اولویت‌های کلیدی دولت کدامند؟-راهبرد معاصر
مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد ادای احترام 90 تن از سران و مقامات کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای به مقام رئیس جمهور شهید و همراهان حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی امیر سرتیپ هادیان: یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند بیانیه پایانی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد تشییع پیکر شهدای کادر پرواز شهادت در پایگاه یکم شکاری ارتش رهبر انقلاب در دیدار «رئیس مجلس لبنان»: ملت ایران از حادثه تلخ اخیر به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد رهبر انقلاب در دیدار «رئیس جمهور تونس»: همدلی‌های کنونی میان ایران و تونس باید تبدیل به همکاری‌های میدانی شود امیر قطر با رهبر انقلاب دیدار کرد رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر پاکستان: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه شد رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد وزیر خارجه مصر: خواستار تقویت روابط با ایران هستیم حسینی‌پور سرپرست معاونت امور مجلس رئیس‌‎جمهور شد
حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با راهبرد معاصر پاسخ داد:

اولویت‌های کلیدی دولت کدامند؟

حسین کنعانی مقدم، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی پیرامون اولویت‌های کلیدی دولت و حاکمیت در آغاز به کار دولت سیزدهم گفت: به نظر می‌رسد مهمترین مسائلی که دولت در شش ماه آینده باید مد نظر قرار دهد افزایش واکسیناسیون عمومی، تامین سلامت جامعه و بازگشت نیروی کار به بازار کار است. پس حل این مسائل کلیدی، موضوع ساماندهی بازار اقتصادی کشور نیز اهمیت بسزایی برخوردار است.
حسین کنعانی مقدم؛ فعال سیاسی اصولگرا
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 August 27
کد خبر: ۹۹۹۰۱

اولویت‌های کلیدی دولت در گام اول

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ هیات دولت به غیر از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با رای بالا وارد کابینه شدند و نام آنها به عنوان وزرای دولت سیزدهم ثبت گردید. دولتی که کار سختی در پیش رو دارد و باید معیشت مردم را ساماندهی نماید. دولتی که باید آواربرداری های زیادی انجام دهد تا بلکه اقتصاد به حالت نرمال باز گردد. حسین کنعانی مقدم کارشناس سیاسی در گفت و گو با راهبرد معاصر به این موضوع پرداخته و اولویت های کاری دولت و مجلس را مورد اشاره قرار داده است.


حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت و گو با راهبرد معاصر به فعالیت مجلس برای بررسی صلاحیت اعضای پیشنهادی کابینه آقای رئیسی در روزهای گذشته پرداخت و در این باره گفت: خوشبختانه ملت ایران و افکار عمومی شاهد این موضوع بودند که مجلس شورای اسلامی با تمام قوت و قدرت و توان خود بعد از انتشار اسامی کابینه مورد نظر آقای رئیسی دست به کار شد تا صلاحیت ها را مورد نقد و بررسی قرار دهد فارغ از هر گونه بحث جناحی و سیاسی این موضوع توسط مجلس شورای اسلامی به خوبی و با مدیریت جامعی انجام شد.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی توانست برنامه های کابینه پیشنهادی را فارغ از هرگونه جناح بندی سیاسی به طور همه جانبه ای بررسی کند، سخنان مخالفین و موافقین را بشنود و به صورت زنده در صحن مجلس و در رسانه ملی مردم را از نزدیک با وزرای پیشنهادی آشنا کند.


کنعانی مقدم دراین باره خاطر نشان کرد: این مسئله نشان دهنده آن است که مجلس برای کمک به دولت آینده تمام تلاش خود را به کار گرفت تا بهترین افراد به عنوان وزرای دولت سیزدهم انتخاب شوند. البته به نظر می‌رسد مجلس به اعتمادی که مردم با آقای رئیسی کردند و به ایشان رای دادند اعتماد کرد.


کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: بنابراین عملا می‌توان گفت اعتماد مجلس به اعتماد مردم به شخص رئیس جمهور، برنامه ها و وعده هایش باعث شد تا اعضای کابینه رای بالایی بیاورند گرچه برخی از این افراد در تراز گام دوم انقلاب نیستند اما اعتماد مجلس به این وزرا باعث شد به غیر از یکی از وزرای پیشنهادی همه رای اعتماد بگیرند.


کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دولت در شش ماه آینده وظایف سنگینی برعهده دارد گفت: بی شک دولت در شش ماه آینده باید در گام های اول به مطالبات مهم مردم پاسخ قابل توجهی بدهد، ضمن اینکه به شدت نیازمند همکاری مجلس با دولت آقای رئیسی هستیم.


کنعانی مقدم خاطر نشان کرد: دولت تا پایان سال باید اقداماتی را انجام دهد که اعتماد نمایندگان به هیئت دولت پاسخ مثبتی دریافت کند. به نظر می‌رسد مهمترین مسائلی که دولت در شش ماه اینده باید مد توجه قرار دهد افزایش واکسیناسیون عمومی و تامین سلامت جامعه و بازگشت نیروی کار به بازار کار است. این مساله در وهله اول حائز اهمیت است بعد از آن موضوع ساماندهی بازار اقتصادی کشور نیز بسیار حائز اهمیت است.


این کارشناس مسائل سیاسی گفت: امیدواریم مجلس و دولت با سیاست گزاری های درست به وفاقی درباره کاهش نرخ تورم و جلوگیری از گرانی برسند. ضمن اینکه باید مساله کاهش ارزش پول ملی و بحث تورم و مهار رشد نقدینگی نیز به سرعت در دستور کار دولت قرار بگیرد.


وی در این باره تصریح کرد: به عبارت بهتر، دولت باید برنامه کوتاه مدت دو ماهه ای برای این مسائل داشته باشد تا در دراز مدت مسائل به صورت ریشه ای حل و فصل شود تا مردم ثمره شیرین اعتمادی که به دولت و رئیس‌جمهور کردند را در عمل ببینند در غیر این صورت به نظر می‌رسد دولت باید اقدامات جدی‌تری را در دستور کار قرار دهد تا مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم حل و فصل شود.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده