وزیر کار خبر داد: صدور مجوز مشاغل خانگی ظرف ۳ روز-راهبرد معاصر

وزیر کار خبر داد: صدور مجوز مشاغل خانگی ظرف ۳ روز

عبدالملکی گفت: طبق مصوبه امروز مقرر شد که ظرف ۳ روز کاری مجوز مشاغل خانگی بررسی و تایید یا رد شود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۸ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 29
کد خبر: ۱۱۵۷۳۳

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در دومین جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال جاری گفت: مشاغل خانگی نقش مهمی در زیست بوم ملی اشتغال دارند چراکه سرمایه کم‌تری نیاز دارند و حداقل هزینه مکان ندارند و همچنین نسبت مستقیمی به توسعه اقتصاد و کشور دارند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در ایران ظرفیت بالایی به دلیل تنوع بالای جغرافیایی، قومیتی و فرهنگی برای مشاغل خانگی وجود دارد، اما در طول ۵ سال ۲۴۰ هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی اتفاق افتاده و اصلا قابل قبول نیست و با روش گذشته دستاورد خوبی نخواهیم داشت در دوره‌ی جدید اتفاقات اساسی نیاز است که تسهیل و کاهش زمان صدور مجوز‌ها از آن است.

عبدالملکی ادامه داد: دستگاه‌های متولی موظف هستند با همکاری ستاد مشاغل خانگی شرایط صدور مجوز را طوری تنظیم کنند که هر کسی بتواند با ثبت کردن اطلاعات کار خود را آغاز کند و سخت‌گیری قبل از صدور مجوز به نظارت بعد از شروع کار تبدیل خواهد شد.

وی افزود: فعالیت‌های کسب‌وکار به سه دسته تقسیم می‌شوند دسته اول فعالیت‌های ممنوع که به هیچ وجه نباید انجام شوند مشخص و اعلام شود دسته‌ی دوم فعالیت‌های مجاز که باید تاییدیه دریافت کنند و گروه سوم فعالیت‌های باز خواهد بود یعنی هر فعالیتی به جز دو مورد اول صرفا با ثبت در سامانه اجازه فعالیت خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مصوبه امروز این است که ظرف ۳ روز کاری مجوز مشاغل خانگی بررسی و تایید یا رد شود اگر در طول ۳ روز اعلام نشد سیستم به طور اتوماتیک مجوز را صادر خواهد کرد.

عبدالملکی سازوکار نظارت بر مشاغل خانگی ثبتی را این‌گونه بیان کرد: هنگام ثبت اطلاعات در سامانه یک تعهدنامه وجود دارد که صاحبان مشاغل باید پر کنند تا بی نظمی و هرج و مرج رخ ندهد و کار دستگاه‌های اجرایی از امروز آغاز می‌شود ظرف ده روز آینده دستگاه‌ها باید لیست خود را به ما اعلام کنند در غیر این صورت در گروه سوم قرار خواهند گرفت./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار