تقویت ارزش دلار در مقابل طلا-راهبرد معاصر

تقویت ارزش دلار در مقابل طلا

به دنبال تقویت ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت اما کاهش قیمت به علت تنش های اوکراین و تقویت ویژگی امنیت طلا محدود است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 14
کد خبر: ۱۲۲۱۸۷

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، به دنبال تقویت ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت و از بالاترین قیمت 3 ماه گذشته که جمعه ثبت شد، فاصله گرفت.

 

هرچند، کاهش قیمت‌ها به علت تنش های اوکراین و تقویت ویژگی امنیت طلا محدود است.

 

هر اونس طلا در بازارهای جهانی یک دلار و 92 سنت کاهش یافت و 1856.84 دلار فروخته شد. روز جمعه، قیمت طلا به بالاترین رقم از 19 نوامبر برابر با 1865.15 دلار رسیده بود.

 

ارزش دلار و ارزهایی که منبع امن سرمایه گذاری محسوب می‌شوند افزایش یافته و بر ارزش طلا تاثیر گذاشته‌اند در عین حال سوددهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا نیز بالاتر رفته است.

 

وقتی سوددهی اوراق قرضه بالا می رود، تقاضا برای طلا کاهش می‌یابد زیرا هزینه‌های نگهداری طلا به عنوان دارایی بدون بهره بیشتر می شود. از طرفی وقتی دلار گران می شود، قیمت طلا برای مالکان ارزهای غیر دلاری بیشتر می شود.

 

جک سولیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز جمعه در اظهاراتی تحریک آمیز گفت: حمله روسیه به اوکراین می‌تواند هر لحظه شروع شود و احتمالا با حمله هوایی آغاز می شود. با این حال، مسکو چنین برنامه هایی را تکذیب می‌کند و غرب را به تنش آفرینی متهم می کند.

 

آوتار ساندو، تحلیلگر فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت، تا زمانی که نشانه ایی از کاهش تنش وجود نداشته باشد، نوسانات قیمتی به سود طلا خواهد رود و انتظار می‌رود در صورتی که کاخ سفید در مورد قصد پوتین، درست پیش‌بینی کرده باشد، قیمت طلا به 1900 دلار هم برسد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده