واکنش به تخلف فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کار آنلاین-راهبرد معاصر
انتقاد آیت‌الله مدرسی از گرانی‌ها و افزایش سقط جنین تجمع ضدصهیونیستی مردم تهران مقابل دفتر سازمان ملل محسن رضایی: اروپا بزرگترین بازنده آمدن ترامپ است عارف: عزم ایران و روسیه بر توسعه روابط در بالاترین سطح استوار است خطیب نماز جمعه تهران: شورای حکام در خط رژیم آدمکش صهیونیستی حرکت می‌کند پزشکیان: با نگاه بسیجی می‌توان برای کشور عزت‌آفرینی کرد وزیر کشور: پرونده انتصاب استانداران هفته آینده بسته می‌شو‌د پزشکیان: حل مشکل ناترازی‌ها با روند‌های اداری امکان‌پذیر نیست سرلشکر سلامی: مردم ایران مطمئن باشند که انتقام خود را از اسرائیل خواهیم گرفت پزشکیان: مهم‌ترین مولفه توسعه پایدار در کشور افزایش سطح سلامت مردم است اسماعیل شوشتری، وزیر اسبق دادگستری درگذشت واکنش شریعتمداری به انتشار شعری به نام رهبری: غفلت کردیم وزیر علوم: ۱۵۰ دانشجوی تعلیقی را بی سر و صدا برگرداندیم پزشکیان: برای خدمتگزاری به مردم آمده‌ایم؛ قرار نیست بر آنها تحکم کنیم پزشکیان: با هیچ کشوری خصومت نداریم، اما قطعا زیر بار زور هم نخواهیم رفت

واکنش به تخلف فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کار آنلاین

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه‌ای به وزیر صمت تاکید کرد:‌ بازخورد اجتماعی تخلفات صورت پذیرفته توسط فروشگاه‌های اینترنتی تاثیر نامطلوبی بر پذیرش اجتماعی خرید برخط داشته و در چشم‌انداز میان مدت موجب کاهش اقبال مردمی به کسب و کارهای آنلاین می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 19
کد خبر: ۱۲۶۸۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص برخی نارضایتی ها از فروشگاه‌های اینترنتی مطالبی را یادآور شد.

 

تن کامل این نامه به شرح ذیل است:

با سلام و احترام

بنا برگزارشات واصله میزان شکایت مردمی از فروشگاه‌های برخط در یک ماه اخیر رشد چشم‌گیری داشته است. بازخورد اجتماعی تخلفات صورت پذیرفته تاثیر نامطلوبی بر پذیرش اجتماعی خرید برخط داشته و در چشم‌انداز میان مدت موجب کاهش اقبال مردمی به کسب و کارهای آنلاین می‌شود. در همین راستا و به منظور مدیریت مخاطرات اقتصاد دیجیتال موارد ذیل جهت صدور دستور مقتضی به استحضار می‌رسد:

 

۱- با نزدیک شدن به سال جدید و افزایش تمایل به خرید بین هم‌وطنان، لازم است که سازوکارهای نظارت میدانی بر کسب و کارهای آنلاین همچون دیگر بخش‌ها تمهید گردد. چنانچه کم‌کاری و مماشات اتحادیه مربوطه در برخورد با تخلفات اثبات گردد، لازم است توضیح دهید وفق ماده ۵۵ قانون نظام صنفی توضیح دهید چه برخوردی با متخلفین انجام گرفته یا گرفته خواهد شد؟

 

۲- از مطالعه شکایات واصله می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که چرخه تحویل بسته‌های ارسالی به نقطه ایجاد نارضایتی اجتماعی تبدیل شده است. ضمن یادآوری اینکه ارسال بسته‌ها بخشی از چرخه خرید برخط است، مسئولیت فروشگاه‌های آنلاین ایجاب می‌کند که سازوکار مناسبی برای اطمینان از صحت ارسال بسته‌ها تمهید نمایند. برنامه آن وزارت‌خانه به عنوان مسئول مستقیم این موضوع چیست؟

 

۳- تراکنش خرید نباید محصور به پرداخت آنلاین شود و تمامی شیوه‌های پرداخت (آنلاین، حضوری، کیف پول و امثالهم) باید برای خریداران موجود باشد. این امر نه تنها موجب افزایش اعتماد اجتماعی در خرید برخط خواهد شد بلکه مسئولیت فروشگاه‌های برخط را نیز کمتر خواهد کرد. تدابیر جنابعالی به عنوان رئیس شورای عالی اصناف در این زمینه چه بوده است؟/فارس

 

ارسال نظر