جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد

شرط کاهش قیمت خودرو اعلام شد+ جزئیات

وزیر صمت در حالی وعده کاهش قیمت خودرو در بازار را داده است که کارشناسان معتقدند کاهش قیمت نیازمند شروطی از جمله اصلاح یا حذف قیمت‌گذاری دستوری و افزایش تیراژ تولید است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 01
کد خبر: ۱۱۱۸۵۳

به گزارش راهبرد معاصر، حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو  گفت: قیمت گذاری دستوری مانند زمانی است که شما یک بنگاه دارید و برای تولید محصولات خود به یک قیمت تمام شده ای می رسید و به شما می‌گویند این محصولی که تولید کرده اید صرف نظر از این‌که قیمت تمام شده شما چه هست باید به قیمتی که ما می گوییم بفروشید.

 

وی در ادامه افزود: آنچه که اتفاق می افتد این است که به تولیدکننده اجازه نمی دهند محصول خود را سودده به بازار عرضه کند و این اتفاق صدمات زیادی از لحاظ نقدینگی به تولیدکننده وارد می کند.


کریمی سنجری در ادامه افزود: قیمت گذاری دستوری، شرکت های خودروساز را از تحقیق و توسعه دور کرده و زیان انباشته به آنها تحمیل کرده است.


این کارشناس اقتصادی در ادامه گفت: قیمت گذاری دستوری باید حذف شود و بنده در اظهارات مقامات دولتی وعده هایی می بینم که اگر این وعده ها بخواهد محقق شود حتما باید قیمت گذاری دستوری برداشته شود و پیش نیاز تحقق وعده های دولتمردان این است که سیاست مداخله دولت در بخشی از اقتصاد باید از میان برداشته شود و اگر قیمت گذاری دستوری برداشته نشود تحقق وعده های دولت به‌نظر غیرعملیاتی خواهد شد.

 

 


سپهر زنگنه، کارشناس بازار خودرو نیز در پاسخ به این پرسش که قیمت گذاری دستوری تاکنون چه آسیب هایی به صنعت خودرو وارد کرده است، گفت: ملاحظات حاکی از آن است که قیمت گذاری دستوری بیشتر بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده است.
وی گفت: قیمت گذاری دستوری بیشتر به مصرف کنندگان آسیب وارد کرده است و مشتریان واقعی در حال حاضر با قیمت های گزاف خودرو را خریداری می کنند و افرادی که واسطه و دلال هستند و نمایشگاه داران که مالیاتی نیز نمی پردازند، بیشتر از خرید و فروش خودرو سود می برند.


زنگنه با ابراز مخالفت در حوزه قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو؛ گفت: بنده در عین حال که مخالف قیمت گذاری دستوری در صنعت خودروسازی هستم موافق خصوصی سازی صنعت خودرو نیز هستم و به نظر بنده صنعت خودروسازی ایران باید با همکاری با شرکت های خارجی در تولید خودروهای روز دنیا تیراژ خود را افزایش دهند./خبرآنلاین

ارسال نظر
آخرین اخبار