون فوری-راهبرد معاصر

روش پایین آوردن قند خون فوری

برای پایین آوردن قند خون به صورت سریع هستید باید چند موضوع را مدنظر قرار دهید که در ادامه به آن اشاره می شود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۱۳ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 04
کد خبر: ۹۴۱۹۰

به گزارش راهبرد معاصر قند خون بالا زمانی اتفاق می افتد که بدن قادر به انتقال موثر قند از خون به سلول ها نباشد. اگر این میزان قند خون کنترل نشود منجر به دیابت خواهد شد. اگر به دنبال راه هایی برای پایین آوردن قند خون در خانه هستید می توانید برخی از غذاها که به پایین آوردن قند خون فوری کمک می کند امتحان کنید. کارشناسان می گویند اگر نیاز دارید قند خون خود را سریع پایین بیاورید  مقدار زیادی آب بنوشید و پیاده روی کنید. داشتن رژیم غذایی غنی از پروتئین، سبزیجات برگ سبزو چربی های سالم به کاهش سریع قند خون کمک می کند. ورزش کافی، رژیم غدایی مناسب و مدیریت قند خون مواردی است که باید مدنظر داشت.

 

فیلم/روش های پایین آوردن قند خون 

 

 

انواع روش پایین آوردن قند خون فوری

سه روش برای کنترل قند خون و جلوگیری از افزایش آن به شما ارئه می شود. با این برای اطمینان از روش ها بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

 روش اول: مدیریت قند خون

1- به دنبال علائم کلاسیک قند خون بالا باشید.

اگر سطح قند خون شما بالا باشد، ممکن است احساس خستگی داشته باشید. احساس تشنگی شدید و خشک شدن دهان نیز علائم شایع قند خون بالا است.  ممکن است نشانه های منحصر به فرد دیگری داشته باشید. بنابراین سعی کنید به علائم خود به دقت توجه کنید.

 اگر استفراغ می کنید یا حالت تهوع دارید، بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنید. این ممکن است نشانه هایی از قند خون بسیار بالا باشد که می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی قرار دهد، که گاهی اوقات به عنوان کمای دیابتی نامیده می شود.

 

2- قند خون خود را ثبت کنید.

اگر علائم قند خون بالا را می بینید، قند خون خود را آزمایش کنید و نتیجه را با تاریخ و زمان ثبت کنید. همچنین ممکن است بخواهید سایر جزئیات را که می تواند به شما در تعیین علت قند خون بالا کمک کند ثبت کنید.  به عنوان مثال، یک وعده غذایی بزرگ باعث افزایش سطح قند خون شما می شود.

3- کتون ها را بررسی کنید.

کتواسیدوز دیابتی یک عارضه موقت برای بیماران دیابتی نوع 1 است و می تواند بر دیابت نوع 2 نیز به ندرت تاثیر بگذارد. این امر می تواند موجب آسیب فیزیکی و یا حتی مرگ در صورت عدم درمان شود. اگر دیابت نوع 1 یا 2 دارید، یک جعبه نوار تست کتون داشته باشید تا بتوانید ادرار خود را آزمایش کنید.  به عنوان یک قاعده کلی، اگر مبتلا به دیابت هستید و گلوکز شما 250 میلی گرم / دسی لیتر یا بالاتر است، باید کتون را بررسی کنید.  اگر در ادرار کتون دارید، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید یا به بیمارستان مراجعه کنید.

روش پایین آوبرای پایین آوردن قند خون ردن قند خون فوری

 

4- دو لیوان آب بنوشید.

آب به خودی خود قند خون خود را پایین نمی آورد، اما باعث جلوگیری از کم آبی بدن می شود- یک عارضه کتواسیدوز - و حال عمومی شما را بهتر می کند. دو لیوان آب بنوشید.

 بطور پیوسته بنوشید. پس از اولین لیوان، حالت خود را بررسی کنید. در صورتی که احساس بهتری دارید، به زور آب نخورید.

نوشیدنی های ورزشی می توانند الکترولیت ها را به تعادل رسانده و قند خون را پایین بیاورند، اما مطمئن شوید نوشیدنی بدون قند خریداری میکنید.

 آب همچنین می تواند کتون ها را از بین ببرد، اما مراقب باشید. اگر ادرار شما کتون ها را نشان می دهد، قبل از اینکه آب بنوشید، با پزشک خود صحبت کنید.

5- پیاده روی کنید.

یکی از سریع ترین راه های کاهش قند خون فعالیت بدنی است و یک پیاده روی کوتاه ساده ترین راه برای انجام این کار است.  5 تا 10 دقیقه در حال حرکت باشید، سپس قند خون خود را بررسی کنید. پزشک ممکن است توصیه کند کتونها را در ادرار بررسی کنید. اگر میزان قند خون شما کاهش نیافته باشد و بیش از 250 میلی گرم در دسی لیتر است، یا کتون در ادرار وجود دارد، فورا ورزش را متوقف کنید .

 برای بیش از 15 یا 20 دقیقه ورزش نکنید - نمی خواهید کاهش قند خون ادامه پیدا کند.

 اگر کتون در ادرار وجود دارد، ورزش آرام نیز انجام ندهید، زیرا ممکن است وضعیت شما را بدتر کند. با پزشک خود تماس بگیرید یا بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنید.

6- دوش گرم بگیرید.

اگر در منزل هستید، حدود 15 دقیقه دوش گرم بگیرید. این کار باعث می شود جریان انسولین افزایش یابد و به سرعت باعث کاهش قند خون می شود. اطمینان حاصل کنید که آب خیلی داغ نیست.

قند خون خود را پس از دوش چک کنید و ببینید کاهش یافته است یا خیر. ممکن است بخواهید یک لیوان آب دیگر بخورید.

 در نظر داشته باشید که دوش گرم نیاز به گلوکز دارد و عضلات شما برای استفاده از آن گلوکز نیاز به انسولین دارند. این بدان معنی است که اگر در حال حاضر انسولین کافی ندارید، سطح قند خون شما افزایش می یابد.

7- با دکتر خود صحبت کنید.

اگر آب، قدم زدن و دوش گرم قند خون خود را به میزان قابل قبولی کاهش نداد، در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید .

 پزشک ممکن است بخواهد تست های بیشتر انجام دهد یا داروها یا برنامه درمانی شما را تغییر دهد.

 اطمینان حاصل کنید که قند خون بالا را با دقت ثبت می کنید. اگر رژیم و ورزش باعث افزایش قند خون نشده باشد، ممکن است به یک داروی دیگر نیاز داشته باشید تا قند خون را کنترل کنید.

 

 پایین آوردن قند خون

 

 

روش 2 :  تنظیم رژیم غذایی /رژیم غذایی و کاهش قند خون

1- پروتئین

پروتئین گرسنگی را برطرف می کند و به تثبیت قند خون کمک می کند. غذاهای پروتئین دار را دو یا سه بار در روز به رژیم خود اضافه کنید. از خوردن پروتئین با شکر اضافه اجتناب کنید، زیرا مشکل شما را بدتر می کند.

 یک قاشق غذاخوری نخود فرنگی بدون قند یا کره بادام دوز پروتئینی مورد نیاز شما را تامین می کند. همچنین یک مشت بادام یا یا یک تکه پنیر را امتحان کنید.

2- شربت سبزیجات تهیه کنید

سبزیجات برگ سبز مانند کاهو، کلم و اسفناج غنی از منیزیم هستند که به حمایت از سطوح قند خون کمک می کند. شربت سبزیجات مخلوطی از سبزی ها و میوه های موردنیاز می باشد.

می توانید طرز تهیه شربت سبزیجات را آنلاین پیدا کنید. نوع سبزیجات را که به طور مرتب تغییر دهید به طوری که طعم و مزه تکراری نشود.

 چند وعده شربت سبزیجات در روز می تواند به تثبیت قند خون در طول زمان کمک کند.

3- یک تکه چوب دارچین را امتحان کنید

دارچین غنی از کروم است، که در بعضی افراد به جذب گلوکز کمک می کند و ممکن است به کاهش قند خون کمک کند. اگر یک میان وعده پروتئین دار یا شربت پروتئین دار مصرف کرده اید، دارچین را نیز به آن اضافه کنید. برای مثال، سعی کنید بادام را با دارچین مصرف کنید یا میان وعده ها را با چاشنی دارچین مصرف کنید .

 

پایین آوردن قند خون فوری

 

4- دانه های بیشتری در رژیم غذایی خود جای دهید

دانه های کامل غنی از منیزیم هستند. در حالی که شواهد کافی برای نشان دادن اینکه منیزیم می تواند به کاهش قند خون شما کمک کند وجود ندارد، اما دیابت نوع 2 معمولا با کمبود منیزیم همراه است. ساندویچ را با نان گندم یا بلغور جو دوسر تهیه کنید یا از جو دوسر یا برنج قهوه ای برای تهیه پودینگ استفاده کنید. جو دوسر یک غذای متنوع است که می تواند در بسیاری از موارد استفاده شود.

 وقتی به نان می رسد بسیار مراقب باشید. در حالیکه جایگزین کردن آرد سفید با غلات کامل بهبود به حساب می آید، اما 2 تکه نان کامل می تواند قند خون را به اندازه بیش از 2 قاشق غذاخوری (29.6 میلی لیتر) شکر افزایش دهد. نان ممکن است قند اضافه داشته باشد.

5- رژیم غذایی گیاهی

بسیاری از افراد مبتلا به دیابت متوجه شده اند رژیم گیاهی راحت تر باعث تنظیم قند خون می شود. حتی اگر آماده نیستید سعی کنید محصولات گوشتی و لبنیات را در رژیم غذایی خود کاهش دهید تا به کاهش قند خون کمک کند.

 غذاهای گیاهی دارای مقدار زیادی فیبر هستند که باعث کاهش قند خون در جریان خون می شود و در طول زمان باعث تثبیت قند خون می شود.

 مقدار زیادی از غذاهای گیاهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 اگر لبنیات دوست دارید، در نظر داشته باشید که شیر پرچرب و خامه غلیظ مقادیر کمتری قند نسبت به انواع کم چرب دارد.

روش 3: ورزش کافی / ورزش و کاهش قند خون

1- حضور کتون ها را بررسی کنید.

اگر دچار دیابت هستید و قند خون بالا دارید، از یک نوار تست برای آزمایش ادرار برای کتون استفاده کنید. اگر تست شما کتون در ادرار را نشان داد، ورزش نکنید.کتواسیدوز دیابتی یک بیماری جدی است و می تواند مرگبار باشد. اگر آزمایش شما کتون در ادرار نشان داد، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید.

2- با قدم زدن شروع کنید.

ورزش منظم ساده ترین راه برای حفظ سطح قند خون سالم است. پیاده روی یک راه آسان برای شروع ورزش منظم است.  می خواهید ورزش با شدت متوسط انجام دهید- به طور کلی، باید در حین پیاده روی قادر به مکالمه با دیگران باشید. اگر نفس کم می آورید یواش تر پیاده روی کنید یا بایستید.  اگر نگران تنها بیرون رفتن هستید، همراه با دوست یا همسایه پیاده روی کنید.

 

پایین آوردن سریع قند خون

 

3- هدف 10 تا 15 دقیقه در روز است.

ورزش منظم به این معنی نیست که ساعت ها در روز در ورزشگاه ورزش کنید. تقریبا 10 تا 15 دقیقه فعالیت متوسط تا شدید در روز برای همه لازم است.  اطمینان حاصل کنید که قبل از ورزش و قبل از خنک شدن، بدن را گرم می کنید. به عنوان مثال، اگر به مدت 15 دقیقه پیاده روی می کنید، دو دقیقه اول و آخر با سرعت پایین تر راه بروید.

4- قند خون خود را به صورت دوره ای در طول ورزش بررسی کنید.

ورزش یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش سریع قند خون است، اما اگر ورزش بیش از حد شدید باشد، می تواند قند خون را افزایش دهد. اگر با قند خون بالا مشکلی دارید، قبل، در طول و بعد از ورزش آن را بررسی کنید.  همچنین مطمئن شوید در تلاش برای تثبیت قند خون خود با ورزش، به طور تصادفی باعث کاهش بیش از حد قند خون نمی شوید. اگر متوجه شدید قند خون به مقدار بسیار کم افزایش یا کاهش یافته است، بلافاصله ورزش را متوقف کنید.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار