اعتراض تند وزیر صمت به قطع کامل برق صنایع بزرگ در ۱۵ روز آینده بیانیه اسنپ پی در پی صدور رای شورای رقابت؛ از حق قانونی تجدیدنظرخواهی استفاده می‌کنیم سهمیه بنزین در کارت‌های بانکی؛ اجرای طرح نهایی از مرداد ۱۴۰۴ صدور مجوز افتتاح اولین شعبه بانک روسی در ایران هشدار آبفا درباره تداوم خشکسالی در تهران / کاهش ۴۵ درصدی بارندگی و افت منابع آبی سد ماملو واردات خودرو و تلفن همراه مشمول دریافت ضمانت‌نامه بانکی در گمرک شد روز‌های پنجشنبه شعب کشیک بانک‌ها دایر است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز ۱۴۰۴/۰۲/۲۳ پرداخت دیه ۵۹ جان باخته حادثه بندر رجایی جاده چالوس تا پایان اردیبهشت مسدود است تعرفه بسته‌های اینترنت تغییر می‌کند؟ درآمد ماهانه ۱۵ میلیون تومانی خانواده‌های محروم در طرح توانمندسازی محرومان تمدید معافیت واردات طلا، نقره و پلاتین خام از مالیات تا آذر ۱۴۰۴ وزیر کار: مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۰ درصد افزایش واریز می‌شود گوشت گرم از فهرست کالا‌های اساسی خارج شد

بلیت قطار گران می‌شود

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با هماهنگی شورای عالی هماهنگی ترابری کشور پس از ماه مبارک رمضان قیمت بلیت قطار‌های مسافری به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش می‌یابد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 23
کد خبر: ۱۱۹۵۰

به گزارش راهبرد معاصر ، شهرام آدم نژاد در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پس از هماهنگی در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصمیم افزایش قیمت بلیت قطار اخذ شد.

وی ادامه داد: تقاضا از سوی شرکت‌های ریلی در این حوزه زیاد بود و با توجه به افزایش هزینه‌ها مقرر شد، پس از ماه مبارک رمضان قیمت بلیت قطار به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش یابد، البته سعی کرده‌ایم، در مسیر‌های پرتقاضا این رقم کمتر باشد.

تصمیم‌گیری برای قیمت بلیط اتوبوس‌های عادی در ستاد تنظیم بازار
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه جابه‌جایی مسافر جاده‌ای قیمت بلیت اتوبوس‌های ویژه بر اساس عرضه و تقاضا است و برای اتوبوس‌های غیرویژه هم همین هفته در ستاد تنظیم بازار در حال جمع‌بندی هستیم.

 

قیمت بلیت هواپیما بر اساس عرضه و تقاضا
آدم‌نژاد بیان کرد: در حوزه حمل‌ونقل هوایی نرخ‌گذاری بلیت مسافری بر اساس قواعد عرضه و تقاضا است.
وی افزود: البته زمانی که حرف از آزادسازی زده می‌شود این تصور به وجود می‌آید که هیچ نظارتی بر نرخ‌ها نیست، در دنیا نرخ شناور چارچوبی دارد، اما ما در حوزه حمل‌ونقل هوایی در عرضه و تقاضا مشکل داریم، چون عرضه ما کم و تقاضا زیاد است و بالعکس در حوزه مسافر جاده‌ای عرضه زیاد و تقاضا کم است.


وی درباره اتصال نرخ دوم گازوئیل به کارت سوخت کامیون‌ها اظهار داشت: از روز گذشته ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت ذیل معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی شد و البته هنوز در این حوزه تصمیمی اتخاذ نشده است.
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره کاهش سهمیه پایه سوخت کامیون‌ها بیان کرد: در ابتدا قرار بود در سیستم توزیع سوخت بر اساس نیاز به خودرو‌ها سوخت اختصاص یابد که سوخت پایه و همچنین عملکردی اختصاص یافت و برنامه این بود که به تدریج این سوخت کاهش یابد که این تصمیم درستی است.

ارسال نظر