با محصولات احراز هویت یوآیدی بیشتر آشنا شوید-راهبرد معاصر

با محصولات احراز هویت یوآیدی بیشتر آشنا شوید

یوآیدی به‌عنوان اولین سرویس ارائه‌دهنده خدمات احراز هویت دیجیتال در ایران است. با وجود اینکه مدت‌زمان کمی از آغاز فعالیت یوآیدی سپری شده است، محصولات متنوعی توسط این شرکت عرضه شده که توجه زیادی را به خود جلب کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 July 24
کد خبر: ۹۶۴۰۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ یوآیدی به‌عنوان اولین سرویس ارائه‌دهنده خدمات احراز هویت دیجیتال در ایران است. با وجود اینکه مدت‌زمان کمی از آغاز فعالیت یوآیدی سپری شده است، محصولات متنوعی توسط این شرکت عرضه شده که توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در حال حاضر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و قوه قضاییه به عنوان دو مورد از مهم‌ترین همکاران یوآیدی به شمار می‌روند که از خدمات احراز هویت دیجیتال (ekyc) این شرکت استفاده می‌کنند. در ادامه قصد داریم به معرفی سه مورد از مهم‌ترین محصولات احراز هویت یوآیدی اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

با محصولات احراز هویت یوآیدی بیشتر آشنا شوید

احراز هویت دیجیتال سامانه سجام

همان‌طور که می‌دانید برای دریافت کد بورسی لازم است تا دو مرحله پشت سر گذاشته شود؛ ابتدا باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام کنید و در ادامه باید کار احراز هویت فرد متقاضی انجام شود. درگذشته نه‌چندان دور فرآیند احراز هویت متقاضیان تنها به‌صورت حضوری امکان‌پذیر بود و افراد باید به مراکز مجاز که توسط سامانه سجام معرفی می‌شد، مراجعه می‌کردند.

 

از سال 1399 باتوجه‌به آزادسازی سهام عدالت به یکباره طیف گسترده‌ای از مردم برای دریافت کد بورسی اقدام کردند. از طرفی با شیوع ویروس کرونا در کشور ضرورت انجام فرآیند احراز هویت به‌صورت غیرحضوری بیش‌ازپیش احساس می‌شد. در همین راستا یوآیدی با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار، زیرساخت این کار را فراهم کرد. در حال حاضر متقاضیان دریافت کد بورسی می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه سجام، کار احراز هویت خود را به‌صورت غیرحضوری ظرف چند دقیقه با یوآیدی انجام دهند.

 

این فرآیند به کمک موبایل‌های هوشمند انجام می‌شود و افراد می‌توانند به کمک دو اپلیکیشن آپ و 724 از خدمات شرکت یوآیدی بهره‌مند شوند. مراحل احراز هویت سجام در حالت کلی به‌صورت زیر خلاصه می‌شوند:‌

 

1- واردکردن کد ملی و کد پیگیری 10 رقمی که پس از ثبت‌نام در سجام دریافت می‌کنید.

2- پرداخت کارمزد

3- ثبت نمونه امضای الکترونیکی فرد متقاضی

4- احراز هویت آنلاین از طریق ویدئو سلفی

5- دریافت پیامک حاوی کد بورسی

اگر تمام مراحل فوق را طبق راهنمای مندرج در اپلیکیشن‌ها انجام دهید، ظرف کمتر از 10 دقیقه می‌توانید کار احراز هویت را به‌صورت غیرحضوری به پایان برسانید.

 

احراز هویت دیجیتال سامانه ثنا

چند سالی است که قوه قضایی فرآیند ارسال ابلاغیه‌ها به‌صورت حضوری را متوقف کرده است و با ایجاد سامانه ثنا، ارسال و پیگیری ابلاغیه‌ها را به‌صورت الکترونیکی در دستور کار خود قرار داده است. هر فرد که پرونده‌ای در محاکم قضایی دارد، باید برای افتتاح حساب کاربری در سامانه ثنا اقدام کند. برای این منظور نیاز به فرآیند احراز هویت وجود دارد. این فرآیند در حال حاضر به‌صورت غیرحضوری توسط سامانه ثنا قابل انجام است. زیرساخت لازم برای این منظور توسط یوآیدی در همکاری با قوه قضاییه ایجاد شده است.

 

سامانه ثنا بخش قابل توجهی از مراجعات به محاکم قضایی را کاهش داده است. افراد برای ارائه و پیگیری دادخواست، محاسبه هزینه دادرسی، درخواست گواهی عدم سوءپیشینه، اطلاع‌رسانی از شرایط پرونده در حال رسیدگی، ارائه مدارک و مستندات پرونده، استعلام مدارک قضایی و درخواست صدور سند مالکیت باید از طریق سامانه ثنا اقدام کنند.

 

احراز هویت ثنا از طریق یوآیدی در حداقل زمان ممکن انجام می‌شود و افراد پس از آن می‌توانند به‌راحتی به خدمات قوه قضاییه دسترسی داشته باشند. احراز هویت در این سامانه با ثبت نمونه امضا و همچنین ضبط ویدئو سلفی چند ثانیه‌ای قابل انجام است.

 

احراز هویت دیجیتال صرافی‌های رمزارزها

صرافی‌های ارزهای دیجیتال نیز به عنوان بسترهایی جدید به شمار می‌روند که به‌منظور ایجاد زیرساخت خرید و فروش رمزارزها در کشور ایجاد شده‌اند. این صرافی‌ها محل تبادلات مالی بسیار زیادی هستند و به همین دلیل مسئله احراز هویت کاربران و تأمین امنیت آن‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین دولت‌ها روی مسئله پول‌شویی‌های احتمالی که ممکن است در بستر این صرافی‌ها رخ بدهد، حساس هستند. به همین دلیل نخستین گام که باید توسط این صرافی‌ها برداشته شود، احراز هویت کاربران است.

 

هر کاربر برای آغاز فعالیت خود در یک صرافی نیاز به افتتاح حساب کاربری دارد. برای این منظور ابتدا باید احراز هویت او به‌صورت کامل صورت بگیرد. در این راستا یوآیدی خدمت جدید به صرافی‌ها ارائه می‌دهد و زیرساخت لازم برای انجام فرآیند احراز هویت دیجیتال را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

 

استفاده از محصول احراز هویت صرافی های رمز ارز یوآیدی باعث اعتمادسازی برای صرافی‌ها، ایجاد ثبات در بازار رمزارزها، کاهش احتمال وقوع جرایم مالی مانند پول‌شویی و افزایش بهره‌وری آن‌ها می‌شود. کاربران صرافی‌ها نیز با خیال آسوده‌تر نسبت به استفاده از صرافی‌ها اقدام می‌کنند.

 

کلام پایانی

یوآیدی در ابتدای یک مسیر طولانی قرار دارد. سیستم احراز هویت دیجیتال یوآیدی خدمات بسیار خوبی را در مدت‌زمان کوتاهی که از آغاز به کار آن سپری شده است، به دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف ارائه کرده است. دستاوردهای بسیار خوبی در همین مدت‌زمان کوتاه حاصل شده است که نوید آینده کاملاً روشن و درخشانی را می‌دهد. یوآیدی گامی بزرگ در زمینه تحقق دولت الکترونیک به شمار می‌رود. ما متعهد هستیم که برای ارائه خدمات بهتر به ایرانیان تلاش روزافزون خود را ادامه دهیم.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار