ناوگروه هفتادوپنجم نیروی دریایی ارتش وارد آبهای کشورمان شد
هفتادوپنحمین ناوگروه نیروی دریاییارتش به آبهای سرزمینی ایران رسید 
به گزارش راهبرد معاصر؛ ناوگروه هفتادوپنجم نیروی دریایی ارتش با استقبال شناورهای رزمی و جنگندههای نیروی هوایی ارتش وارد آبهای سرزمینی ایران شد.
هفتادوپنجمین ناگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن ایرانی سهند و ناوبندر مکران پس از 133 روز دریانوردی در دریاهای آزاد و اقیانوسها و طی 44 هزار کیلومتر، به آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران رسید و مورد استقبال دو فروند شناور رزمی ناوتیپ سطحی از منطقه یکم نیروی دریایی و 2 فروند جنگده شکاری پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی نیروی هوایی ارتش مستقر در بندرعباس قرار گرفت.
این ناوگروه 12 اردیبشهت ماه با هدف ارتقای اقتدار دریایی، تامین امنیت خطوط دریانوردی و تقویت دیپلماسی دریایی راهی مأموریت دریانوردی در اقیانوس هند، اطلس جنوبی و شمالی شد و با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی حامل پیام صلح و دوستی ملت بزرگ ایران بود./تسنیم