حمایت حداکثری دموکرات‌ها از طرح استیضاح ترامپ-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

حمایت حداکثری دموکرات‌ها از طرح استیضاح ترامپ

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد اکثریت قابل توجهی از حامیان حزب دموکرات خواهان استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و حذف او از عرصه سیاسی این کشور هستند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 01
کد خبر: ۱۲۵۳۰

به گزارش راهبرد معاصر، نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از حمایت حداکثری حامیان حزب دموکرات از استیضاح و برکناری رئیس‌جمهور آمریکا است.


نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد اکثریت قابل توجهی از حامیان حزب دموکرات خواهان استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و حذف او از عرصه سیاسی این کشور هستند.

 

نظرسنجی جدید «هاروارد سی‌ ای پی اس- هریس» نشان داد ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان حامی حزب دموکرات معتقدند دونالد ترامپ باید استیضاح شده و از قدرت کنار گذاشته شود. همچنین ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان مستقل از استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کردند. در عین حال ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز معتقدند که ترامپ باید از سوی کنگره این کشور توبیخ شود.

 

نظرسنجی جدید هاروارد- هریس پس از انتشار بیانیه رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در روز چهارشنبه انجام شد که دربرگیرنده چندین نشانه هشدارآمیز برای دموکرات‌ها در خصوص آغاز روند استیضاح علیه رئیس جمهور آمریکا بود.

 

همچنین براساس نتایج این نظرسنجی ۶۸ درصد از شرکت کنندگان معتقد بودند که دموکرات‌ها باید یافته‌های مولر درباره عدم تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس را بپذیرند. ۶۳ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی هاروارد-هریس نیز اعلام کردند انجام تحقیقات درباره رئیس جمهور سبب آسیب به کشور می‌شود.

 

بیانیه اخیر رابرت مولر بار دیگر تب مباحثات درباره استیضاح ترامپ را بالا برد. مولر چهارشنبه گذشته با حضور در وزارت دادگستری ضمن اعلام استعفای خود گفت تا زمانی که دونالد ترامپ در منصب ریاست جمهوری است نمی‌توانیم وی را متهم به ارتکاب جرم کنیم. اگر اطمینان حاصل می‌کردیم که رئیس‌جمهور مرتکب جرم نشده است آن را اعلام می‌کردیم.

 

شایان ذکر است، در گزارش نهایی بازرس ویژه دادگستری آمریکا آمده شواهدی دال بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس یافت نشده است. با این حال در این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای، مولر یادآور شد که او نمی‌تواند مشخصا درباره ارتکاب موارد کارشکنی بر سر اجرای عدالت تصمیم گرفته و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار کرده است. همچنین در گزارش مولر یادآوری شده است که کنگره این اختیار را دارد که تحقیقاتی را در خصوص موضوع «کارشکنی قانونی» انجام دهد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار