نظر ٢ كارشناس درباره داورى پرسپوليس-فولاد-راهبرد معاصر

نظر ٢ كارشناس درباره داورى پرسپوليس-فولاد

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد خوزستان امشب در فینال سوپرجام باشگاه های ایران به مصاف هم رفتند و در پایان فولادی ها موفق شدند با تک گل موسی کولیبالی حریف خود را شکست داده و جام قهرمانی را بالای سر ببرند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 08
کد خبر: ۱۲۱۲۵۸

به گزارش راهبرد معاصر؛  در این دیدار که با قضاوت محمدرضا اکبریان انجام شد، صحنه های پر برخورد زیادی داشت که باعث شد بازی به حاشیه کشیده شود.


حیدر سلیمانی کارشناس داوری گفت: هر ۲ کارت قرمزی که داور به شیری و بوحمدان بازیکنان پرسپولیس و فولاد خوزستان داد به دلیل خطای بی‌ پروا کاملا درست بود.‌ هم‌چنین دلیل کارت قرمز به مطهری و هاشمی‌نسب هم درست بود که احتمالا به خاطر به کار بردن الفاظ زشت بود. گلی هم که پرسپولیس در این دیدار زد آفساید بود و تصمیم کمک داور درست بود که این خطا را اعلام کرد.

 

***


حسین عسگری نیز در خصوص قضاوت تیم داوری دیدار سوپرجام گفت: همانطور که انتظار می‌رفت و با توجه به تجربیات 24-25 سال محمدرضا اکبریان، او روز موفقی داشت و بازی را به خوبی کنترل کرد و بر بازی مسلط بود. کم سابقه بوده که یک بازی در فوتبال ما این قدر تنبیهات انضباطی داشته باشد. 2 کارت قرمز و کارت‌های زرد زیادی توسط داور به بازیکنان داده شد که همه آنها به موقع و درست بود. اکبریان با کمک‌هایش به خوبی ارتباط داشت و کمک‌ اول این دیدار هم گل پرسپولیس را به درستی و با تمرکز بالا به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.


وی درباره اخراج دو نفر از اعضای کادرفنی دو تیم در نیمه دوم، یادآور شد: ما متوجه نشدیم که چه اتفاقی افتاد ولی یقینا اظهارات و پرخاشگری‌هایی صورت گرفت که باید اخراج می‌شدند. چیزی که خیلی مشهود بود اعتراض‌های بی‌دلیل مکرر هم بازیکنان و هم کادرفنی دو تیم بود. داور هیچ‌گونه اشتباهی نداشت و یک قضاوت به یادماندنی به یادگار گذاشت. وقتی اتفاقات متعدد داوری می‌افتد و داور به درستی کارش را انجام می‌دهد، یک فاکتور خوب در کار داوری است و کسی از داور این بازی هیچ‌گونه اشکالی نمی‌تواند بگیرد. من به او و تیمش تبریک و خسته‌نباشید می‌گویم.


کارشناس داوری فوتبال کشورمان با انتقاد از فدراسیون فوتبال، گفت: گِله‌ای از فدراسیون فوتبال دارم چون به طور رسمی خداحافظی اکبریان را اعلام نکرد. این اتفاق خیلی بد است که داوری که سال‌های سال زحمت کشیده، برای خداحافظی‌اش هیچگونه اطلاع‌رسانی صورت نمی‌گیرد. باید قدردان کسانی که در این فوتبال زحمت کشیده‌اند، باشیم./باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار