هفته آینده فیس‌بوک تغییر نام خواهد داد-راهبرد معاصر
داروی جدید در آزمایش‌ها، ممکن است روند پیشرفت بیماری پارکینسون را کند کند قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است خبر جدید وزیر ارشاد درباره هنرمندان ممنوع الفعالیت سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ قصاص برای عامل جنایت در بازی خرس وسطی فیلم / گل اول مس رفسنجان به پرسپولیس در دقیقۀ ۴ پیاده‌روی روزانه می‌تواند افسردگی را کاهش دهد لحظهٔ هجوم خودرو به میان جمعیت در آلمان با دست‌کم ۱۱ کشته + فیلم وقوع زلزله ۴ ریشتری در هفتکل ایران ۱۵ - ۱۱ پرتغال/ صعود واترپلو ایران به نیمه نهایی سطح ۲ کاپ جهانی  برتری استقلال مقابل آلومینیوم در ۴۵ دقیقه اول  تساوی یک نیمه‌ای هوادار و نساجی ترکیب آلومینیوم و استقلال اعلام شد
یک منبع خبری:

هفته آینده فیس‌بوک تغییر نام خواهد داد

سایت Verge به نقل از منابع آگاه خبر داد شرکت شبکه اجتماعی فیس بوک قصد دارد نامش را تغییر داده و هفته آینده نام جدیدی را اعلام کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 20
کد خبر: ۱۰۶۱۵۵

به گزارش راهبر معاصر، سایت Verge خبر داد مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک قصد دارد در کنفرانس سالانه کانکت این شرکت که ۲۸ اکتبر برگزار می‌شود، درباره تغییر نام صحبت کند اما این برنامه ممکن است زودتر اعلام شود. فیس بوک در واکنش به این خبر اعلام کرد درباره شایعات اظهارنظر نمی‌کند.

این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که فیس بوک با تفحص فزاینده دولت آمریکا در خصوص شیوه‌های کسب و کارش روبرو شده است. نمایندگان هر دو حزب این شرکت را به ستوه آورده‌اند که حاکی از خشم فزاینده در کنگره نسبت به فیس بوک است.

تغییر برند، اپلیکیشن شبکه اجتماعی فیس بوک را یکی از محصولات بسیار در کنار اینستاگرام، واتس‌اپ و آکیلیوس می‌سازد که تحت کنترل این شرکت مادر قرار دارند.

تغییر برند با هدف توسعه خدمات، برای شرکتهای "سیلیکون ولی" غیرمتداول نیست.

گوگل آلفابت را به عنوان یک شرکت هولدینگ در سال ۲۰۱۵ تاسیس کرد تا فراتر از کسب و کار جست و جو و تبلیغات توسعه پیدا کرده و بر کسب و کارهای دیگری از واحد خودروی خودران و فناوری سلامت تا فراهم کردن خدمات اینترنت در مناطق دوردست نظارت کند.

اقدام برای تغییر برند همچنین منعکس کننده تمرکز فیس بوک به ساخت متاورس است؛ دنیای آنلاینی که در آن افراد می‌توانند از دستگاههای مختلف برای حرکت و ارتباط در یک محیط مجازی استفاده کنند.

فیس بوک در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سرمایه گذاری سنگینی کرده و قصد دارد حدود سه میلیارد کاربر خود را از طریق دستگاهها و اپلکیشنهای متعدد وصل کنند. این شرکت برای کمک به ساخت متاورس، قصد دارد ۱۰ هزار شغل در اتحادیه اروپا در پنج سال آینده ایجاد کند.

زاکربرگ از ژوییه درباره متاورس صحبت کرده است. این کلمه که نخستین بار سه دهه پیش در یک رمان تخیلی بکار برده شد، توسط شرکتهای فناوری دیگر مانند مایکروسافت هم اشاره شده است.

بر اساس گزارش رویترز، سایت Verge اعلام کرده که نام احتمالی ممکن است با Horizon ارتباط داشته باشد. فیس بوک اخیرا پلتفرم بازی واقعیت مجازی در دست توسعه خود را از Horizon به Horizon World تغییر نام داد./ایسنا

ارسال نظر