خبر خوش سایپا برای مشتریان/تحویل تمام خودروها تا پایان مهر-راهبرد معاصر
سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عرضه اولیه سهام زاگرس دارو پارسیان در فرابورس ایران + جزییات وزیر نیرو: ۶ هزار مگاوات برق تا تابستان آتی وارد شبکه می‌شود طرح فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو دی ۱۴۰۳ + جدول و شرایط شرایط پیش فروش سایپا برای متقاضیان سامانه یکپارچه اعلام شد + جدول ممنوعیت فروش خودرو‌های وارداتی خارج از سامانه زیان ۲.۲ میلیارد دلاری سرقت رمزارز در ۲۰۲۴  ۴۴ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند  قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ قیمت مصوب میوه شب یلدا اعلام شد/ قیمت هندوانه، انار، خرمال، موز و نارنگی یارانه آذر واریز شد / دهک‌های چهارم تا نهم حسابشان را چک کنند شرایط فروش فوق العاده خودرو چانگان CS۳۵ تیپ ۳ واریز سود به بیش از ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت خاتمه یافت وزیر کار: ناترازی‌ها بیشتر از آنکه به شرایط امروز مربوط باشد، ریشه در برخی تصمیمات گذشته دارد آخرین قیمت ارز توافقی نیما/ دلار حواله ۶۲هزار و ۷۳۲ تومان شد

خبر خوش سایپا برای مشتریان/تحویل تمام خودروها تا پایان مهر

قائم‌مقام امور اقتصادی و مالی سایپا گفت: تعهدات معوق این شرکت ۲۲۰هزار دستگاه خودرو است که تا قبل از مهرماه تعهدات خود را نسبت به مشتریان انجام خواهیم داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 28
کد خبر: ۱۲۲۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر ، علی‌رضا بادکوبه امروز در نشستی خبری در پاسخ به سؤال درباره میزان تعهدات گروه خودروسازی سایپا و زمان تحویل، با اعلام اینکه کل تعهدات شرکت سایپا 442 هزار دستگاه خودرو است، اظهار داشت: تعهدات معوق این شرکت 220 هزار دستگاه خودرو است که تا قبل از مهرماه تعهدات خود را نسبت به مشتریان عملی خواهیم کرد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که "چرا با وجود تعهدات معوق همچنان فروش فوری خودرو را انجام می‌دهید؟"، افزود: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مقرر کرده 20 درصد از خودروهای تولیدی در هر ماه باید به فروش‌های جدید و نقدی اختصاص یافته و 80 درصد باقیمانده صرف خودروهای معوقه مشتریان شود. در این شیوه مقرر شده تقاضای موجود در بازار کنترل شود، در غیر این صورت امکان دلال‌بازی و دامن‌زدن به قیمت‌ها وجود دارد. البته باید تأکید کنم ما یک ریال بالاتر از این قیمت خودروها را به مشتریان نداده‌ایم.

 

قائم‌مقام امور اقتصادی و مالی سایپا، تصریح کرد: در دوماهه امسال یک‌هزار و 552 دستگاه چانگان، 848 دستگاه سراتو، 17 هزار و 42 دستگاه x200 در این شرکت تولید شده است.

 

وی در پاسخ به پرسش دیگر که پرسید، براساس گفته‌های رئیس انجمن خودروسازان، سایپا و ایران خودرو در خرید قطعات از برخی شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی دچار مشکل شده‌اند، گفت: کمبود قطعه از محل داخل مشمول ما نمی‌شود.

 

قائم‌مقام امور اقتصادی و مالی سایپا در خصوص احتمال بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو، گفت: در حال حاضر ما مطابق فرمول پنج درصد زیر قیمت بازار که از سوی سازمان حمایت تعیین شده، محصولات خود را می‌فروشیم.

 

وی تصریح کرد: یکی از دلایل زیان 6هزار میلیارد تومانی سال گذشته سایپا قیمت‌های دستوری محصولات آن بوده است. پرسش ما این است؛ چرا شورای رقابت وارد کنترل و نظارت قیمت‌های محصولات نظیر مس و مواد پلیمری نشده است؟

 

بادکوبه در خصوص میزان خودروهای ناقص این شرکت در کارخانه به ارائه توضیحاتی پرداخت و ابراز کرد: مشکلات مختلفی از جمله موارد بانکی و انتقال ارز سبب شده تا سازندگان خارجی نتوانند قطعات مورد نیاز را در اختیارمان قرار دهند، اما با کمک بانک مرکزی راهکارهای لازم اتخاذ شده است، بر همین اساس با واردات قطعات مورد نیاز، طی یک ماه آینده 80 درصد خودروهای ناقص کف کارخانه را تجاری خواهیم کرد و در اختیار مشتریان و ثبت‌نام‌کنندگان قرار خواهیم داد.

 

*پراید 18.5میلیون تومانی در گزارش عملکرد مالی سایپا در سال 97

وی در رابطه با انتشار گزارش عملکرد مالی سال 97 سایپا که در آن ارقامی نظیر پراید 18.5 میلیون تومانی عنوان شده، اظهارداشت: در 10ماهه پارسال پراید را با قیمت درنظر گرفته‌شده از سوی شورای رقابت یعنی 21 میلیون و 900 هزار تومان به‌فروش می‌رساندیم، در بهمن و اسفندماه نیز که قیمت‌های جدید از سوی سازمان حمایت اعلام شد از آنجایی که تعهدات معوق داشتیم، خودروها را با همان قیمت‌های قبلی به‌فروش رساندیم. البته باید بگویم 13.5 درصد از قیمت 21 میلیون و 900 هزار تومانی یادشده مربوط به ارزش افزوده (9 درصد)، عوارض شماره‌گذاری (سه درصد) و هزینه‌های بیمه شخص ثالث، ارسال از طریق پست و ناجا است که با کسر آنها به رقم فروش خالص 18 میلیون و 500 هزار تومانی می‌رسیم که در گزارش‌های مالی درج شد.

 

بادکوبه در خصوص واگذاری باقیمانده سهام دولت در سایپا نیز گفت: مالک این سهام، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است و در این زمینه تابع سیاست‌های کلان کشور هستیم.

 

وی در خصوص بدهی ثبت‌شده شرکت به قطعه‌سازان نیز گفت: بدهی به شبکه قطعه‌سازی 2 هزار میلیارد تومان است که مطابق قراردادهایی است که با شرکت سازه‌گستر منعقد شده و این میزان بدهی مطابق مجوزهای مدیریتی است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فلان
Germany
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
0
1
این همه مدت وایسادیم وعده سر خرمن میده ،تازه الان میگه تا مهر ماه ،،مردیکه دزد شالاتان