ثبت سفارش خارج از نوبت برای آسیب‌دیدگان بندر شهید رجایی طرح فوریتی عبور از تنش آبی جنوب‌شرق تهران کلید خورد شرکت برق تهران: در پی افزایش زودهنگام دما و رشد شدید مصرف، برق هزار مشترک پر مصرف قطع شد پیش بینی بورس فردا ۲۹ اردیبهشت اختیار تعیین قیمت نان در هر استان به استانداران واگذار می‌شود تصویب سه‌نرخی شدن گازوئیل؛ زمان اجرا و قیمت‌ها هنوز نامشخص است وزارت نیرو: ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه تا پیک امسال ساخته می‌شود اعتراض تند وزیر صمت به قطع کامل برق صنایع بزرگ در ۱۵ روز آینده بیانیه اسنپ پی در پی صدور رای شورای رقابت؛ از حق قانونی تجدیدنظرخواهی استفاده می‌کنیم سهمیه بنزین در کارت‌های بانکی؛ اجرای طرح نهایی از مرداد ۱۴۰۴ صدور مجوز افتتاح اولین شعبه بانک روسی در ایران هشدار آبفا درباره تداوم خشکسالی در تهران / کاهش ۴۵ درصدی بارندگی و افت منابع آبی سد ماملو واردات خودرو و تلفن همراه مشمول دریافت ضمانت‌نامه بانکی در گمرک شد روز‌های پنجشنبه شعب کشیک بانک‌ها دایر است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز ۱۴۰۴/۰۲/۲۳

چرا ایربگ خودروهای حادثه بهبهان باز نشد؟

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی، گفت: باید در این موضوع نخست بررسی شود آیا ایربگ های سمت سرنشین قفل بوده است یا خیر! در ضمن اگر پلیس گزارش تخلف خودروساز را به ما ارائه کند، از مراجع قضایی پیگیری می کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۲ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 12
کد خبر: ۱۱۷۴۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ پیمان پیرایش  در خصوص اظهارات اخیر رئیس پلیس راهور مبنی بر اینکه در حادثه تصادف بهبهان ایربگ هیچ خودرویی بازنشده است، اظهار داشت: تمام خودروهای تولیدی از سال 1389 مشمول استانداردهای اجباری هستند و باید آزمون های لازم را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه حتی برخی از آزمون ها در خارج از کشور بر روی محصولات اعمال می شود، افزود: تازمانی که این آزمون ها انجام نشود گواهی لازم برای اخذ مجوز شماره گذاری صادر نخواهد شد.براساس همین مطلب اینکه محصولی از شرکت خودروساز بدون لحاظ استانداردها خارج شود غیرممکن است.

 

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید براینکه در آزمون ها برخورد از روبرو ، عقب و سمت راست و چپ خودرو انجام می شود، گفت: این آزمون ها نشان می دهد که در نهایت محصول امکان شماره گذاری دارد یا خیر.

 

پیرایش با ارائه توضیحاتی درمورد حادثه بهبهان، گفت: باید در این موضوع نخست بررسی شود آیا ایربگ های سمت سرنشین قفل بوده است یا خیر! چرا که امکان قفل شدن ایربگ وجود دارد، شاید در این حادثه برخی از خودروها ایربگ سمت سرنشین را قفل کرده باشند.

 

وی اضافه کرد: البته باید دقت کرد خودروهای حادثه دیده قبل از سال 89 تولید شده اند یا خیر. زیرا نصب ایربگ از سال 92 اجباری شده و از سال 89 استانداردهای اجباری برای شماره گذاری خودرو مورد تصویب قرار گرفته است.

 

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی با اعلام اینکه باید توجه کنید که این حادثه بسیار شدید بوده است، گفت: پلیس راهور مورد به مورد اگر گزارشی مبنی بر تخلف خودروساز در این حادثه دارد به ما اعلام کند که ما از مراجع قضایی پیگیری کنیم. به عنوان نمونه اگر برخورد از روبرو صورت گرفته و ایربگ باز نشد و پشت و سقف خودرو سالم است تخلف انجام شده و باید پیگیری لازم صورت گیرد./ تسنیم

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
0
0
آقای رئیس اگر یادتان باشد علت دپی خودرو در خودروسازی ها کمبود ایربگ وارداتی بود
ایربگ ها اصلا ایرانی نیست
ایراد را در ایربگ های وارداتی کره ای جستجو کنید
آخرین اخبار