ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

ابتلا به نوع شدید کرونا در نتیجه کمبود چه ویتامین هایی است؟

ابتلا به نوع شدید کرونا در نتیجه کمبود چه ویتامین هایی است؟ نتایج یک تحقیق نشان می دهد که کمبود ویتامین دی در بدن منجر به ابتلا به نوع شدید کرونا می شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 14
کد خبر: ۱۲۲۲۹۸

به گزارش راهبرد معاصر براساس نتایج یک مطالعه جدید، احتمال ابتلا به مورد شدید یا بحرانی کووید ۱۹ در افراد دچار کمبود ویتامین D بیشتر است.

این مطالعه بر اساس داده‌های دو موج اول کرونا ویروس قبل از عرضه گسترده واکسن‌ها انجام شده است؛ دانشمندان تاکید کردند که مکمل‌های ویتامینی جایگزین واکسن‌ها نیستند، اما می‌توانند به افزایش سطح ایمنی کمک کنند.

آمیل درور، نویسنده اصلی این مطالعه در این باره گفت: ما متوجه شدیم که تفاوت در احتمال ابتلاء به نوع شدید بیماری در صورت کمبود ویتامین D در مقایسه با زمانی که کمبود ویتامین D وجود ندارد، قابل توجه است.

وی افزود: اگرچه این مطالعه قبل از سویه امیکرون انجام شده است، اما ویروس کرونا آنقدر تغییر نکرده است تا اثربخشی ویتامین D را نفی کرد.

این نویسنده تاکید کرد: تأثیر ویتامین D در مبتلایان به کووید ۱۹، نتیجه اثربخشی آن در تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با پاتوژن‌های ویروسی است که به سیستم تنفسی حمله می‌کنند که در مورد سویه امیکرون هم صدق می‌کند.

تیم تحقیقاتی سطح ویتامین D را برای بیش از ۲۵۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان بین آوریل ۲۰۲۰ و فوریه ۲۰۲۱ بررسی کردند. میزان ویتامین D بر اساس آزمایش انجام شده قبل از بستری شدن در بیمارستان به عنوان بخشی از آزمایش خون معمول بود.

احتمال ابتلاء به یک مورد شدید یا بحرانی کووید ۱۹ در بیمارانی که کمبود ویتامین D داشتند، ۱۴ برابر بیشتر بود و علاوه بر این، میزان مرگ و میر برای افرادی که سطح ویتامین D کافی نداشتند ۲۵.۶ درصد بود، در حالی که این میزان در بین افرادی که سطح ویتامین D کافی داشتند ۲.۳ درصد بوده است.

مقامات بهداشتی در چندین کشور مصرف مکمل‌های ویتامین D را در طول پاندمی توصیه کرده‌اند؛ حتی در حالی که داده‌ها کم بود، مطالعات اخیر به ارتباط بین کمبود ویتامین D، کووید ۱۹ شدید و بستری شدن در بیمارستان اشاره کرده‌اند، اگرچه محققان در این فکر بودند که آیا ویروس کرونا در مرحله نخست باعث کمبود این ویتامین شده است یا خیر.

محققان طیفی از بازه‌های زمانی را بررسی کردند و متوجه شدند که در طول دو سال قبل از عفونت، ارتباط بین ویتامین D و شدت بیماری بسیار قوی است، این امر بر ارزش مصرف مکمل‌های ویتامین D در طول پاندمی تاکید می‌کند، مکملی که طبق توصیه‌های رسمی اگر در مقادیر معقول مصرف شود، هیچ جنبه منفی ندارد./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار