دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق دانش‌آموزان سنندجی عزل مدیر آموزش و پرورش ری درپی پرونده تعرض به دانش‌آموزان جزئیاتی از پرونده تعرض یک معلم به دانش‌آموزان در شهر ری نیسان آبی رکورد دار واژگونی در روز‌های بارانی/جایگزینی گاردریل‌ها با نیوجرسی در بزرگراه‌های پایتخت اصلاح آیین‌نامه تغذیه دانشجویان/اختصاص ۴ همت به حوزه تغذیه پلیس: آزارگر زنان تهرانی دستگیر شد + عکس متهم توقیف ۱۱ فروند قایق شوتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس واریزی حقوق معلمان و فرهنگیان با احکام جدید / میزان افزایش حقوق معلمان آسمانی ابری تا نیمه ابری برای تهران تا ۵ روز آینده تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون‌های ورودی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی بارش باران در اغلب استان‌ها تا اواسط هفته کشف توله شیر وحشی و مار‌های پیتون و کبری در یکی از مناطق مسکونی تهران + عکس رئیس سازمان محیط‌زیست: پروژه قانونی به نام ‎ «پتروشیمی میانکاله» وجود ندارد بیماری‌هایی که مانع سفر حج هستند ماجرای حضور زن نیمه برهنه در بانک اصفهان چه بود؟

چه کسانی در خط ویژه تردد می‌کنند

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به تذکر یک عضو شورای شهر تهران درباره دادن مجوز تردد در خط ویژه گفت: در صورت تمایل شورا لیست مجوزهای صادر شده خط ویژه را تقدیم می کنم.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 January 23
کد خبر: ۱۱۹۰۸۲

به گزارش راهبرد معاصر سردار حمیدی در چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در واکنش به تذکر اعضای شورا درباره تردد از خطوط ویژه گفت: اولین کسانی که نسبت به خط ویژه شکایت می کنند همکاران ما هستند که درها را باز و بسته می کنند. در دنیا نیز چنین چیزی وجود ندارد که پلیس خط ویژه را باز کند و بعد از تردد آن را ببندند.

وی افزود: همه را با هم ببینیم و فقط به خودمان نگاه نکنیم. در خط ویژه دستورالعملی وجود دارد که براساس آن مجوز تعلق می گیرد و عمدتا سازمان‌های مختلف هستند و براساس آن قالب ها بررسی می شود و در مقطعی به آنها مجوز داده می شود و ممکن است به خیلی از درخواست ها تعلق نگیرد. در همین جلسه شورا هم دوستانی درخواست کردند و به آنها مجوز ندادیم، یعنی دستورالعمل به آنها تعلق نگرفت. ما به این سیستم نقد کلی داریم.

سردار حمیدی در واکنش به تذکر اقراریان، عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به خیلی ها در خط ویژه مجوز می دهند چرا شما ناراحت می شوید؟   براساس دستورالعمل اگر به کسی تعلق بگیرد مجوز می دهیم و امنیت او را هم تامین می کنیم. این همه ترددی که در سطح شهر صورت می گیرد نمی شود از خط ویژه باشد. اصل خط ویژه اشکال دارد و هرجایی که خط ویژه ایجاد می شود اشکال دارد که بحث کلی است اما نمی شود به همه مجوز خط ویژه داد. اگر تمایل داشتید لیست مجوزهای صادر شده را به شما تقدیم می کنم.

وی درباره فرسودگی خودروها گفت: در استفاده از سامانه ها فعالیت می کنیم و سالهاست که با دوربین های سطح شهر معاینه فنی کنترل می شود و پیامک ارسال می شود. اما بیشترین فرسودگی خودروها مربوط به خود شهرداری است.

سردار حمیدی تاکید کرد:  وزارت کشور و صمت در گذشته با هم توافقی کردند و برای ایجاد اشتغال موتورسیکلت ها را رها کردند و شهرداری و معاونت حمل و نقل که وظیفه کنترل و ساماندهی دارد دستش از همه جا کوتاه است. بحث مسافربرهای شخصی در تهران نیز وجود دارد و اگر حمل و نقل عمومی گسترش پیدا کند ما نیازی به مسافربر شخصی نداریم. در روزهای بارانی از مسافربر شخصی خواهش می‌کنیم مردم را سوار کنند تا در باران نمانند. اگر ضعف ناکارآمدی حمل و نقل عمومی برطرف شود این حاشیه ها از بین می رود. ما زمینه را فراهم کردیم که به اینجا رسیده ایم و باید مسأله حمل و نقل عمومی را حل کرد./ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر