واکنش محمد مخبر به فعال شدن اسنپ بک؛ ایران چالش را به فرصت تبدیل می‌کند علم‌الهدی: مشکل آمریکا دین‌داری، استقلال و عزت ایران است عارف: جامعه در پرداخت مالیات نباید احساس ظلم کند خطیب نماز جمعه تهران: انقلاب اسلامی پرچم عفاف و هویت زن مسلمان را برافراشت قائم‌پناه: دغدغه پزشکیان، ارتقای جایگاه، کرامت و اثربخشی کارمندان است رفیع‌زاده: اصلاح نظام اداری و کوچک‌سازی دولت ادامه‌دار خواهد بود پزشکیان: تلاش ما این است که اسنپ‌بک فعال نشود شهادت یک بسیجی در عملیات تروریستی در ایرانشهر سردار کارگر: در برابر جنگ ترکیبی دشمن، تهاجم ترکیبی خواهیم داشت جلسه فوق‌العاده دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور سردار دلیری: تروریست‌های اسرائیلی ‌منتظر پاسخ محکم نیروهای مسلح ایران باشند‌ مخبر: اگر اقتدار ملی کشور حفظ شود دشمن به فکر جنگ نمی‌افتد سرلشکر موسوی: ایران به دنیا ثابت کرده که هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبوده است پزشکیان: هیچ مانعی برای همکاری‌های تهران-مسکو وجود ندارد اعلام ساعت کاری جدید ادارات، مدارس و بانک‌ها

واکنش به واردات خودروی دست دوم به کشور

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس واردات خودروی دست دوم به کشور را توهین به مردم و ضرر به تولید دانست.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - 2021 November 23
کد خبر: ۱۱۰۸۹۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  در تشریح نشست امروز (سه شنبه دوم آذر ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در جلسه امروز وضعیت ناوگان حمل و نقل یعنی اتوبوس درون شهری، اتوبوس برون شهری، مینی‌بوس، کامیون، ون و کشنده‌ها با حضور آقای نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خودروسازان، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور و... بررسی شد.

 

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت دوازدهم اجازه واردات خودروهای سنگین دست دوم را داد که انتظار می‌رود دولت سیزدهم از این اقدام جلوگیری کند، افزود: در جلسه امروز تولیدکنندگان اعلام کردند که توانایی تولید اتوبوس، کامیون، کشنده و... را دارند، به این معنا که در صورت تامین منابع مالی، امکان تولید نیاز کشور را دارند.

 

وی اضافه کرد: در این شرایط انتظار می‌رود دولت با برنامه ریزی مناسب و اقدامات فوری نیاز کشور به نوسازی ناوگان حمل و نقل را برطرف کند تا با تحقق این مهم از یک سو سازوکاری برای تقویت تولیدکنندگان و تامین منابع مالی موردنیاز آن‌ها فراهم شود و از سوی دیگر مکانیسمی پیش‌بینی شود که رانندگان بتوانند خودروهای سنگین را به راحتی خریداری کنند و در مضیقه قرار نگیرند.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم واردات خودروی دست دوم به کشور را توهین به مردم و ضرر به تولید دانست و ادامه داد: از آنجا که خودروهای دست دوم وارداتی خدمات پس از فروش ندارد در واقع این خودروهای بی شناسنامه هستند و رانندگان این خودروهای سنگین، امنیتی ندارند زیرا قطعات موردنیاز برای خودروی آن ها به سختی پیدا می‌شود.

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در این نشست مقرر شد که وزارتخانه‌های صمت، راه و شهرسازی و کشور تا هفته آینده جمع‌بندی‌های لازم را انجام دهند و بسته پیشنهادی مربوط به راهکارهای نوسازی حمل و نقل را که باید برای تصویب به شورای اقتصاد ارسال شود را در اختیار کمیسیون صنایع و معادن قرار دهند.

 

اکبری تالارپشتی افزود: در ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و تبصره 14 قانون بودجه سالانه، سهمی برای نوسازی حمل و نقل در نظر گرفته شده که دولت باید با استفاده از این ظرفیت‌ها اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل را انجام دهد./ فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار