نامه عجیب «ایاد علاوی» برای «بایدن»-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

نامه عجیب «ایاد علاوی» برای «بایدن»

«ایاد علاوی» با ارسال نامه سرگشاده‌ای برای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، نسبت به اوضاع داخلی عراق و شرایط منطقه‌ای هشدار داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 14
کد خبر: ۱۰۹۶۱۷

به گزارش راهبرد معاصر، «ایاد علاوی»، چهره سیاسی جبهه ملی عراق با ارسال نامه سرگشاده برای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، نسبت به اوضاع داخلی عراق و شرایط منطقه‌ای هشدار داد.

علاوی در این نامه از بایدن می‌خواهد که به ناآرامی‌های خطرناکی که امنیت و ثبات منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد توجه کند و تحلیلی مناسب و فوری برای بازنگری کلی در این شرایط را در نظر بگیرد.

در این نامه ایاد علاوی با اشاره به زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ و سرنگونی صدام؛ می‌گوید که در آن زمان پس از سقوط صدام اقدامات و تصمیمات آمریکا در عراق غیر حکیمانه بود و این موضوع باعث شد سیاست گذار‌های آن زمان به سوی انحلال نهاد‌های دولتی کشیده شود.

به گفته علاوی قانون ریشه کنی حزب بعث باعث شکل‌گیری رویکرد منحوس طایفه‌گری و به وجود آمدن روند سیاسی بسیار بدی در عراق شد. علاوی در پایان نیز از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد تا افراد مورد اعتمادی را جهت شکل‌گیری حاکمیت فعال و خوب برای عراق اعزام کند.

علاوی در حالی در این نامه از بایدن خواستار اعزام مأموران آمریکایی شده که پارلمان عراق براساس درخواست عراقی‌ها از دو سال گذشته خواستار خروج کامل نیرو‌های آمریکایی است./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار