ابزار جدید محاسبه مستمری رونمایی شد / متناسب‌سازی بازنشستگان چقدر است؟ قیمت نفت امروز چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ بارگذاری فیش حقوقی خرداد بازنشستگان اختلال خدمات کارت‌محور بانک‌ها رفع شد قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵/ دلار در این کانال مهم قیمتی جابه‌جا شد + جدول پیش‌بینی دویچه‌بانک درباره قیمت طلا/ مسیر طلا کجاست؟ آخرین وضعیت اختلال بانکی/ چه زمانی همه خدمات به حالت عادی بازمی‌گردد؟ قیمت‌های عجیب میوه در بازار/ گیلاس، زردآلو، هلو و موز چند؟ رفع اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب خدمات کارتی کدام بانک‌ها مختل شده است؟ فرودگاه‌های تهران چه روز‌هایی تعطیل شدند؟ آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد قیمت بلیت اتوبوس تهران-کربلا تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید

تعداد جایگاه های بنزین ۱۵۰۰ تومانی چقدر است؟

تعداد جایگاه های بنزین ۱۵۰۰ تومانی چقدر است؟ روز سه‌شنبه، سامانه هوشمند سوخت‌گیری در معرض حمله سایبری قرار گرفت. پس از آن شرکت ملی توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی چند جایگاه معرفی کرد. این شرکت ادعا کرده بود که مردم با مراجعه به این جایگاه‌ها، می‌توانند بنزین سهمیه‌ای بزنند. اما بنزین سهمیه‌ای، کی به این جایگاه‌ها رسید؟
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 31
کد خبر: ۱۰۷۵۸۹

به گزارش راهبرد معاصر روز سه‌شنبه، سامانه هوشمند سوخت‌گیری در معرض حمله سایبری قرار گرفت. پس از آن شرکت ملی توزیع و پخش فرآورده های نفتی چند جایگاه معرفی کرد. این شرکت ادعا کرده بود که مردم با مراجعه به این جایگاه‌ها، می‌توانند بنزین سهمیه‌ای بزنند.

مدیر عامل پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگوی زنده خبری وعده داده بود که قرار است روز شنبه، ۲۱۰۰ جایگاه سوخت سهمیه‌ای توزیع کنند. این رقم امروز به ۳۲۰۰ جایگاه رسید.

 

با این حال، مشاهدات میدانی خبرنگار تجارت‌نیوز و گزارش‌های مردم به این رسانه حاکی از این بود که بنرین سهمیه‌ای تا ظهر دیروز در جایگاه‌ها نبوده است. رانندگان حتی دیگر جلوی پمپ‌بنزین‌ها صف‌های طولانی هم نبسته بودند چون تقریبا همه جایگاه‌ها سوخت‌گیری آزاد داشتند.

یکی از رانندگان تاکسی شاکی می‌گفت: به خاطر کارم باید تا حالا به ده‌تا پمپ بنزین از این لیست رفتم! هیچ‌کدوم بنزین سهمیه‌ای نداشتند!

 

برخی رانندگان هم برای پیدا کردن بنزین ۱۵۰۰ تومانی از جایگاهی به جایگاه دیگر بنزین سوزاندند.

یک راننده دیگر با لحنی مضطربانه گفت: می‌گن میدون خراسون بنزین سهمیه‌ای داره! رفتم، نبود! حالا هم مجبور شدم اینجا بیام و آزاد بزنم. آخه نمی‌دونید با این کرایه‌ها، بنزین آزاد اصلا نمی‌صرفه!

مشکلات مردم تا ظهر ادامه داشت و تا نزدیک غروب ادامه داشت. انندگان تاکسی هم که نتوانسته بودند بنزین بزنند، یه‌یک‌باره، نرخ کرایه را خودسر بالا برده بودند.

 

البته، ماجرا از زبان خود رانندگان تاکسی جور دیگری به نظر می‌آمد. یکی از این رانندگان تاکسی که معتقد بود رسانه‌ها در حق‌شان کم اجحاف نکرده‌اند، می‌گفت: « فکر می‌کنی کرایه زیاد گرفتن خیلی راحته؟ تاکسی‌رانی بفهمه ۱۰۰ تومن بالای نرخ مصوب گرفتیم، برخورد می‌کنه! ولی وقتی بنزین ۳ هزار تومانی زدی، چطوری مسافر را با کرایه قبلی ببری؟ شما فقط بلدید بگید راننده تاکسی‌ها کرایه را بالا بردند اما نمی‌بینید ما هم زندگی داریم!»

 

با این حال پس از گذشت مدت زمانی تقریبا مشکل حل شد و بنزین سهمیه‌ای تقریبا به تمام جایگاه‌های اعلام شده سوخت بازگشت. جایگاه‌های مرکز شهر نسبتا خلوت بودند و شبیه به قبل سوخت‌گیری می‌کردند.

وزیر نفت وعده داد که احتمالا ماه دیگر، سهمیه جبرانی به همه رانندگان اختصاص داده می‌شود. سهمیه‌ای که می‌گویند احتمالا ۶۰ لیتر است./تجارت نیوز

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار