آغاز پرداخت معوقه‌های فرهنگیان بازنشسته از ماه آینده + فیلم افزایش ۶ درجه‌ای دمای هوای تهران تا روز یکشنبه انهدام شبکه فساد مالی در یکی از ادارات قرچک ممنوعیت سراسری طبخ و عرضه کوسه و سفره‌ماهی هشدار وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران طی ساعات آینده  ۸۸ ایرانی محبوس در زندان‌های مالزی به کشور منتقل شدند/ انتقال دو زندانی زن مالزیایی از ایران انتصاب سرپرست جدید دانشگاه تهران / محمدحسین امید کیست؟ چرا بیشتر مدارس فردا تعطیل شد؟ / احتمال تعطیلی مدارس تهران وجود دارد هشدار وزارت بهداشت در پی وقوع طوفان گرد و غبار مدارس این منطقه فردا چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه تعطیل شدند گرد و غبار مدارس برخی شهرهای کردستان را سه‌شنبه تعطیل کرد تمام مدارس این استان فردا (سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت) تعطیل شد ثبت‌نام کلاس اولی‌ها به تعویق افتاد + فیلم نوبت صبح مدارس ۱۴ شهر خوزستان دوشنبه تعطیل شدند تاریخ بارش‌های بهاری در استان‌های مختلف؛ مردم مراقب باد شدید باشند

فیس بوک نام خود را به «متا» تغییر داد

مارک زاکربرگ مدیر عامل اجرایی و بنیان‌گذار فیس بوک، دقایقی پیش نام جدید این شرکت فعال در زمینه تکنولوژی را متا (Meta) اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۲ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 29
کد خبر: ۱۰۷۲۱۷

به گزارش راهبرد معاصر، سایت خبری The Verge اعلام کرد که زاکربرگ در اظهارات خود برای معرفی نام جدید این شرکت، گفت: ما شرکتی هستیم که فناوری‌های ارتباطی را تولید می‌کنیم. همراه یکدیگر ما سرانجام می‌توانیم مردم را در مرکز فناوری خود قرار دهیم؛ و همچنین همراه با یکدیگر ما می‌توانیم اقتصاد خلاق بسیار بزرگ‌تری را پایه بگذاریم. تا به این طریق چیزی که هستیم و چیزی که امید داریم بسازیم را بازتاب دهیم.

زاکربرگ همچنین اعلام کرد که نام کنونی شرکت نمی‌تواند به صراحت تمام زمینه‌های فعالیت آن را پوشش دهد و هنوز هم به یک محصول خاص اشاره می‌کند و او مشخصاً باور دارد که تحت این نام جدید، این رویه هم تغییر خواهد کرد.

وی گفت:، ولی من امیدوارم که در مرور زمان به عنوان یک شرکت متاورس شناخته شویم.

زاکربرگ در حال حاضر آی‌دی @meta را روی توییتر در اختیار دارد. همچنین او مالکیت دامنه meta.com را نیز در اختیار دارد که اکنون کاربران با ورود به آن، به یک صفحه جدید خوش آمدگویی از شرکت فیس بوک همراه با تغییرات جدید مواجه می‌شوند.

زاکربرگ مدتی پیش در مصاحبه با The Verge، منبع همین خبر، اعلام کرد که فیس بوک طی سال‌های آتی از یک شبکه اجتماعی صرف، به شرکتی تبدیل خواهد شد که بیش از هر چیز به دلیل واقعیت جایگزین یا همان متاورس شناخته خواهد شد.

این میلیاردر مدتی پیش در بلاگ شخصی خود تایید کرد که این تغییر نام، منجر به تغییر ساختار اصلی شرکت نخواهد شد، اما گزارش مالی مسلماً تغییر خواهد کرد.

در حال حاضر گمانه‌زنی‌ها با یادآوری ری‌برند گوگل در سال ۲۰۱۵ که به یکی از شرکت‌های اصلی زیرمجموعه هولدینگ آلفابت تبدیل شد، این‌طور پیش‌بینی می‌کنند که فیس بوک هم روند نسبتاً مشابهی را دنبال خواهد کرد. در رابطه با فیس بوک، اپلیکیشن «آبی» این شرکت در کنار اینستاگرام، واتساپ و آکیولوس زیرمجموعه این نام جدید به فعالیت خود ادامه خواهد داد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده